Gjest

Tråden om sjampo og balsam

Anbefalte innlegg

Gjest

Håper det er greit jeg oppretter en slik tråd. 

Jeg oppretter denne tråden fordi jeg vil herved meddele at det ser ut til at jakten på den perfekte sjampoen og balsamen er over for min del. Jeg har brukt produktene i kun 2 uker, men resultatet er sinnssykt for min del. Jeg sliter med at håret er statisk, altså tørt, og jeg bruker en del stylingprodukter i håret hver dag, noe som resulterer i at jeg gjerne må vaske det hver dag også. Er jeg flink til å bruke tørrsjampo en dag er det et mareritt å vaske ut alt etter to dager. Håret blir også rettet hver dag. Jeg har fall i håret med tegn til krøller ettersom det begynner å bli litt langt nå. Jeg har fint/tynt hår. I dag er det snart tredje dagen jeg går uten å ha vasket håret, har brukt mye tørrsjampo, hårspray, hårpudder og diverse... Og jeg trengte bare å sjamponere håret ÈN GANG. Kun èn gang!!!! Jeg trengte ikke store mengder til det heller. Det holder sjeldent/aldri med kun èn sjamponering med de andre sjampoene jeg har prøvd (dette gjelder også rensesjampo). Balsamen gjør ikke håret mitt tungt og vanskelig å arbeide med. Eneste minuset, om jeg virkelig skal pirke, er at håret kan være litt vanskelig å børste ut når jeg er ferdig å dusje (noe det alltid er uansett). Med andre ord må jeg bruke leave-in conditioner (bruker den fra samme serie, lukter helt fantastisk og fungerer faktisk bedre enn favoritten min fra Tigi S-Factor, den papaya-etellerannet). Håret mitt har uten tvil begynt å se bedre dager, det har ikke vært statisk i det hele tatt siden jeg begynte å bruke denne serien og det glinser som bare det. Det ser heller ikke ut til at de tærer på hårfargen, men nå er ikke håret mitt nyfarget og allerede litt utslitt. Skal farge håret igjen ganske snart så da ser jeg om den stripper det for farge. 

Jeg var litt skeptisk til å kjøpe serien ettersom jeg ikke takler lukten på eksempelvis Moroccanoil produktene, tenkte at disse produktene kom til å lukte noe lignende, men nei. Sjampoen og balsamen lukter ikke så sterkt, mild og behagelig duft. Leave-in conditioneren lukter litt sterkere, men veldig godt. Det er Macademia Professional jeg snakker om, sjampoen og balsamen jeg bruker er i serien Ultra Rich Moisture. Har utrolig lyst til å prøve hårkuren også, jeg har den vanlige Macademia kuren allerede, men syns ikke noe spesielt om den. Skal dog se nå om den gir noen effekt i kombinasjon med de andre produktene fra Macademia. Leave-in conditioneren heter Weightless et eller annet. 

Hvilken sjampo og balsam er dine favoritter? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg er på leting etter en ny favoritt sjampo og balsam, fordi begge mine to gamle favoritter er utgått: Silky Sexy Hair og Redken Blonde Glam. :( Jeg fikk lyst til å gi Macademia en sjanse. 

Endret av LinnCaroline

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gammeljåla

Noen som har prøvd Wella SP eller Redken soft?

Jeg har kjøpt shampoo og balsam på Iherb før, men føler meg litt ferdig med Giovanni. Er på jakt etter et merke som gi mye pleie og styrker floket hår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
14 hours ago, Gammeljåla said:

Noen som har prøvd Wella SP eller Redken soft?

Jeg har kjøpt shampoo og balsam på Iherb før, men føler meg litt ferdig med Giovanni. Er på jakt etter et merke som gi mye pleie og styrker floket hår.

Jeg ville heller prøvd Pureology Hydrate; Redken reagerer hodebunnen min på, og SP føles litt "rælete" selv om det i og for seg er en frisørserie. Om håret ditt trenger fukt, er Pureology Hydrate suveren ift alle andre serier jeg har vært borti, men om håret er bleket eller farget, kan det tenkes at det i tillegg trenger proteiner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
36 minutes ago, LinnCaroline said:

Hva slags sjampo og balsam sverger dere til? Jeg har bleket hår (masse hårstrå), og leter etter en god sjampo.

Jeg liker Olaplex-serien, men den trenger litt tilvenning, for i begynnelsen føles ikke serien særlig pleiende. Ellers har jeg også Davines Nounou stående i dusjen. Den serien er spesielt for behandlet hår, og gir masse næring til håret uten at den er for tung.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline
1 time siden, Magpie skrev:

Jeg liker Olaplex-serien, men den trenger litt tilvenning, for i begynnelsen føles ikke serien særlig pleiende. Ellers har jeg også Davines Nounou stående i dusjen. Den serien er spesielt for behandlet hår, og gir masse næring til håret uten at den er for tung.

Det viktigste for meg er egentlig at håret ikke blir så fort fett, for ellers ser det ganske sunt og fint ut. Jeg vet ikke om jeg orker en tilvenningsperiode men skal ha det i bakhodet - hårkuren har jeg faktisk hjemme - bare jeg aldri har prøvd den. Davines skal jeg sjekke ut (jeg trenger noe som ikke er for tungt). Takk for tips! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg er også veldig glad i Olaplex. Jeg må ha noe som gir mye uten at det blir fort fett (pga gjevnlig bleking og selve hårfargen) og Olaplex gjør det. Den er uvant i begynnelsen fordi håret ikke blir mykt og glatt i dusjrn som man gjerne er vant til med pleiende produkter, men når det tørkes er det mykt og sterkt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Jeg er også glad i serien til Olaplex. Måtte et par vask til før jeg falt for den, av samme grunner som de andre her skriver. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
8 hours ago, LinnCaroline said:

Det viktigste for meg er egentlig at håret ikke blir så fort fett, for ellers ser det ganske sunt og fint ut. Jeg vet ikke om jeg orker en tilvenningsperiode men skal ha det i bakhodet - hårkuren har jeg faktisk hjemme - bare jeg aldri har prøvd den. Davines skal jeg sjekke ut (jeg trenger noe som ikke er for tungt). Takk for tips! :)

I så fall kan Nounou bli for tung, men serien som heter Momo, som er fuktgivende, er lettere og gir allikevel pleie til håret. Ellers liker jeg Sebastian Penetraitt, som tilfører proteiner, og Hydre, som gir fukt. Jeg føler ikke at disse er alt for tyngende for håret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken

Sverger til Matrix Biolage Clean Reset sjampo for tiden. Har masse tynne hårstrå, håret blir veldig fort statisk, fort flokete og veldig fett i hodebunnen. Med Clean Reset sjampo og Matrix Biolage Hydrate balsam i endene oppfører det seg ganske eksemplarisk i forhold til tidligere. Det er vel kanskje egentlig en rensesjampo(?), merker den er litt hard på hodebunnen ved langvarig bruk, så veksler med Matrix Biolage Scalp Sync, som også er veldig fin og litt mildere for hodebunnen.

Nå er det jo vår, så like statisk som på vinteren er det uansett ikke, men veldig fornøyd med komboen. Også har Loco fin pris på disse, som jo er en bonus. 😁

Endret av Maiken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider