Sign in to follow this  
Wasabi

Makeup-mekka

Recommended Posts

Wasabi

Fant ingen tråd om dette merket, dere får skyte meg pm jeg er blind. :P 

Hva syns dere om dette merket? Jeg har prøvd litt med varierende resultat. Var skeptisk siden det er så billig, men sminkegal som jeg er måtte jeg bare prøve. 

Mattifying pore perfecting face primer ble jeg positivt overrasket over. Syns primere ofte har motsatt effekt av det de skal, men denne er skikkelig bra! Blir nok en stayer i sminkepungen. 

Også prøvd 3 mascaraer derfra, den nyeste volummascaraen i rosa hylse, den vanlige 5xvolume og en forlengende mascara, alle gir bra resultat, men holdbarheten er dårlig. Drysser lett og forsvinner i løpet av dagen. 

Lipglossen og neglelakkene syns jeg er ubrukelige. Fysj!

Syns de er fryktelig masete med mail og sms, det irriterer meg litt  

Hva har du prøvd av dette merket? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Den nye "dip browen" deres er ikke dum. Den er ikke ABH, men den er absolutt brukende. Den skrå børsten med spoolie er også god, bedre enn Real techniques sin skrå børste og Sigma sin (usikker på nr. Gammel og slitt). 

Jeg har også en blush fra deres tidligere tider som jeg liker godt. Ellers er mye ganske så meh. Ok om man får det billig på salg, men ikke nødvendigvis verdt full pris. 

Leppestift og lipgloss har jeg ikke likt i det hele tatt, ekkel smak og konsistens kombinert med dårlig farge pay-of.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Enig, gidder ikke gi full pris der jeg heller. Heldigvis har de jo salg omtrent hele tiden. Hørt mye bra om børstene deres, må teste ut noen av de. 

Grusom konsistens og smak på lipglossen, ja! Smaker jo såpe! 

Har en brynmascara derfra og, den er ok, men bare om om jeg tar brynpudder over. Fargen er helt nøytral og brynene mine er så lyse at de omtrent ikke synes, så må ha brynpudder i en mørk blond farge over.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Ikke noe fan av de andre børstene, kun den skrå. Blendebørsten funker, men er for stiv og grov til hverdagsbruk.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Aha. :) Da holder jeg meg til sigma-børstene mine. Huff, røk på en smell nå og bestilte litt stæsj. Å ikke få sove er dyrt. :P Skulle bare ha primer, men ble visst litt mer. Jeg er håpløs! Har masse til bryn, så hadde ikke trengt det kittet, men det kostet jo så liiiite. :P Og matte-kiter kostet 1 kr mer enn bare primeren. Kun bestilt ting som har fått god omtale da. Spent på primeren i rund boks, spent på om den er bedre enn den på tube. Spent på beauty-blenderen og. Aldri prøvd sånn før. Og rensen var så latterlig billig, så måtte bare prøve. 

Her er bilde av handlekurven. Håper jeg ikke har driti meg ut og bestilt noe dritt  

image.jpeg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg har kastet meg på en del av deres siste try-me produkter og må si at det er veldig hit or miss. Noe er bra, noe er ok og noe er helt forferdelig. Av mine siste innkjøp er det den sorte eggesvampen som har blitt best mottatt, mens highlighterne og deres nye liquid lipstick absolutt er brukbar, men ingen wow-opplevelse. Det løse pudderet deres er  helt grusomt (de har enda ikke sluppet noen omtaler igjennom på sidene sine, så vil tro ingen har likt dem nok til å skryte :giggle:) og den syntetiske fan-brushen deres er totalt ubrukelig. Resten jeg har prøvd har vært helt ok (nyeste highlighterbørsten) noe litt meh (eyelinere, matte lipcream, liplinerene som alle skryter av og som jeg ikke forstår skrytet med).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Har fått prøvd litt mer siden jeg startet tråden og jeg er veldig enig i at det er veldig hit or miss. 

Jeg liker dipbrowen godt og blotting paperene deres er HG. De er de beste jeg har prøvd og jeg har flere pakker i reserve. De små øyenskyggene er også helt ålreite (ikke testet palettene), men har kun prøvd med primer under. Har også en brynspalett og en highlighter, men de har jeg ikke prøvd enda. Brynsbørsten er god. Bryngeleen er grei, men catrice sin er bedre. Brynpennen deres som man skrur opp knakk med en gang, så elendig kvalitet selv om resultatet ble bra de to gangene jeg fikk prøvd den. :P 

Svampen deres syns jeg er ok, men liker beautyblender mye bedre. Primeren virket det som om huden ble "immun" mot, men har en uåpnet tube, så skal prøve den igjen når jeg har brukt opp litt annet. Likte den veldig godt i starten. 

Volummascaraen deres i rosa hylse gir bra og voluminøst resultat, men holdbarheten er elendig! Tåler ikke en liten powernap en gang og etter ridetur i litt skarp luft uten nedbør så jeg ut som en panda. Ikkje braaaa. :P Den forlengende mascaraen, lipglossen og neglelakken deres er det verste jeg har prøvd i sin kategori. Fysj! Settingpudderet var også forferdelig og alt for mørkt i fargen.

Av hudpleien deres syns jeg maskene er gode. Skumrensen er meh, men mild og grei, så fikk nytt liv som barberskum. Micellarvannet er helt forferdelig! Sterkt og fælt, føltes som huden min brant. 

Så ja, svært varierende erfaring med MM. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
MakeUpMona

Jeg har prøvd mye derfra, mest fordi det er så billig :P Har en haug matte leppestifter som er helt greie, pore primeren liker jeg godt, kremblushene er helt greie, mascaraene synes jeg fungerer veldig greit, og testet en try me matte lipcream, den var mye bedre enn forventet. Har også bestilt alle de pop matte lip-greiene, fordi de var på supersalg til 120kr for alle:p Øyenskyggene er drit, lite pigment og drysser enormt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lucce

Drar opp denne igjen jeg 😅 

Prøvde makeup mekka for kanskje 6-7 år siden, men ble ingen stor fan så produktene ble (bortsett fra noen bluhs jeg faktisk har enda) gitt bort. 

Så plutselig har jeg impulshandlet noen greier. Blant annet how we dew highlighter palette, settkng spray, doughnut paletten, en maskara, bryngele, ett par koster og en singel highlighter. Så jeg håper iallefall noe av det her er brukbart 🤭

Men er det noen som nylig har oppdaget noen fine ting derfra som er verdt ett forsøk? 😊 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla

Ikke det du spørr om, men jeg har aldri prøvd noe derfra. Ble litt mettet (og boikottet det sikkert pga noe og hehe) av alle blogg innleggene om det i den perioden der.Men blir spennende å høre hva du synes om det nå! Morsomt med merker vi kjenner fra lenge siden! :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lucce
18 minutter siden, Frøken Lilla said:

Ikke det du spørr om, men jeg har aldri prøvd noe derfra. Ble litt mettet (og boikottet det sikkert pga noe og hehe) av alle blogg innleggene om det i den perioden der.Men blir spennende å høre hva du synes om det nå! Morsomt med merker vi kjenner fra lenge siden! :) 

Har også boikottet i mange år og egentlig aldri vært intressert før jeg plutselig i dag fant ut at jeg skulle prøve. Hadde egentlig aldri trodd jeg skulle kjøpe mer fra MM, men jeg syns jo mange billigmerker har hevet kvaliteten mye de siste årene, så kanskje jeg får noen greie produkter denne gangen 😅

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg kjøpte settingsprayen i sommer, men har ikke åpnet den enda. Må teste den snart. Har også prep-sprayen, den fikk jeg gratis siden de hadde sendt feil først. Har ikke testet den ordentlig, men misten virket fin. 

Kjøpte også kostesåpe i sommer, men den har blitt mye mindre og er ikke like drøy som før, så blir nok ikke gjenkjøp av den. Synd, for den var så god før. Ellers har jeg den brows on fleek-pennen (brows on flesk ville autokorrekt skrive :P), men har ikke testet den ordentlig heller. Har heller ikke prøvd brynpaletten og highlighteren jeg nevnte i tråden for snart to år siden, men skal begynne på brynpaletten når jeg har brukt opp brynpudderet jeg bruker nå. How we dew paletten frister litt, men jeg har så mange highlightere, så skal prøve å være litt fornuftig. 😅 Er fortsatt veldig glad i brynbørsten deres. Jeg har de ovale børstene også, men har andre børster jeg bruker mer, så husker helt ærlig ikke hvordan de er. De flytende leppestiftene og de single øyenskyggene deres husker jeg som ganske gode, må ta de frem en dag. Concealeren på tube er veldig god, jeg har brukt opp en tube og har en uåpnet liggende. Mattifying camouflage foundation på svart tube er helt elendig, anbefales ikke! Den lyseste nøytrale er både altfor mørk og Trump-orange. Lekkert. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Jeg fikk mine første makeup mekka produkter til jul i fjor, det var et par leppestifter som overrasket positivt. Så derfor la jeg inn en bestilling på litt mer nå nylig (ligger i shoppedagboken). De jeg kjøpte nå i cream lipstick ble egentlig bomkjøp. De er både feil farge (for brune, leppeprodukter blir veldig lett for brune på meg) og for transparante. Jeg må sjekke hvilken sort det er jeg har fra før. De er både dekkende og gode. Liplinerne ble også litt for brunorange (kjøpte farge 02 og 03). 

Ideal Skin foundation derimot liker jeg veldig godt førsteinntrykket av. Har den på i dag :) Legger seg fint, fargene ble riktig (har neutral light og beige light, og bruker neutral i hele ansiktet og beige for litt mer farge der det passer. De er ganske like). Jeg har fuktfattig hud, så sliter med at mange foundationer blir tørre i løpet av dagen. Denne blir ikke det. Jeg er NW15 i mac. Betalte 30 per stk for disse, så et veldig godt kjøp! 

Kremskyggene (foil me eyeshadow) hadde jeg forventninger til, og de innfrir så langt. Lette å legge jevnt, syner godt, og de er både metalliske og glitrer (jeg har mer diskrete kremskygger fra før, kjøpte disse for å ha noe mer sparkly). De har ikke creaset de to gangene jeg har prøvd dem så langt. 

Brynsproduktene må jeg prøve mer før jeg kan uttale meg. 

Edit: Leppestiftene jeg hadde fra før og var fornøyd med heter "smooth and creamy HD". Ser dem ikke i utvalget på nettsiden nå. 

Edited by Minnea

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lucce

Syns hvertfall leveringstiden er ganske så dårlig i og med at jeg fortsatt ikke har pakken etter 5 virkedager. Selv Colourpop har klart det i gode øyeblikk 🙄

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Mine aller første børster var fra Makeup Mekka! :) Kastet den siste børsten for ikke så lenge siden (slitt og fæl), og da kjøpte jeg børstesettet i 2011, mener jeg å huske. Mange av børstene var brukende i flere år. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider