Sign in to follow this  
Lucce

Septemberfavoritter 2016

Recommended Posts

Lucce

Ny måned har passert. Hva har dere likt og brukt gjennom september? 

IMG_20161002_124357-1280x720.JPG

Den svarte firkanta boksen er egentlig Laura Mercier tightline cake i ebony. Brukt masse. Superenkelt og raskt til hverdags.

Zoeva Rose Golden er jo bare nydelig! Mitt første møte med zoeva paletter og jeg ble ikke skuffet for å si det mildt. Nå har jeg 4 paletter derfra...plutselig :giggle:

Innisfree primeren passer meg veldig bra. Jevner ut og matter ned. Syns sminken holder bedre også. Og til den prisen kan man ikke klage heller! 

Missha signature real complete bb Cream. Akkurat passe dekk, fin innpakning, lett å legge, holder bra på min hud, ikke for glødende, ikke for matt, billig...trenger man mer? Den funket veldig fint til meg. Og fargen er akkurat passe nå, men vil bli litt for mørk utover vinteren tror jeg.

MAC lipstick Twig har jeg blitt veldig glad i. En fin høst nude :)

MAC pigment i vanilla har vært brukt både i indre øyekroken og som highlighter. Fin til begge deler!

NYX black label lipstick i dusty rose. Helt klart den mest brukte leppisen i september! 

Etude House dear girl oil control pact. Matter ned og er helt usynlig. Fungerer godt til å sette sminken med og huden (spesielt i pannen) holdes matt leeenge. Billig og bra! :)

*edit* Endret overskriften til riktig måned. -Magpie-

Edited by Magpie
Måtte fullføre en setning

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Den tightlineren har jeg vært nysgjerrig på. Bruker du den tørr/våt (i så fall med hva), og hvordan er pigmenteringen/hvor godt sitter den på?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lucce
56 minutter siden, Magpie said:

Den tightlineren har jeg vært nysgjerrig på. Bruker du den tørr/våt (i så fall med hva), og hvordan er pigmenteringen/hvor godt sitter den på?

Jeg bruker en skrå eyelinerkost. Har litt vann på kosten og rører litt rundt nedi der. Så påfører jeg bare tett ved vippene. Den er pigmentert, men ikke kullsvart. Det er litt gråskjær i den, som for min del ikke betyr noe. Den trenger ikke være kullsvart til tightlining til hverdags syns jeg. Den er jo absolutt mer enn mørk nok. Den tørker også matt om det har betydning :)

Usikker på om det er mulig å bruke den tørr. Produktet er fryktelig hardt og jeg synes å huske jeg prøvde å bruke den tørr i starten da jeg fikk den uten å bli særlig imponert. 

Til tightlining sitter den fint hele dagen hos meg. Å bruke den til å lage dramatisk cat-eye ville jeg ikke gjort. Dvs, jeg har allerede gjort det, og vingen var ikke særlig pen etter en hal dag. 

Edited by Lucce

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

*MAC Pro Longwear foundation-jeg har gått gradvis fra NW13 til NC15 i det siste fordi jeg føler at jeg trenger litt mer gult akkurat nå. Men egentlig er begge litt for mørke.
*Max Factor Creme Puff blusher i Lovely Pink og Alluring Rose. Hver til sitt bruk, men jeg elsker at de gir akkurat nok glød til huden.
*Parfymer: Frédéric Malle Cologne Indélébile og Chloé edp, men Love Story holder fortsatt koken.
*Av leppeprodukter er det Bare Minerals Moxie Lipgloss i Ring Leader som er blitt mest brukt. <3 Synd den er så ekstremt udrøy i bruk.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lucce
2 minutter siden, Magpie said:

*MAC Pro Longwear foundation-jeg har gått gradvis fra NW13 til NC15 i det siste fordi jeg føler at jeg trenger litt mer gult akkurat nå. Men egentlig er begge litt for mørke.
*Max Factor Creme Puff blusher i Lovely Pink og Alluring Rose. Hver til sitt bruk, men jeg elsker at de gir akkurat nok glød til huden.
*Parfymer: Frédéric Malle Cologne Indélébile og Chloé edp, men Love Story holder fortsatt koken.
*Av leppeprodukter er det Bare Minerals Moxie Lipgloss i Ring Leader som er blitt mest brukt. <3 Synd den er så ekstremt udrøy i bruk.

Det er altså ikke bare meg! Har også en gloss fra bare minerals. Fikk litt sjokk da jeg oppdaget at den var halvtom selv om jeg følte den var nesten ikke brukt. Men fin da! :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
1 minute ago, Lucce said:

Det er altså ikke bare meg! Har også en gloss fra bare minerals. Fikk litt sjokk da jeg oppdaget at den var halvtom selv om jeg følte den var nesten ikke brukt. Men fin da! :)

Jeg kjøper dem heldigvis på Lookfantastic til bortimot halv pris, men så udrøye som de er, må jeg nesten revurdere forelskelsen. Den jeg har nå, tok jeg i bruk for under en måned siden (bruker den som lipbalm), og nå er den allerede halvtom. :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Feil mnd i trådnavnet :giggle:

* ABH Self made palette

Denne er elsk! Har alt jeg trenger til hverdags og fest :)

* L'oreal Infalible foundation

Gammel forelske som er kommet frem igjen. Sitter som støpt og dekker bra, uten å kake eller se maskete ut.

* Jan Thomas makeup sponge

Beautyblenderen kan ta seg en bolle. Supermyk, perfekt form, blender kjapt og bra og gir fint og naturlig resultat, selv med high coverage produkter. Billig er den også! 

* Isadora blush i fargen bare berry

Mulig denne er LE i høstkolleksjonen. Nydelig hverdagsfarge, gir friske og klare kinn og en sunn utstråling :)

* Mac plumfull

Hverdagsfavoritt :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Smashbox primer water, impulskjøpt i taxfree'n på Gardermoen og det var lurt, for den er super både som primer og settingspray. God spraydings og, mye bedre enn UD sin.

Beautyblender, klarer meg ikke uten! Håpløst å påføre foundation med fingrene eller børste. Men tenkte å prøve Jan Thomas sin en gang også. Beautyblenderen er ganske dyr og varer ikke evig, så finner jeg noe like bra til en billigere penge bruker jeg heller den. Gøyere å kjøpe sminke enn verktøy!

Inglot HD perfect coveup foundation, kjøpt på Island til blodpris (nesten dobbel pris av hjemme) , men heldigvis var den god

UD naked skin weightless complete coverage concealer

The balm sexy mama settingpudder, eneste pudderet jeg har likt

The balm Mary Lou

Smashbox baked starblush, nyyyydelig blush/highlighter i forskjellige farger som blender perfekt sammen. Syns ikke så godt på huden, men er perfekt for min likbleke hud 

Isadora bigbold mascara, veldig god selv om jeg hatet den digre børsten i starten. Gir virkelig flotte vipper! Egentlig liker jeg lancome og maybelline sine mascaraer best, men siden de tester på dyr må jeg holde meg unna

UD 24/7 glide-on eye pencil i fargen demolition, verdens beste kajal! 

The balm nude tude palette 

Makeupmekka brynpomade, veldig bra til en utrolig billig pris! Kommer til å velge en nyanse mørkere neste gang da den lyseste ble litt for lys. 

Isadora vitamin lipgloss, kjempegod og sitter bra! Et av de få dyrevennlige billigmerkene og. 

Mange både nye og gamle favoritter for september med andre ord! :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
idamarkussen

Mine septemberfavoritter :in-love::

• Origins High-Potency Night-A-Mins Mineral-enriched renewal cream - En helt fantastisk nattkrem som har reddet min tørre hud i overgangen sommer - høst.
  • Urban Decay Chill Cooling and Hydrating Makeup Setting Spray - Jeg foretrekker faktisk denne over All nighteren! Den er litt mer fuktgivende og behagelig på, særlig i perioder hvor jeg er tørr.
  • Soleil Tan De Chanel - Trodde først denne skulle bli for oransj, men den er helt fantstisk <3 
  • Mac Lady Danger - Den perfekte rødfargen til sommeren (nå er vi jo i høst, men ville holde på sommeren litt mer).
  • Essie Coconutcove - Sååå fiiin "nesten-hvit" neglelakk, sommer 16 kolleksjonen men har sett den har vært på både på bli vakker og blush for ikke så lenge siden.
  • Bumble and Bumble Don't Blow It (H)air Styler - Redder håret mitt når jeg ikke har tid til å føne det etter en dusj! 

Får dessverre ikke lastet opp bildet av de her? Vet ikke hvorfor, funket i sted. Så får bare lagt ved beskrivelsen, men har lagt bilder på bloggen, hvis dere har lyst til å se bilder. Igjen litt shameless promo, men håper det er greit!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider