Gammeljåla

Deciem "The Ordinary"

Anbefalte innlegg

Ingrid

Min tube med Natural moisturising factors + HA er snart tom, så jeg gikk inn for et par uker siden for å bestille to nye tuber, da var de utsolgt for den, men det var bare greit, for da den kom inn igjen var det også i 100 ml! 30ml for ca 55kr og 100ml for ca 72kr, så det var egentlig heldig at de var tomme. Ser de er tomme for 100ml nå, men min er på vei. Jeg bruker den på dagtid, og den funker godt. Lett å kontrollere mengde som kommer ut av tuben, og jeg liker at den ikke er i krukke. Lettere å reise med (og lett som i vekt), og hygienisk. 

Bestilte også noe annet påfyll og en av hver foundation, så det blir spennende å teste! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Vil bare slenge inn mine erfaringer med The Ordinary så langt! :)

Serum Foundation
Jeg liker best foundationer med lite til medium dekk, så jeg gikk for Serum foundationen. Valgte fargen 1.0N, som passer kjempe fint til min bleke hud. Jeg er evneveik og klarer ikke å påføre foundation med børste, så jeg brukte beautyblender - og dessverre blir finishen ganske dewy på meg, men toner det lett ned med et transparent pudder. Den holder ikke særlig lenge og jeg ble fort blank i hele ansiktet. Dekkevnen var perfekt for meg, men finishen og holdbarheten var blæ. Edit: Jeg klarte faktisk å påføre den med Zoeva Silk Finish, og da ble finishen mye bedre. Ikke dewy, mer semi-matt. Når jeg påførte den med børste klarte den derimot å fremheve tørre partier på haken som jeg ikke visste jeg hadde, og det var et mareritt å få den fin rundt nesa og munnvikene. Holdbarheten ble bedre også. Kommer nok til å bruke den opp, men vil ikke kjøpe den igjen for å si det sånn. 

Niacinamide 10% + 1% Zinc
Bruker den morgen og kveld. Den er litt klissete og rar i konsistensen syns jeg, men den trekker ganske fort inn i huden. Jeg har ikke hatt kviser på år og dag *bank i bordet*, men det var en på vei på kinnet mitt her forleden (altså, den var under huden). Den kjentes veldig stor ut, og området var rødt og vondt, men etter to dager så var den plutselig borte. Når det kommer til overflødig olje i ansiktet har ikke denne tatt knekken på det, men det forventer jeg ikke at noe som helst skal klare. Huden min er usedvanlig fet (jada, jeg pøser på med fuktighet for harde livet). Den har forøvrig gitt meg en slags glød jeg ikke har hatt tidligere, uten at jeg ser blank og "shiny" ut. Liker den veldig godt og bestiller nok ny når jeg har gått tom. 

AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution
Denne var jeg så utrolig spent på! Jeg kjøpte den kun på grunn av fargen. Syns den så spennende ut. Når jeg fikk den innså jeg at jeg ikke har brukt noe særlig med syre i ansiktet før, så var redd jeg kom til å reagere på den. Med tanke på at jeg har elefanthud tok jeg likevel sjansen på å påføre den i hele ansiktet etter å ha renset huden, og lot den sitte i 10 minutter. Kjente bare litt prikking i huden, noen plasser i ansiktet var det borti å svi, men det gikk fort over. Resultatet etter første, andre, tredje og fjerde gangen var ikke mindblowing, men tror man ser effekten etter å ha brukt den en stund, og jeg har bare brukt den i 2 uker (to dager i uken). Huden min har ikke purga (vet ikke om den skal det heller), og jeg har ikke opplevd å bli rød eller sår. Den er ikke anbefalt for sensitiv hud fordi den er så sterk. Fargen er veldig rød, og det ser ut som blod når man har den på ansiktet, og jeg syns det er artig. Den lukter veldig... Syre? Spesielt? Vet ikke. Skal fortsette å bruke den og se om jeg ser noen resultater av den. Huden ble mykere og alt det der, men jeg merket også at de sorte prikkene og porene ble mer fremtredende etter bruk, men den effekten var kortvarig. 

Endret av Michelle
Lagt til info

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
36 minutter siden, Syvenrue said:

Finns en butikk i Oslo som selger The Ordinary?

ønsker å prøve vitamin c serum. 

Takk.

Jeg tviler sterkt på at der er en butikk i Norge i det hele tatt som selger The Ordinary, men du kan bestille fra Deciem! :) Bestiller du for over 25 euro er det gratis frakt, under 25 euro koster frakten bare 4,99 euro! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Feelunique og BeautyBay fører også The Ordinary. Uten at jeg har sjekket om de har vit C serumet inne akkurat nå da. 

Dem sender begge gratis hvis man bestiller over 200 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Oppdatering på squalane:

Jeg har nå brukt squalane på kveldstid regelmessig, på grunn av tørr og kald luft = tørr ansiktshud. :P Dessverre ser det ut til at jeg reagerer på den ved så regelmessig bruk. Har fått noen store underjordiske beist, noe jeg ikke har hatt siden jeg begynte på epiduo. Bort med den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Jeg er snart tom for Niacinamide 10% + 1% Zinc, og den har uten tvil gjort en liten forskjell. Kviser som kommer forsvinner vanvittig kjapt, og jeg mistenker at det er denne som bidrar til dette. Jeg kan få en kvise på morgenen en mandag, og på tirsdag er den borte. Har vært noen kviser på vei siden sist jeg skrev et innlegg i denne tråden, men som som sagt har de forsvunnet på et blunk. 

Den gjør forøvrig ingenting for den fete huden min, med andre ord regulerer den ikke oljeproduksjonen min - den blir heller ikke balansert, for huden er like fet som før. Siden jeg snart er tom bør jeg bestille ny, men jeg skal teste ut et annet produkt med niacinamide først. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Niacinamide er jeg også spent på. Har kjøpt 10% niacinamide fra Paula's choice, men ikke prøvd enda. Har kjøpt det for store porer og anti-age. Gleder meg til å prøve. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo
On 11/6/2017 at 5.52, Michelle said:

Niacinamide 10% + 1% Zinc
Bruker den morgen og kveld. Den er litt klissete og rar i konsistensen syns jeg, men den trekker ganske fort inn i huden. Jeg har ikke hatt kviser på år og dag *bank i bordet*, men det var en på vei på kinnet mitt her forleden (altså, den var under huden). Den kjentes veldig stor ut, og området var rødt og vondt, men etter to dager så var den plutselig borte. Når det kommer til overflødig olje i ansiktet har ikke denne tatt knekken på det, men det forventer jeg ikke at noe som helst skal klare. Huden min er usedvanlig fet (jada, jeg pøser på med fuktighet for harde livet). Den har forøvrig gitt meg en slags glød jeg ikke har hatt tidligere, uten at jeg ser blank og "shiny" ut. Liker den veldig godt og bestiller nok ny når jeg har gått tom. 

AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution
Denne var jeg så utrolig spent på! Jeg kjøpte den kun på grunn av fargen. Syns den så spennende ut. Når jeg fikk den innså jeg at jeg ikke har brukt noe særlig med syre i ansiktet før, så var redd jeg kom til å reagere på den. Med tanke på at jeg har elefanthud tok jeg likevel sjansen på å påføre den i hele ansiktet etter å ha renset huden, og lot den sitte i 10 minutter. Kjente bare litt prikking i huden, noen plasser i ansiktet var det borti å svi, men det gikk fort over. Resultatet etter første, andre, tredje og fjerde gangen var ikke mindblowing, men tror man ser effekten etter å ha brukt den en stund, og jeg har bare brukt den i 2 uker (to dager i uken). Huden min har ikke purga (vet ikke om den skal det heller), og jeg har ikke opplevd å bli rød eller sår. Den er ikke anbefalt for sensitiv hud fordi den er så sterk. Fargen er veldig rød, og det ser ut som blod når man har den på ansiktet, og jeg syns det er artig. Den lukter veldig... Syre? Spesielt? Vet ikke. Skal fortsette å bruke den og se om jeg ser noen resultater av den. Huden ble mykere og alt det der, men jeg merket også at de sorte prikkene og porene ble mer fremtredende etter bruk, men den effekten var kortvarig. 

Jeg bestiller disse nå, er så spent :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Noen som har opplevd at huden purger av Salicylic Acid 2%? :/ Har fått noen kviser etter at jeg begynte å bruke den morgen og kveld. Skal dog sies at jeg bruker Neulii TeaTree BHA Blemish Control Serum også, kan det bli for mye av det gode? Huden purga ikke av Neulii serumet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari
5 minutter siden, Michelle said:

https://www.thecut.com/2018/02/brandon-truaxe-new-instagram-drama-angered-the-ordinary-fans.html

Noen som har fått med seg dette dramaet? :P Håper virkelig han ikke roter til noe for merket sitt nå.. 

Åh, kjenner at jeg orker snart ikke mer, snakker ikke bare om Deciem altså, men hvorfor må så mange CEO's(ol.) være så "offentlige" med alt de mener og synes. Klarer nesten ikke følge med på alt lengre så handler fortsatt fra merkene så lenge det ikke er kundeservicen det er noe galt med. Men synes det er synd at mange kjører selskapene sine ned i grusen bare for å publisere en frekk kommentar eller ytre en unødvendig mening, det baller bare på seg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
7 minutter siden, tapermari said:

Åh, kjenner at jeg orker snart ikke mer, snakker ikke bare om Deciem altså, men hvorfor må så mange CEO's(ol.) være så "offentlige" med alt de mener og synes. Klarer nesten ikke følge med på alt lengre så handler fortsatt fra merkene så lenge det ikke er kundeservicen det er noe galt med. Men synes det er synd at mange kjører selskapene sine ned i grusen bare for å publisere en frekk kommentar eller ytre en unødvendig mening, det baller bare på seg. 

Indeed. Jeg trodde et øyeblikk at kanskje Brandon er syk, men nå har de frekke kommentarene og spydigheten hans foregått så lenge at jeg tror kanskje han bare er sånn... Jeg handler fortsatt fra Deciem siden jeg ikke har hatt noe problem med kundeservice, men om han fortsetter sånn skader han jo merkets navn og rykte også. :/ Kanskje han har blitt høy på all oppmerksomheten merket har fått de siste månedene... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
På 19.12.2017 den 8.39, Belle skrev:

Jeg bestilte meg nettopp Niacinamide'n @Michelle. Gleder meg til å prøve. :clap: 

Bestilte forøvrig også påfyll av Moisturizing Factors + HA, Azelaic Acid Suspension og primer. :D 

Hvordan er primeren?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
On 13.2.2018 at 21.22, Michelle said:

https://www.thecut.com/2018/02/brandon-truaxe-new-instagram-drama-angered-the-ordinary-fans.html

Noen som har fått med seg dette dramaet? :P Håper virkelig han ikke roter til noe for merket sitt nå.. 

Jeg så at Stephanie Nicole hadde postet noe rundt det der dramaet på instagramen, men har ikke satt meg inn i det. Blir lei av at folk er så frekke:dont-know:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
19 timer siden, Veronica_ said:

Hvordan er primeren?:)

Den er helt fantastisk! Kremete i konsistens, funker like bra som Hylamide sin som jeg er så glad i. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
1 time siden, Belle skrev:

Den er helt fantastisk! Kremete i konsistens, funker like bra som Hylamide sin som jeg er så glad i. 

Så bra:grin: Hvordan dekker den porer og mindre kvisearr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
16 timer siden, Veronica_ said:

Så bra:grin: Hvordan dekker den porer og mindre kvisearr?

Jeg føler ikke den dekker noe særlig av sånt. For min del bruker jeg den fordi den holder huden matt lengre enn andre primere jeg har prøvd (den og Hylamide <3 ). The Ordinary har jo én primer til, som skal virke mer ''blurry'' på huden enn denne mener jeg på. Kanskje den kan være noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
32 minutter siden, Belle skrev:

Jeg føler ikke den dekker noe særlig av sånt. For min del bruker jeg den fordi den holder huden matt lengre enn andre primere jeg har prøvd (den og Hylamide <3 ). The Ordinary har jo én primer til, som skal virke mer ''blurry'' på huden enn denne mener jeg på. Kanskje den kan være noe?

Da kan jeg eventuelt prøve den neste gang:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
9 timer siden, Belle skrev:

En annen ting, fikk to serum derfra idag og venter på ett til. Hvordan fordeler du bruken av serum? Fungerer det å bruke flere samtidig eller må man velge ett produkt per "seanse"? :grin: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
1 time siden, Veronica_ said:

En annen ting, fikk to serum derfra idag og venter på ett til. Hvordan fordeler du bruken av serum? Fungerer det å bruke flere samtidig eller må man velge ett produkt per "seanse"? :grin: 

Det går helt fint å bruke flere enten sammen eller etter hverandre. Min tanke er at det tynneste skal først, vannbasert før oljebasert. Hvilke er det du har kjøpt? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
35 minutter siden, Belle skrev:

Det går helt fint å bruke flere enten sammen eller etter hverandre. Min tanke er at det tynneste skal først, vannbasert før oljebasert. Hvilke er det du har kjøpt? 

Niacinamide 10% + Zinc 1% , Hyaluronic Acid 2% + B5 - og Azelaic Acid Suspension 10% -:)

For noen kronglete og lange navn:P

Endret av Veronica_

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
11 timer siden, Veronica_ said:

Niacinamide 10% + Zinc 1% , Hyaluronic Acid 2% + B5 - og Azelaic Acid Suspension 10% -:)

For noen kronglete og lange navn:P

Da ville jeg brukt HA først, så niacinamide, så azelaic acid. Azelaic acid skal uansett på etter vannbaserte saker, og før fuktighetskrem. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
1 time siden, Belle skrev:

Da ville jeg brukt HA først, så niacinamide, så azelaic acid. Azelaic acid skal uansett på etter vannbaserte saker, og før fuktighetskrem. :) 

Da skal jeg gjøre det sånn, tusen takk:) noe mer jeg bør teste derfra? Har fuktighetskremen på vei i posten også, sammen med en foundation. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider