Gammeljåla

Sminkefjerner, øyne

Anbefalte innlegg

Gammeljåla

Det er mange tilbud på Blivakker.no. Jeg trenger en sminkefjerner før øynene.

Jeg har aldri brukt annet enn kokosolje før. Selv om Kanebo Sensai 38 grader løsner lett, så har jeg kjøpt Kanebo Sensai Volumizing, og den sitter mye bedre. Jeg legger også på flere lag mascara nå enn da jeg hadde bare 38 grader mascara og minimalistisk look. Jeg må ha noe som tar bort alt inn til vipperoten før jeg kan behandle vippene med serum.

Så skal jeg kjøpe på Blivakker og få sminkefjerneren om et par dager, eller gå til min nye kjærlighet Ebay og kjøpe noe spennende koreansk?

Jeg har voksen hud, så jeg må ha noe som fukter og som fjerner fort uten å gni. Ikke alkohol. Må også kunne brukes på 100% vannfaste produkter hvis jeg kjøper et vannfast produkt.

Jeg har lurt på enten Elizabeth Arden All Gone Eye & Lip Remover, eller The Balm Balms Away fra Blivakker. Jeg synes Balms Away boksen er så stilig. :in-love: (Jeg vet det er dumt å kjøpe produkter bare fordi de ser pene ut, men...) Balms Away må gnis på, men jeg har sett en video, og det virket som om det bare tok noen sekunder. Å dra over med bomullsdotter er også brutalt hvis en må gå over igjen og igjen.

Fra Ebay, Innisfree Apple Juicy Emulsion, Etude House Lip & Eye Remover, eller [SkinFood] Milk Shake Point Makeup Remover.

Men det er så mange å velge mellom. Jeg vil helst ikke gå over 200 kroner i pris. Hva bruker dere som sminkefjerner?

Endret av Gammeljåla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg bruker Decleor Aroma Cleanse Soothing Micellar Water. Veldig god til å fjerne både øyesminke og foundation. Akkurat nå får du 400 ml for kr 273 på feelunique siden de har 20%. I Norge koster 200 ml 299. Så litt over budsjettet ditt, men flasken er jo stor og varer lenge. Syns sminken går lett av med denne uten at man må gnukke og gnu så mye. Jeg har ikke brukt noe annet etter at jeg begynte med denne for minst 6-7 år siden. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg bruker bare Mac Cleanse Of Oil <3 Det er det eneste produktet jeg har vært borti som klarer å fjerne sminke 100% fra sikksakkvippene mine. Man må gnikke litt, men siden det er olje tror jeg ikke det gjør så stor skade. Jeg liker den faktisk så godt at jeg har en ekstra stående hos mamma, så jeg skal slippe å dra den med meg dit :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gammeljåla

Takk for svar. Det er så mange merker, og "alle" har en eller annen super anbefaling.

Jeg googlet, og fant ut at Mary Kay hadde fått høyest score. http://www.totalbeauty.com/content/gallery/p_best_makeup_removers

Decleor og Mac er jo merker som alltid er med i slike "best of" lister. De skulle være sikre å kjøpe.

Hvor kjøper man Mary Kay? Er det et merke som bare selges i homeparty?

12 timer siden, Wasabi said:

Jeg bruker Decleor Aroma Cleanse Soothing Micellar Water. Veldig god til å fjerne både øyesminke og foundation. Akkurat nå får du 400 ml for kr 273 på feelunique siden de har 20%. I Norge koster 200 ml 299. Så litt over budsjettet ditt, men flasken er jo stor og varer lenge. Syns sminken går lett av med denne uten at man må gnukke og gnu så mye. Jeg har ikke brukt noe annet etter at jeg begynte med denne for minst 6-7 år siden. 

Tar den virkelig mascara? https://www.blivakker.no/product/3024210/decleor-aroma-cleanse-soothing-micellar-water-200ml

Det er ikke denne andre du mener? https://www.blivakker.no/product/sminke/sminkefjerner/3024207/decleor-aroma-cleanse-waterproof-eye-make-up-remover-150ml

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Mac cleannse of oil tar alt! Så anbefaler også denne. 

Ellers bruker jeg selv enten micelar vann (garnier orginal funker, den nye med olje tar alt, også vannfast og long lasting) eller etude house sin som du linker til her oppe. Den funker også godt, men jeg foretrekker nor jeg kan bruke i hele ansiktet i samme slengen, så den brukes ikke så ofte som resten. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi
1 time siden, Gammeljåla said:

Takk for svar. Det er så mange merker, og "alle" har en eller annen super anbefaling.

Jeg googlet, og fant ut at Mary Kay hadde fått høyest score. http://www.totalbeauty.com/content/gallery/p_best_makeup_removers

Decleor og Mac er jo merker som alltid er med i slike "best of" lister. De skulle være sikre å kjøpe.

Tar den virkelig mascara? https://www.blivakker.no/product/3024210/decleor-aroma-cleanse-soothing-micellar-water-200ml

Det er ikke denne andre du mener? https://www.blivakker.no/product/sminke/sminkefjerner/3024207/decleor-aroma-cleanse-waterproof-eye-make-up-remover-150ml

Nei, er micellar water jeg mener. Fungerer som både rensevann og sminkefjerner i ett. Tar mascara uten problemer, ja, ihvertfall de jeg har og jeg har mange. Ikke vannfast da, men det bruker jeg kun i begravelser og liknende anledninger uansett.

Er veldig glad i denne og i tillegg til å være effektiv er den også mild mot huden.

Endret av Wasabi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Keke

Den sminkefjerneren fra MK er den beste jeg har prøvd :) Anbefales!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew
49 minutter siden, Loekaas said:

Min favoritt er Lancôme Bi-Facil, den er litt dyr, men Fredrik & Lousia har den nesten alltid på kampanje :)

Kicks har 20% rabatt på både 125 og 200ml av den nå :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg har en øyensminkefjerner fra Grown Alchemist og anbefaler den ikke. Den fjerner aldri sminken helt, og er altfor dyr og udrøy. Bare sånn til skrekk og advarsel hvis noen en gang skulle vurdere denne :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

Matis Biphase eyes & lips er min favoritt for vannfast sminke. God på å løse opp vippelim også. Den er effektiv og mild som Lancome bi-facil, men jeg liker Matis hakket bedre fordi den føles mindre oljete på huden (selv om jeg skyller etterpå).

Har ikke vært like fornøyd med de koreanske jeg har prøvd.

-Innisfree apple juicy lip & eye remover trodde jeg skulle fjerne vannfast sminke fordi den var to-fase(t?) (er det det man kaller det på norsk?), men den fjernet nesten ingenting. 

-Etude House Mascara Remover brukte litt lengre tid enn Matis og Lancome. Føles oljete etterpå og hos meg svir det hvis jeg får den inn på øyet.

-The Face shop green Tea og Face it er nok de jeg har vært mest fornøyd med når det kommer til koreanske. Mild, påvirket ikke huden over lengre tids bruk men de var ikke like drøye som Matis og brukte litt lengre tid på å fjerne mascara. 

-Missha Green Tea lip&eye remover var lite effektiv og syntes huden rundt øynene føltes litt stram etter gjentatt bruk. 

Heldigvis får jeg brukt opp sminkefjernerne jeg ikke liker til å fjerne leppesminke, spesielt tints som kan sitte veldig godt. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lollapololoo

Jeg bruker Mac off cleansing oil, ble tipset herfra om den, er kjempefornøyd!  Liker veldig godt at den er oljebasert, aldri prøvd det før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt

For et funn Mac Cleanse off oil er! Jeg har aldri fjernet sminke så effektivt med så lite innsats før. <3

Endret av Stjernefrukt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Så, jeg skal kjøpe MAC Cleanse of Oil?

Hilsen hun som har sovet med den vannfaste Catricemaskara hun elsker effekten av men aldri får fjernet ordentlig
(Og aller helst ville hatt en fjerner jeg kunne bruke på bomull, men type Bi-Facil kan kanskje ikke bli like effektiv som "dynge hele fjeset i olje"?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
6 minutter siden, Tone skrev:

Så, jeg skal kjøpe MAC Cleanse of Oil?

Hilsen hun som har sovet med den vannfaste Catricemaskara hun elsker effekten av men aldri får fjernet ordentlig
(Og aller helst ville hatt en fjerner jeg kunne bruke på bomull, men type Bi-Facil kan kanskje ikke bli like effektiv som "dynge hele fjeset i olje"?)

Jeg anbefaler det! Eneste den ikke er så god på er vippelim. Dessuten er jeg mye flinkere å ta kveldsrutinen når jeg uansett bruker oljerens, for da kan jeg likegreit vaske ansiktet med rens også. Og så kan jeg jo likegreit ta på fuktighetskrem og øyekrem :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
16 minutter siden, Nora said:

Jeg anbefaler det! Eneste den ikke er så god på er vippelim. Dessuten er jeg mye flinkere å ta kveldsrutinen når jeg uansett bruker oljerens, for da kan jeg likegreit vaske ansiktet med rens også. Og så kan jeg jo likegreit ta på fuktighetskrem og øyekrem :P 

Haha, ja, den ser jeg! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider