Sign in to follow this  
Keke

CC/BB/TM hjelp

Recommended Posts

Keke

Hei

Har i alle år brukt foundation pga. uren hud komplekser, men nå har huden min blitt veldig fin. Har tittet mye på cc kremer (da jeg kan få røde kinn++) og bb kremer som et lettere alternativ til foundation, men jeg er veldig usikker på nyanse. Jeg har veldig lys hud og jeg syntes det er vanskelig å finne alternativer i butikk, da alt ser for mørkt ut selv i  "light"(drugstore) og bare tanken på å gå inn i et parfymeri for å få matchet en cc/bb krem gir meg angst. Det er tåpelig, og hadde jeg bare fått det gjort hadde jeg ikke trengt å spørre her, men neida.

Når det er sagt, har jeg tittet på Laura Mercier's tinted moisturizer, men i og med at den koster rundt 400 kroner er jeg i tvil om jeg tørr å ta sjangsen når jeg er så usikker på nyanse. Noen som har erfaring med Laura Merciers TM sine nyanser til blek hud? Eller andre lette cc/bb kremer!

Bør forøvrig nevne at jeg har Loreal's Nude Magique CC cream anti-redness, og den er grei den, bare at den er bittelitt for mørk når jeg er på mitt blekeste.

Og unnskyld om det allerede eksisterte en tråd om dette, har prøvd å orientert meg rundt forumet så godt jeg kan.

Edited by Keke

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
hex

Vil anbefale deg å teste ut bb-kremer fra koreanske merker. Liker veldig godt shimmering og moisturizing fra HolikaHolika feks! De er ganske billige slik at det ikke er så farlig om man bestiller og ikke liker den, og fargene passer ofte veldig lys hud. 

TM fra LM har jeg kun prøvd på, og syntes den var helt ok. Synes ikke den er verdt prisen, for den dekker nesten ikke og min hud reagerte litt på den. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Laura Mercier Tinted Moisturizer er nok ikke lys nok om du er veldig lys, for Porcelain, den lyseste, er ikke veldig lys, og den har litt brunaktig undertone. Jeg liker godt dekkevne og konsistens, men jeg synes allikevel mye annet er bedre. Akkurat nå liker jeg Bare Minerals Complexion Rescue (jeg har 01 Opal, som er lys og rosatonet). Denne fås flere hundrelapper billigere hos Lookfantastic enn i norske butikker, og er dessuten uparfymert.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Keke

Vil anbefale deg å teste ut bb-kremer fra koreanske merker. Liker veldig godt shimmering og moisturizing fra HolikaHolika feks! De er ganske billige slik at det ikke er så farlig om man bestiller og ikke liker den, og fargene passer ofte veldig lys hud. 

TM fra LM har jeg kun prøvd på, og syntes den var helt ok. Synes ikke den er verdt prisen, for den dekker nesten ikke og min hud reagerte litt på den. 

Spennende, dette må testes ut :) Takk, takk!

Laura Mercier Tinted Moisturizer er nok ikke lys nok om du er veldig lys, for Porcelain, den lyseste, er ikke veldig lys, og den har litt brunaktig undertone. Jeg liker godt dekkevne og konsistens, men jeg synes allikevel mye annet er bedre. Akkurat nå liker jeg Bare Minerals Complexion Rescue (jeg har 01 Opal, som er lys og rosatonet). Denne fås flere hundrelapper billigere hos Lookfantastic enn i norske butikker, og er dessuten uparfymert.

Takk for svar. :) Prøvde å bestille BMCR i Opal, har aldri bestilt fra lookfantastic før og siden bare henger seg når jeg er innlogget. Oppgitt. :( 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Elsker shimmering, men vil også anbefale deg å kjøpe TonyMoly goat milk BB (eller CC er det vel kanskje?). Den er hvit, men tilpasser seg. Jeg mikser den med foundations som har blitt litt for mørke :) Men den er også fin alene! 

Edited by Minnea

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider