Sign in to follow this  
Helene

Favoritter, juni 2016

Recommended Posts

Helene

Og vips, så var det juli, gitt :P Guri som tiden flyr!

Jeg tror ikke jeg har brukt så lite sminke på mange år som jeg har gjort i juni, men jeg har likevel noen favoritter jeg har brukt stort sett hver gang jeg har sminket meg, både nye og gamle :) 

Hva var deres junifavoritter, både når det kommer til sminke, hudpleie, neglelakk og parfyme? :)

IMG_4439.jpg

MAC Painted Canyon Blush (LE)
Perfekt å påføre lett på de dagene jeg bruker lite sminke, og gjerne vil ha noe naturlig. Både farge og finish er utrolig fin <3 

Holika Holika Petit BB i Shimmering
Nå som huden min har oppført seg så bra i det siste har denne vært perfekt! Gir lett dekk og legger seg utrolig fint og naturlig på huden. Om jeg har urenheter eller lignende jeg vil dekke over må jeg ha concealer i tillegg, men jeg har også brukt den "alene" (med MAC MSFN over).

Sleek Highlighting Palette i Solstice
Jeg er sååå glad jeg lot @tapermari overtale meg til å kjøpe denne! :in-love: Utrolig fine og kremete og pigmenterte highlightere, hvor den øverst til venstre er i kremform. Passer til alt, enten jeg bare vil fake gravidglød (for det måå være en myte?!) eller vil ha skikkelig "in-your-face-highlight" :beauty: Fin pris og fin og stødig innpakning! Må innrømme at jeg lo godt for meg selv av kosten som fulgte med, da ;) 

Urban Decay Naked Skin Concealer i Fair Neutral
Dekker godt nok, og legger seg innmari fint på huden! Den er nok øøørlite lys for meg nå som jeg begynner å bli offwhite og fregnete, men den er fremdeles veldig fin å bruke under øynene, i pannen og nedover neseryggen for å lysne :)

Blinc Black Lash Primer
Denne er god, folkens! Svart mascaraprimer, som hverken klumper eller får vippene til å klistre seg sammen. Mascaraen sitter også mye bedre med denne under!

The Brow Gal by Tonya Crooks
Ble skikkelig overrasket over denne. Jeg bruker vanligvis ikke bryngele siden jeg som regel har brukt ABH Dipbrow, og derfor ikke har hatt behov. Nå som jeg bruker ColourPop Brow Pencil har jeg faktisk brukt denne en del, og den holder  godt på hårene uten å virke for stiv. Selv om jeg syns det er litt galskap å betale 200 kr for bryngele vurderer jeg faktisk å kjøpe ny når denne er tom, og det syns jeg sier litt :P

ColourPop Brow Pencil i Dope Taupe
Var litt skeptisk til fargen på denne, siden den er en del varmere enn ABH Dipbrow i Taupe som jeg har brukt en god stund nå, men den passer såå fint til hårfargen min, og bryna mine ser veldig naturlige og fine ut når jeg fyller dem inn lett med denne! Den var litt uvant å bruke til å begynne med, men nå liker jeg den ordentlig godt, altså! Backup skal være med i neste ColourPop-bestilling ;) 

ColourPop Lippie Stix i Oh Snap
Har ikke brukt akkurat denne fargen mer enn to ganger, men åååh, den matte formulaen til ColourPop må være favorittleppeproduktformulaen min! Den er ikke supermatt, men det gjør meg ingenting, da jeg generelt har veldig tørre lepper, og for matte leppeprodukter som regel er død og fordervelse for leppene mine. Denne er så kremete og god, og leppene mine blir ikke tørre i det hele tatt! Fargen er også utrooolig fin :in-love: 

Edited by Helene

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

The Brow Gal by Tonya Crooks
Ble skikkelig overrasket over denne. Jeg bruker vanligvis ikke bryngele siden jeg som regel har brukt ABH Dipbrow, og derfor ikke har hatt behov. Nå som jeg bruker ColourPop Brow Pencil har jeg faktisk brukt denne en del, og den holder  godt på hårene uten å virke for stiv. Selv om jeg syns det er litt galskap å betale 200 kr for bryngele vurderer jeg faktisk å kjøpe ny når denne er tom, og det syns jeg sier litt :P

Hvor kjøper du denne?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Fikk den i Boxycharm, men de har den på Kicks, der heter merket BrowGal :)

Ok, takk skal du ha. Jeg fant den bare på Amazon, og der har jeg aldri kjøpt noe...

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Norast

Mine junifavoritter:

- NARS Sheer glow foundation

- MAC Mineralize skinfinish i lightscapade

- Jil Sander Pure edt. 

- UD Beached bronzer i Sunkissed

- The Balm Sexy mama

- Catrice Allround Concealer palette

- MAC Peach Blossom leppestift

- Catrice Glamour doll maskara

- Catrice Eyebrow filler

juni.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Tekst kommer. Dette er produktene jeg har fått øynene opp for siste tiden, så ikke de faste favorittene. Noen er nye, andre har jeg hatt en stund men "oppdaget" på nytt :)

image.jpeg

CoxRX produktene ser jeg bra resultater av allerede, mer om det i asiatisk kosmetikk-tråden. Med lillaish-hår måtte jeg endre farger litt, så har brukt den lilla fra mac mye som base. En fin nude er dior addict extreme incognito. Jeg liker fortsatt cherie bow veldig godt som nude, men nå har jeg to varianter å velge i. Denne er kaldere, og ennå mere nude lips på meg. Kiko sitt highlight i flere farger har jeg hatt liggende lenge uten å bruke det noe særlig, fordi jeg har likt guerlain meteorites compact bedre som highlight. Men nå har jeg begynt å bruke den fargekorrigerende. De to i midten under øynene over concealer (aldri fått bort blå ringer så bra før, så veldig positivt overrasket). Og så bruker jeg den grønne på haka der jeg er mye rød. Blushen fra HM i tawny peach har en veldig naturlig og fin farge/glød, selv om den ikke er så innmari varig. jeg liker å ha blusher som blender godt med huden til å mikse med litt mer fargesterke blusher, ellers blir jeg lett litt klovn. UD liner i rockstar er lilla på en dempet nok måte til at det blir en "nøytral" look som passer til håret. Mason pearson pocket size passer bra nå som håret er litt kortere og mye tynnere etter fødsel. Har masse babyhår på vei ut da, så håper på å finne junior size med nylon og bristles etterhvert. Illamasqua gleam cream er perfekt til kanten av overleppa, men også fin under pudderhighlight for ekstra glød. Jeg tåler mye highlight. 

image.jpeg

MUS skygger i design og velvet. Glol minerals camouflage skal brukes opp nå som mac pro longwear er for mørk, men savner å ha en flytende til under øynene. Lurer på om jeg har en i maybelline liggende et sted som kan funke. Shimmering er favoritt ferdigblandet BB/foundation for tiden, men aller best effekt synes jeg at jeg får av TonyMoly Goat Milk mikset med foundation, den og naked er super. Brukt på siste look i dagens sminkelook (med miley-leppisen). Synes det gir mye glød uten highlight. Ginger sugar leppemasken er virkelig et drømmeprodukt. Jeg har hatt så permanent tørre lepper at jeg vurderte restylane bare for å få litt fukt, men nå trengs ikke det! 

Edited by Minnea

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludde

Mine junifavoritter var:

Mac Harmony blush kombinert med Milani luminous.

Everyday Minerals semi matte base i medium light. (Blir dog ikke klok på fargene til EM. Har matte base i medium light også, men den er flere nyanser mørkere enn den semi matte.) Har brukt denne stort sett hver dag.

Loreal infallible setting spray. Med denne sitter sminken hele dagen. 

Nyx micro brow i taupe. Trengte noe lysere til brynene siden jeg har endret hårfarge. Fargen er perfekt, og jeg liker selve stiften like godt som brow wiz.

SJP Lovely, blindkjøp som jeg ble stupforelsket i! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Får ikke lov til å laste opp større bilde, så dere får unnskylde meg :P 

Lepper: MAC Ariana Grande, ColourPop The Rabbit, Urban Decay Kinky Lipgloss, ColourPop Lumiere og Frida. Jeg elsker MAC Ariana!! Den er så fin på <3 
Hud: MAC Face and Body, Peitet BB i Bouncing og Shimmering og Elf Highlighter. TonyMoly Egg Pore Yolk Primer, Loreal Lumi Maqiue (tror jeg) , MaxFactor blush i 10, 05 og 25. Benefit Rockateur og Missha Setting Powder.
Øyne: Zoeva Naturally Yours og Urban Decay naked. The Balm Primer.

Edited by Isabel

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marita

Foundation: Chanel Aqua-foundationen er kjempefin på sommeren :) Lett, dekkende og glowy finish. MAC Mineralize er også blitt en favoritt av de samme grunnene, men denne er litt mer dekkende. 

Pudder: kjøpte Studio fix-pudderet i forrige uke, og trenger ikke å lete etter nytt pudder. Dekker godt og fin finish. :) 

Ellers veldig glad i krembronzeren til Chanel, som gir en fin farge :) Creamcolor basen til MAC i Yellow Topaz er kjempefin til både kinnben, øynene, nesen og under øyenbrynene. 

NARS sin blush i Taj Mahal var akuratt det jeg trengte i sommer! Nydelig, varm blush. Av leppestifter var Painted Sunset og Shy Girl favoritter i juni. :) (selvfølgelig mac)

image.jpeg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

@Helene den skal blende ut porer og slikt. Jeg synes den fungerer bra men ser at mange synes den er veldig hit or miss. Jeg synes den treffer veldig bra på meg og jeg har byttet ut benefit sin porefessional mot denne. Jeg er i leting etter andre nå da, siden jeg aldri blir fornøyd :P 
rsz_1rsz_kinkyud.jpg
Her er bittesmå swatches (jeg får ikke lov til å legge ut større, haha). Jeg liker den jeg har veldig godt og fargen er kjempe fin. Den holder lenge og kleber ikke leppene mine sammen. Jeg har lyst på flere men jeg vil helst se fargene før jeg kjøper. Jeg kjøpte min i Tyskland på Douglas ifjor siden jeg fikk testere med den ene dagen og prøvde den. Jeg bruker min masse :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Vi elsker Ariana på deg vi også @Isabel! Ser smashing ut på deg :)

Mine favoritter i juni er følgende:

The balm hot mama

Isadora blush i farge nr.13 perfect peach, gjerne med hot mama over.

Artdeco mineralpudder i farge nr.4 (litt mørkt)

Isadora face sculptor i fargen 11natural bronze (highlighteten er <3)

Colourpop lippiestick i lumiere

Colourpop øyenskygger i tea party og sequin (perfekte hverdagsfarger på lokket med en matt brun i globalen, tea party er min nye "to go" farge)

Maybelline super stay better skin consealer er min HG

Jan thomas consealer i fargen light er fantastisk, elsker konsistensen og corectoren

Brynsgele fra Isadora i fargen 61 light brown, denne er perfekt å slenge på når jeg har det travelt. Markerer brynene lett, uten å se hardt ut.

2016-07-04 01.19.42.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Mye brukt i juni: 

image.jpeg

Clarins Ombre matte i 01nude beige og 04 Rosewood
Clarins Ombre Iridescente i 04 Silver ivory

Kiko eyetech Eyeshadow pen i 117 Pearly Grey Taupe.

Chantecaille just skin tinted moisturizer,  Nude. 

HM blush Tawny Peach
Mac blush Style
Guerlain meteorites (Pressed) Voyage

Og har fått dilla på burgunder/kobber/varm brunfarget øyeskygge helt enkelt i globalen, f.eks fra Mac Warm neutral og Zoeva Nude Spectrum palettene. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Sleek highlighting palette må jeg nesten skaffe meg @Helene, ser så fint ut! 

Har aldri sett et så fargekoordinert favoritt-bilde @Marita, så ut som et magasin-bilde. Tribal-innpakningene til Mac er så fine! 

Bruker du superstay concealer under øyene @lykkelitenen? Den kan være et alternativ når jeg må ha ny etterhvert. Liker godt maybelline fit, men alltid på utkikk etter noe mer perfekt ;) 

Vi har en tendens til å finne samme favoritt-produktene @LinnH, til tross for ulik hydtype og fargetone :)

Nå har jeg oppdatert med tekst over :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Bruker du superstay concealer under øyene @lykkelitenen? Den kan være et alternativ når jeg må ha ny etterhvert. Liker godt maybelline fit, men alltid på utkikk etter noe mer perfekt ;) 

Nei, jeg bruker den på kviser, den blir for dekkende til bruk under øynene, liker bedre mer lysreflekterende produkter der :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Nei, jeg bruker den på kviser, den blir for dekkende til bruk under øynene, liker bedre mer lysreflekterende produkter der :)

Jeg er på utkikk etter noe dekkende til under øynene med en finish som sitter uten å bli tørr eller fremheve linjer. Har funnet det perfekte highlight-pudderet til å ha over, så det trenger ikke være lysreflekterende. Synes ofte produktene som er det ikke har nok dekk til å brukes alene. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
10 minutes ago, Minnea said:

Jeg er på utkikk etter noe dekkende til under øynene med en finish som sitter uten å bli tørr eller fremheve linjer. Har funnet det perfekte highlight-pudderet til å ha over, så det trenger ikke være lysreflekterende. Synes ofte produktene som er det ikke har nok dekk til å brukes alene. 

Jeg har skrevet en slakteomtale av Glominerals Luxe Liquid Bright concealer (klikkepenn), og har forandret mening når det gjelder den. Jeg har til og med kjøpt backup. :o Den er litt seig og fuktgivende, oksiderer ikke (jeg har den jeg tror heter High Beam), og er ikke matt. Dessuten kaker den ikke seg i løpet av dagen. Jeg bruker ørlite MAC Careblend over for å sette den.

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Vi har en tendens til å finne samme favoritt-produktene @LinnH, til tross for ulik hydtype og fargetone :)

Du har nok litt av skylden for at jeg nå eier Tawny Peach, Incognito er en av mine favoritter, men typisk at jeg virkelig fikk øynene opp for den etter den ble discontinued.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Derfor jeg har den fra JT, legger korrigeribgsfargen først og så consealerdelen. Digger den, utrolig god konsistens og den legger seg ikke i linjer. Den er ikke veldig dekkende eller glowy, men gjør jobben sin. Eneste minuset er at den blir ugjevnt tom :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Fint lite tid til sminke og egenpleie med ei liten prinsesse som krever all oppmerksomhet, men klarte å finne et par ting som stakk seg ut i juni.

- frank. leppeskrubb

- OPI I am what I Amethyst

- Shu Uemura Ultim8 renseolje

- Eve Lom The Rescue Mask

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marita
On 4. juli 2016 at 12.30, Minnea said:

Har aldri sett et så fargekoordinert favoritt-bilde @Marita, så ut som et magasin-bilde. Tribal-innpakningene til Mac er så fine! 

Haha, tusen takk! :) Ja, de er virkelig fine syns jeg, så fine at jeg kjøpte fire ting fra kolleksjonen, når planen bare var en leppestift :cute:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Lovlig sent ute, men her kommer det. Har ikke brukt så mye sminke i juni pga eksamensperiode også jobb, men men. 
- Estee Lauder Advanced Night Repair serum. Jeg er heeeelt forelsket! Fikk en prøve på gardemoen, og så forskjell på huden min etter bare en uke, og har allerede kjøpt litt påfyll fra @Kaja, og enda mer skal det bli. må bare finne meg litt rabatt :giggle: 
- Flower by Kenzo-parfyme. Denne kjøpte jeg jo i juni, og er forelsket
- theBalm Instain Toile. Liker egentlig alle Instain-blushene veldig godt, og synes toile er veldig fin til sommeren selv om den kan virke litt skummel på swatches
- theBalm bahama mama
- Maybelline Lash Sensational Black Pearl. Helt klart blitt en favoritt hos meg. Lett å få tak i og veldig bra! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea
On 4. juli 2016 at 12.50, Magpie said:

Jeg har skrevet en slakteomtale av Glominerals Luxe Liquid Bright concealer (klikkepenn), og har forandret mening når det gjelder den. Jeg har til og med kjøpt backup. :o Den er litt seig og fuktgivende, oksiderer ikke (jeg har den jeg tror heter High Beam), og er ikke matt. Dessuten kaker den ikke seg i løpet av dagen. Jeg bruker ørlite MAC Careblend over for å sette den.

Hvor dekkende er denne? Jeg trenger mye dekk under øynene :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider