Gå til innhold

Hårfjerning med IPL/"hjemmelasere"

Tone

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med sånne? 

Vita har tilbud på Veet Infini'Silk Pro og jeg vurderer å gi den en sjans. Er blek og har ganske mørke hår (de er i alle fall ikke blonde) og skal derfor være en god kandidat, men vil gjerne ha erfaringer fra dere her inne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fikk bare tre stk, ene kjøpte kollegaen min og de to andre har jeg ikke hørt noe mer fra. Kollegaen min er veldig fornøyd, både hun og tyoen har brukt den og spesielt typen har fått veldig gode resultater på kort tid. Sist jeg snakket med henne om det sa hun at hun fortsatt gikk hår, men veldig flekkvis og mye mindre, hos han kom det ikke mye ut igjen, kun små områder.

Jeg har sykt lyst til å kjøpe sjøl, men vi tar det ikke inn i sortementet vårt igjen (tror nettbutikk fører og noen vita med større plass, men skal ikke si sikkert) og uten rabatt er det sykt dyrt. Har andre prioriteringer først ;)

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, lykkelitenen said:

Vi fikk bare tre stk, ene kjøpte kollegaen min og de to andre har jeg ikke hørt noe mer fra. Kollegaen min er veldig fornøyd, både hun og tyoen har brukt den og spesielt typen har fått veldig gode resultater på kort tid. Sist jeg snakket med henne om det sa hun at hun fortsatt gikk hår, men veldig flekkvis og mye mindre, hos han kom det ikke mye ut igjen, kun små områder.

Jeg har sykt lyst til å kjøpe sjøl, men vi tar det ikke inn i sortementet vårt igjen (tror nettbutikk fører og noen vita med større plass, men skal ikke si sikkert) og uten rabatt er det sykt dyrt. Har andre prioriteringer først ;)

Okei, takk! Den er nedsatt til 1500 ut dagen så jeg vurderer å slå til om min Vita har den inne, skal dra å høre etter jobb :) Litt skeptisk til at jeg ikke får søkt opp nye lyspatroner da, det så jeg i tidlige anmeldelser at briter slet med (de selges visst kun i USA), vet du om dere får tak i? Har skrevet til Veet uten å få svar, men det må da gå an å få tak i på et vis tenker jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to typer, jeg søkte når vi fikk den inn og forsto det slik at denne typen kan man bytte ut patronene på (amazon hadde inne når jeg sjekket). Om det er den typen som ikke har utskiftbare, så skal de vare ganske så lenge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, lykkelitenen said:

Det er to typer, jeg søkte når vi fikk den inn og forsto det slik at denne typen kan man bytte ut patronene på (amazon hadde inne når jeg sjekket). Om det er den typen som ikke har utskiftbare, så skal de vare ganske så lenge.

Ja jeg vet at de kan byttes på den som heter "Pro", men jeg finner jo ikke patronene på Vita sine sider, og flere var plaget med at selv om de fikk kjøpt maskinen i sine hjemland var det kun USA som hadde nye lyspatroner. Får jo alltids tak i, men litt sært om de ikke skal finnes på det norske markedet når maskinen gjør det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 10 months later...

Kjøpt en slik jeg også, Philips lumea.. 

men må man seriøst barbere seg med høvel før den virker? Leste det et sted? Har ikke så lyst å bruke høvel på bart og skjegg. (Er ikke så himla mye)

Prøvd den under armene da. Det blir spennende å se om det virker 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Lollapololoo said:

Kjøpt en slik jeg også, Philips lumea.. 

men må man seriøst barbere seg med høvel før den virker? Leste det et sted? Har ikke så lyst å bruke høvel på bart og skjegg. (Er ikke så himla mye)

Prøvd den under armene da. Det blir spennende å se om det virker 

Det må man - er det hår på overflaten når man "zapper" så brennes hårene og det anbefales ikke :P 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Tone skrev:

Det må man - er det hår på overflaten når man "zapper" så brennes hårene og det anbefales ikke :P 

Hmm seriøst, men da tar jeg jo med meg lyse dunhår også- de vil jeg jo ikke ha vekk :/

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 timer siden, Lollapololoo said:

Hmm seriøst, men da tar jeg jo med meg lyse dunhår også- de vil jeg jo ikke ha vekk :/

Hmm, laseren tar jo ikke lyse hår, kun mørke hår på lys hud, så det er mulig det kan gå - men jeg tror det kan bli vondt når de mørke hårene zappes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 years later...

Noen som har erfaringer siden sist? Etter ei venninne skrøt så fryktelig av Lumea, og at hun kunne gå mange uker uten å barbere, så endte jeg opp med å kjøpe. Vinterleggene mine liker ikke at jeg barberer, så hadde vært deilig å kunne redusert det til én gang i måneden eller noe sånt. Nå investerte jeg i Lumea Prestige - for tenker det er verdt pengene på sikt hvis det funker. :giggle:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! Har hatt lyst på en sånn lenge, til ansiktet, men er så sinnsykt skeptisk. Er innmari redd for å få mer hår enn jeg allerede har - og det er ganske mye. :P 

Er det sånn at man må barbere hårene først en gang eller er det bare å gå i gang med behandlingen @LinnCaroline?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
38 minutter siden, Belle skrev:

Her vil jeg følge med! Har hatt lyst på en sånn lenge, til ansiktet, men er så sinnsykt skeptisk. Er innmari redd for å få mer hår enn jeg allerede har - og det er ganske mye. :P 

Er det sånn at man må barbere hårene først en gang eller er det bare å gå i gang med behandlingen @LinnCaroline?

Må fjerne hårene først, ja! Må ikke nødvendigvis barbere, men fjerne dem. Noe jeg forsåvidt synes er greit, da må de ikke gro ut før man fjerner dem.:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 29.1.2020 den 12.55, LinnCaroline skrev:

Må fjerne hårene først, ja! Må ikke nødvendigvis barbere, men fjerne dem. Noe jeg forsåvidt synes er greit, da må de ikke gro ut før man fjerner dem.:)

Hva annet enn å barbere, kan man gjøre? Da jeg hadde en slik gjaldt samme prinsipper som for profesjonell laser, at man ikke måtte nappe ut hårene fra hårsekkene men at hårene måtte barberes, er det endret?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Tone skrev:

Hva annet enn å barbere, kan man gjøre? Da jeg hadde en slik gjaldt samme prinsipper som for profesjonell laser, at man ikke måtte nappe ut hårene fra hårsekkene men at hårene måtte barberes, er det endret?

Dette er første gangen jeg er borti et sånt produkt, men i min bruksanvisning står det: «Du kan barbere, klippe, epilere eller vokse hårene. Ikke bruk hårfjerningskremer, fordi kjemikalier kan føre til hudreaksjoner». Hvis du vokser må du også vente 24 t før du bruker Lumea.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F166F033-4589-497D-8F11-38A74B629BD9.jpeg.b6a088fb387ac2c477b85e2b29cafe66.jpeg

Dette er informasjonen som står i app’en jeg lastet ned på mobilen. @Tone og @Belle. Jeg har nok for lyse hår i ansiktet til at laseren funker der for meg (funker best på lys hud og mørke hår), men håper hårene mine på leggene er mørke nok. Det står det skal funke på mørkeblonde hår, og jeg vil tro det er nok kontrast til min lyse hud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 9 months later...

Noen nye erfaringer med hjemmelaser? Holder det lenge eller kommer hårene tilbake etter hvert? 

Ser de har tilbud på Elkjøp: https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/harfjerning-for-kroppen/ipl-harfjerning/24639/braun-silk-expert-ipl-pro-5-lysbasert-harfjerning-pl5124

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 months later...
På 19.11.2020 den 15.15, Nora skrev:

Noen nye erfaringer med hjemmelaser? Holder det lenge eller kommer hårene tilbake etter hvert? 

Ser de har tilbud på Elkjøp: https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/harfjerning-for-kroppen/ipl-harfjerning/24639/braun-silk-expert-ipl-pro-5-lysbasert-harfjerning-pl5124

Har kjøpt akkurat den nettopp, og kan ikke si noe om langtidsvirkninger. 

Men testet den på laveste styrke på meg og mannen, og det er ingen tvil om at hårene vokser saktere opp ved første forsøk på laveste grad.

Vi har begge mørke hår og lys hud. 

Så foreløpig har jeg troa. 

Betslte vel 4tusen. 

Endret av Ludo
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider