Lucce

August favoritter 2016

Anbefalte innlegg

Lucce

DSC_6100-640x360.JPG

Jeg har ikke brukt så mye sminke i august siden jeg har vært mesteparten av måneden på fjellet. Makeup-interessen kom tilbake for fult når jeg kom hjem til siviliserte strøk igjen, så jeg har fått noen favoritter blant produktene jeg har brukt i det siste :)

Nars sin concealer er alltid en favoritt hos meg, så den er på en måte fast. Dior produktet vet jeg ikke helt hvordan jeg skal beskrive. Et helt usynlig primer/base-aktig produkt som glatter ut og matter ned. Fin under foundation for å jevne ut huden, eller bare en superrask makeup hvis man bare ønsker å matte ned huden. Funker oppå makeup også hvis jeg trenger å matte ned i løpet av dagen. Det er egentlig hundgammelt og jeg tror ikke man får tak i det lengre? Begynnte egentlig å bruke det for å bli kvitt det, men nå skulle jeg egentlig ønske det var mulig å få tak i den ett sted.

Kiko sine eyelinere er jo bare supre. Den brune er jo typisk hverdagsgreie. Den rosa er nydelig som base over hele lokket under en rosa skygge. Den blender lett ut, er rosa (ikke type tennåringsrosa. Mer sofistikert på en måte) med diskret skimmer. Passer like godt som "skygge" i seg selv. Skriften på dem er helt slitt bort så jeg finner ikke helt ut hva de heter :)

DSC_6098-640x360.JPG

Smashbox-paletten var impulskjøp på kicks. Jeg har ikke angret. Fine, pigmenterte hverdagsskygger som er lett å blende. Noen av de matte drysser litt, men helt til å leve med. Paletten har også konturpudder, bronzer og highlight. Disse fungerer fint. Var litt vanskelig å legge pent på første forsøk. Var litt uforsiktig og endte opp med å se skitten ut istedenfor bronzed :P Med litt mer varsom påføring ble det fint. Highlighteren er nydelig. Akkurat passe til hverdags uten å bli for kjedelig :)

Brynskyggene og brynvoksen er også de eneste jeg har brukt til bryn denne mnd. 

En allsidig hverdagspalett med mye innhold. Innpakningen virker solid så dette kan være et godt reisepalett der man får mange ulike produkter på ett sted (hvis man ser bort fra at den er litt vel stor da) :)

DSC_6103-640x360.JPG

UD 15th anniversary paletten har også vært lekt med endel. Har endelig funnet en metode for å bruke midnight cowboy uten å få glitter i hele fjeset. Glitter på lokket er pent. Glitter på nese og kinn...not so much ;) Tainted har og vært mye brukt. Gjerne over tidligere nevnte kiko eyeliner! 

DSC_6101-640x360.JPG

Til slutt har Anastasia sin konturpalett fått sin fortjente plass blant favorittene. Er fortsatt i testingen på det her og det har ikke vært voldsomt mye brukt, men det var litt sånn kjærlighet-ved-første-påføring denne her :)

Hva har vært deres favoritter i august? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kaja

Jeg er alt for lat til å ta bilder, men mine få favoritter har vært som følge:

- Etude House Tear Eye Liner. Bruker denne på nedre del av øyekroken, og det høres kleint ut men du får på en måte en gnist i øyet. Lame, men ser kult ut.

- Laura Mercier Matte Radiance i Highlight 01. Den perfekte naturlige highlighter.

- La Mer The Renewal Oil. Awesomesauce. Har merket forskjell etter å ha brukt den i 3 uker nå, spesielt når det kommer til fukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Enkel sminke har vært favoritt for meg, hadde ferie mesteparten av august. Har brukt disse mye. UDPP i Sin ble med på ferie, brukte kun den på øyelokkene mange dager. 

Chanel blush i Alezane og Clinique Fresh Bloom Allover i Peony blend. Sistnevnte er favoritt året rundt men er dessverre utgått. 

Jane Iredale Pressed Powder i Golden Glow, jeg har re-presset restene av den, derfor ser den litt rar ut. Den er veldig fin nå etter sommeren. 

image.jpeg

Chanel Les Beiges og Mac Warm Neutral paletten som var favoritt fra juli er også favoritt i august. 

image.jpeg

Endret av LinnH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Mine favoritter i august er også preget av lite sminke, siden dagene stort sett ble tilbragt i bassenget :) 

rsz_img_4988.jpg

NARS Tinted Moisturizer i Alaska har vært blant mine favoritter siden jeg prøvde den for første gang da den ble lansert. Nyansen er veldig lik min hudnyanse, jeg synes ikke den er klissete og den dekker akkurat passe mye.

Becca Amaryllis kremblush er nok alt for gammel til å bli brukt, men den er min favorittkremblush gjennom tidene. Den har en nydelig farge, som alltid gjør at jeg ser freshere ut. Den blender prikkfritt med både kost og fingre. Må finne en erstatning snart!

Catrice Ultimate Stay #080 Passion Red kjøpte jeg da jeg forsøkte å finne en leppestift som lignet på Skam-Noora sin bringebærrøde. Denne er jeg godt fornøyd med. Den tørker ut leppene noe, men fargen, varighet og finishen er verdt det.

NUXE Rêve de Miel leppepomade er min favorittleppepomade. Den reddet tørre og såre lepper mange ganger i sommer. Liker at den ikke er bland, men mer matt. Synes i tillegg at den lukter helt herlig.

Guerlain La Petite Robe Noire leppestift #041 Sun-Twin Set har vært sommerens leppestift for meg. Formulaen er nydelig glatt og gir litt fukt. Fargen er korall, men transparent. Fin på dagen og på kvelden.

iGlow vippeserum har jeg brukt i noen uker nå og det er veldig stor forskjell på vippene mine. De er mye lengre enn tidligere. Jeg hadde egentlig tenkt til å ikke bruke slikt serum, men da jeg så vippene til Nora og Tone, klarte jeg ikke la vær.... Angrer ikke!

Hermés La Jardin de Monsieur Li er en nydelig sitrus- og jasminduft. Den ble innkjøpt spontant på Heathrow før sommeren. Min neste Jardin-duft skulle egentlig være Le Jardin sur le Nil... Den har vært mye brukt i hele sommer og jeg har blitt glad i den i løpet av kort tid.

Dior Dune kjøpte jeg på Gardermoen da vi skulle reise til Sri Lanka.. Jeg liker å ha dufter som tar meg tilbake til gode minner, så jeg hadde planlagt å kjøpe denne på vei ned. Jeg angrer ikke. Den er nydelig krydret med treverk, litt blomster og amber. Vanilje og musk i bunnotene. Herlige saker og augusts desidert mest brukte parfyme

Et produkt jeg har brukt mye, men ikke fått med på bildet er  MAC MSFN i Light Medium. Den har blitt brukt nesten hver dag som settingpudder over NARS TM eller som en lett foundation.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

phpqJnHEyPM.jpg

Som vanlig har jeg fokus på hud og lepper, og mine favoritter i juli og august har vært følgende produkter:

*MAC Pro Longwear (jeg har den i NC15 og NW13). Jeg kjøpte denne på ferie da jeg hadde forsøkt å kun reise med presset mineralpudder, men gikk lei. Nydelig så lenge huden ikke er for tørr/dehydrert, og flott over solkrem.
*Cosmica Hydrating spf 50+ (ikke riktig navn), tykk og fin, litt primeraktig konsistens, og nydelig for min tørre hud. Ikke like uttørkende som solkremene for tørr hud fra LRP. Denne kommer jeg til å bruke så lenge den finnes. <3
*Chloé Love Story edt. Denne duften har jeg brukt hele sommeren, nesten uten unntak. Den er nydelig, blomstrete men frisk, og har utrolig god holdbarhet på min hud. Dessverre ser den ut til å trigge allergi på dårlige dager, men det overser jeg. Dette er også dagens duft. :)
*Sensai mascaraer! Ingen over, ingen ved siden. Gjerne kombinert med primeren fra Jane Iredale (ikke på bildet).
*Jane Iredale Purepressed Base (Ivory). Favoritten over alle, og fin når huden min er ekstra sensitiv. Dessverre er den udrøy i bruk, og ganske dyr, men Beautybay har refills til finere pris enn den norske utsalgsprisen.
*Bare Minerals Marvelous Moxie lipgloss. Disse glossene er utrolig behagelige på, om man takler mintfølelsen. Den er tykk og sitter som støpt, så jeg bruker disse i stedet for lipbalm. De jeg har hatt, gir relativt lite farge, og dette er Ring Leader. Fra før har jeg BRUKT OPP! en tube av disse. Det tok tre måneder. Denne kjøper jeg nok enda flere ganger så lenge jeg får tak i dem til OK pris.
*Dior Rouge Brillant lipgloss i Rose Harpers. Ganske lett konsistens, men føles ikke fettete. Tørker ikke ut, men er lett fuktgivende, og gir godt med farge. Nydelig til sommerbruk.
*Clinique Pop Lip Color i Kiss Pop. Jeg er typisk late to the party med disse, men denne leppestiften er blitt en stor favoritt. God farge, sitter greit uten å skli, og føles ikke uttørkende. Pluss for at den er uparfymert.
*TheBalm Hot Mama. Favorittblushen over alle.
*Jane Iredale Awake blush. Nydelig, diskret rosafarge. Dessverre dyr og man får utrolig lite for pengene, så denne kommer jeg garantert til å bruke opp på rekordtid. Jeg er nemlig sånn at jeg har favoritter som jeg bruker i lang tid.

Ikke på bildet: Diorskin Nude Air Glow Sun Powder i 001 Fresh Tan. Denne er for mørk til å brukes over hele ansiktet for min smak, men er nydelig til å bruke i kinnene sammen med en lys rosa blush. Denne inneholder også litt fint skimmer.

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Her er mine augustfavoritter!

IMG_0508.JPG

IMG_0513.JPG

- Marc Jacobs Genius Gel Super Charged oil free foundation i 14 Ivory Medium. Elsker denne om sommeren når jeg er litt mindre blek! Nå er den tom, så jeg må få skaffet meg en ny. (Representert via 10 Ivory Light på bildet).

- Estee Lauder Little Black primer. Dette er en sort mascaraprimer som virkelig gjør en god jobb! Den kan brukes alene, under mascara eller over mascara som et vannfast topplag. Jeg bruker denne under mascara de dagene jeg vil ha skikkelige glamorøse vipper og denne primeren sammen med Dior Iconic Overcurl er ren magi :in-love: 

- Lancome Juicy Shaker i Freedom of Peach :) Denne var på leppene mine under bryllupet og gjorde en super jobb! Nydelig, diskret farge og den gir meg en god følelse på leppene.

- Tarte Tartelette og Tartelette In Bloom øyenskyggepaletter. Jeg er veldig glad for at jeg har begge to, de går så godt sammen og jeg har brukt de begge hver dag jeg sminket meg i august.

Endret av Hege

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce
1 time siden, Hege skrev:

Her er mine augustfavoritter!

- Marc Jacobs Genius Gel Super Charged oil free foundation i 14 Ivory Medium. Elsker denne om sommeren når jeg er litt mindre blek! Nå er den tom, så jeg må få skaffet meg en ny. (Representert via 10 Ivory Light på bildet).

- Estee Lauder Little Black primer. Dette er en sort mascaraprimer som virkelig gjør en god jobb! Den kan brukes alene, under mascara eller over mascara som et vannfast topplag. Jeg bruker denne under mascara de dagene jeg vil ha skikkelige glamorøse vipper og denne primeren sammen med Dior Iconic Overcurl er ren magi :in-love: 

- Lancome Juicy Shaker i Freedom of Peach :) Denne var på leppene mine under bryllupet og gjorde en super jobb! Nydelig, diskret farge og den gir meg en god følelse på leppene.

- Tarte Tartelette og Tartelette In Bloom øyenskyggepaletter. Jeg er veldig glad for at jeg har begge to, de går så godt sammen og jeg har brukt de begge hver dag jeg sminket meg i august.

Leste innlegget ditt......5 minutter senere får jeg bekreftelse på at mitt tartelette palette er betalt :beauty:

edit: jeg er lettpåvirkelig!

Endret av Hege

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege
1 minutt siden, Lucce skrev:

Leste innlegget ditt......5 minutter senere får jeg bekreftelse på at mitt tartelette palette er betalt :beauty:

edit: jeg er lettpåvirkelig!

Haha, sorry for påvirkning, men gratulerer med et godt kjøp! :cute: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
1 time siden, LinnCaroline said:

Jeg hadde glemt Tartelette, men nå fikk jeg lyst på den igjen. :P Får bli en annen gang, for jeg har shoppet mye i det siste. :blush:

Har nettopp bestilt den fra beauty.com, den har vært på ønskelisten minst et år :P  Spørs hvor lenge jeg kan la den vente hos shipito:eyeroll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider