Sign in to follow this  
Minnea

Alternativ til Lancome Ageless Mineral Setting Powder i Transcludent

Recommended Posts

Minnea

Hadde dette for mange år siden, og elsket finishen. Det gav perfekt overflate på huden min, tryllet bort porer. Ser ikke ut som det er i salg lengre, i alle fall ikke på Douglas eller Kicks. Men der er et annet transcludent pudder fra Lancome. Har noen prøvd dette?

Har fuktfattig hud, så kan ikke bruke noe mattende. Forsøkte Laura Mercier sitt (tror jeg, svigerinne som handler mye på ebay, så kan jo være fake), og det ble bare matt på meg og fremhevet porene. Men tar gjerne imot tips på andre som er fine, og ikke tørre :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Sensai kan funke, men det er jo også et vanlig pudder? Har du testet Smashbox Halo? Det føles nesten fuktgivende, og er ikke så tørt. Jeg bruker selv enten MAC MSFN eller et tynt lag mineralfoundation som settingpudder, og vurderer å kjøpe det pressede fra Laura Mercier til denne bruken. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Sensai kan funke, men det er jo også et vanlig pudder? Har du testet Smashbox Halo? Det føles nesten fuktgivende, og er ikke så tørt. Jeg bruker selv enten MAC MSFN eller et tynt lag mineralfoundation som settingpudder, og vurderer å kjøpe det pressede fra Laura Mercier til denne bruken. 

MSFN blir matt på meg, men ikke sånn at det ser ille ut. Jeg bruker det der jeg vil ha litt ekstra dekk, men det gjør ikke noe positivt for overflaten. Da er Kiko sitt mye finere (det gir mindre dekk), men det er heller ikke i nærheten av finishen jeg synes å huske av dette, pluss at det begynner å bli litt mørkt. Søren at jeg ikke finner igjen lancome sitt, sikker på at jeg ikke har brukt det opp. Smashbox halo kan jeg be om tester av på Kicks, tenkte å be om tester på det nye fra Lancome. Sensai er også et alternativ. Må ha testere, gidder ikke bruke så mye på et produkt uten å få effekten jeg er ute etter. Har ikke behov for å sette foundation, vil bare ha den smoothe poreløse finishen :in-love:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

*følge med* Jeg vil også ha et pudder som gir silkemyk og poreløs finish. Lancome og Sensai er uaktuelle for meg da siden de velger å teste på dyr for å selge i Kina. Pudder og foundation er så vanskelig! Huden min er skikkelig kombinert, både tørr, fet, fuktfattig og sensitiv på en gang. Jeg vil ikke ha for dewy finish for da føler jeg at huden ser fet og svett ut. Helst vil jeg ha matt finish, men ikke for matt heller siden det fremhever porene i kinnene. Porene ser jo mindre ut uten foundation/pudder enn med altfor mattende. Samtidig har jeg litt å dekke, så klarer ikke gå uten om jeg skal vise meg offentlig. Er så lei av å bruke mangfoldige kroner på ting som bare blir feil. Samlingen er enorm og jeg må snart få somlet meg til å lage salgstråd. 

Huff, nå kupper jeg tråden her, det er absolutt ikke meningen. Men kanskje dumt å lage egen tråd når man egentlig er ute etter det samme. 

Edited by Wasabi

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
3 hours ago, Minnea said:

MSFN blir matt på meg, men ikke sånn at det ser ille ut. Jeg bruker det der jeg vil ha litt ekstra dekk, men det gjør ikke noe positivt for overflaten. Da er Kiko sitt mye finere (det gir mindre dekk), men det er heller ikke i nærheten av finishen jeg synes å huske av dette, pluss at det begynner å bli litt mørkt. Søren at jeg ikke finner igjen lancome sitt, sikker på at jeg ikke har brukt det opp. Smashbox halo kan jeg be om tester av på Kicks, tenkte å be om tester på det nye fra Lancome. Sensai er også et alternativ. Må ha testere, gidder ikke bruke så mye på et produkt uten å få effekten jeg er ute etter. Har ikke behov for å sette foundation, vil bare ha den smoothe poreløse finishen :in-love:

Det er jaggu så vanskelig å finne noe som ikke matter og blir tørt og kjipt. :( Jeg (mis)bruker faktisk LM Matte Radiance highlighteren min som settingpudder, men den må påføres veldig nøye for at det ikke skal bli for mye. Et annet alternativ som er fint, er Chanel Vitalumiere Loose, som egentlig er en slags mineralfoundation i løs form, og som føles fuktig, gir lett glød og er usannsynlig dyr (over 700, jeg kjøpte min på tax free mens Chanel fortsatt var tilgjengelig der). Jeg synes også de opphypede meteorittperlene gir lite annet enn tørt skimmer på min hudtype.

Kan det tenkes at Age Minerale var en amerikansk utgave som ikke har vært tilgjengelig her?

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Bare supert å være flere som leter @Wasabi:) Vi har ulik hudtype, så er nok sikkert på jakt etter to forskjellige pudder. Men fint om begge deler erfaringene her, det kan jo hende at det som blir for dewy for deg funker på meg, og omvendt :)

Jeg liker mitt pressede meteoritt mye bedre enn perlene @Magpie, men bruker det i highlight-sonene, ønsker et løst pudder til resten. 700 var sinnsykt, men heller det enn mange til 200 som aldri blir det jeg leter etter. Satser på å finne noe billigere som er supert da :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Du kan også teste ut mineralfoundationer i løs form fra Laura Mercier, Jane Iredale eller Glominerals, for spesielt de to sistnevnte gir både glød og en "blurring" effekt, om du finner en god farge. Jeg tenker litt høyt her, men det er et område som er ekstremt frustrerende for meg, også. :P Under øynene bruker jeg MAC Careblend for å sette concealeren, men det er helt usynlig der, mens i ansiktet blir det altfor matt og kjipt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Mineralfoundationen fra glo minerals liker jeg faktisk finishen på, den gir glød samtidig som det ikke blir for dewy. Men jeg klør sånn av den. Står bismuth på May contain, mulig det er det som gjør det. Mange reagerer på det selv om may contain betyr ytterst små mengder eller spor av. Så kan ikke bruke den så ofte. Dessuten vil jeg ha noe som tryller porene helt vekk og samtidig er relativt matt. Ikke enkelt dette her. Tør ikke tenke på hvor mye jeg har brukt på feil pudder og foundation i årenes løp. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Wasabi said:

Tør ikke tenke på hvor mye jeg har brukt på feil pudder og foundation i årenes løp. 

Ikke snakk. :quiet:

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.

Tør ikke tenke på hvor mye jeg har brukt på feil pudder og foundation i årenes løp. 

Nei, men det har vært en læringsprosess det også.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
1 hour ago, O.G. said:

Nei, men det har vært en læringsprosess det også.

Helt klart. Men likevel kjedelig å gjøre bomkjøp. Tenker å legge ut noen foundations som bare er testet en gang eller to, men ikke har passet meg på salgsforumet her. Må bare få somlet meg til å lage tråd. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.

Helt klart. Men likevel kjedelig å gjøre bomkjøp. Tenker å legge ut noen foundations som bare er testet en gang eller to, men ikke har passet meg på salgsforumet her. Må bare få somlet meg til å lage tråd. 

Ja, det må du.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
BD

Jeg er glad i Charlotte Tilbury sitt settingpudder. Det er ikke spesielt matt, men gir en fin finish og overflate til foundation. Tror nok det er det minst matte pudderet jeg har brukt :) Nå har jeg riktignok kombinert hud, ikke tørr, men tror dette kan fungere på tørr hud også!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Var innom Kicks og Fredrick&Louisa i dag i håp om testere, men det var kun mulig å prøve der. Så endte opp med en liten miks, det var litt dumt. Prøvde først det nye til Lancome, det var ikke sånn jeg husker det gamle. Så Bare Minerals sitt, og til slutt et fra Guerlain. Problemet ver bare at første ble litt over alt, så hjalp ikke så mye å ha ett av hvert av de andre på hver side av ansiktet. Noe positivt skjedde, men ikke nok til at jeg ble overbevist. Jeg begynner å halle mot å forsøke glomineral sitt Loose, men da er det den irriterende fargegreia og bestilling da... :/ 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

Er det ikke mange som liker Guerlain Les Violettes? @Kaja og @Tone tror jeg liker det. 

Jeg bruker stort sett Mac MSFN eller pressede meteoritter. Jeg var fornøyd med Chanel sitt rosa løspudder, theBalm Sexy Mama og Becca sitt løspudder også, men de er det en stund siden jeg har brukt. 

Jeg ble nysgjerrig på Charlotte Tilbury sitt pudder. Liker flere av hennes produkter. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Absolutt stor fan av Les Voilettes ja (presset mer enn løs-versjonen), og ser de har det på tilbud på Douglas akkurat nå. Det skal sikkert ut av produksjon, så er kanskje litt synd å anbefale! Men vil uansett anbefale Chantecaille HD Perfecting Powder mer enn Les Voilettes, det er bare helt sinnsykt pent, men det er jo ikke mulig å få prøvd i Norge, selvfølgelig.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider