Jorid

W7 Absolute Lashes

Anbefalte innlegg

Jorid

ABSOLUTE_20LASHES_20CLOSED.jpeg

Denne mascaraen fanget oppmerksomheten min på grunn av sin påtalende likhet til en viss velkjent mascara fra Benefit. Ikke bare tuben, men også den like børsten, gjorde at denne havnet oppi handlekurven. 

Absolute Lashes er en mascara fra det britiske budsjettmerket W7. Jeg tror ikke noen butikker selger hele W7-utvalget direkte her i Norge, men det ser ut som om man får kjøpt diverse produkter i alle fall fra ulike norske nettbutikker. Og så litt på Rusta, der jeg kjøpte denne mascaraen til rett under 30 kr. 

Om den er en dupe til They're Real? Nei. Heldigvis for min del, siden jeg ikke likte They're real noe særlig. Nå er det noen år siden jeg hadde den, men jeg synes å huske en noe klumpete påføring og at den var veldig vanskelig å fjerne. Selv om innpakningen er kliss lik, er børsten tydelig billigere med nærmere ettersyn. Det er en typisk plastbørste, litt bøyelig og med pigger også på tuppen. Om man er interessert i en mer dyptgående sammenligning mellom They're Real og Absolute Lashes er det mange som har blogget om dette - ikke bare jeg som synes tubene ser mistenkelig like ut altså.

W7 skriver på nettsidene sine at Absolute Lashes er en mascara som skal tilføre vippene volum og krøll og gi deg "Brilliant Bold lashes". Gjør mascaraen det? Nei.

Dette er likevel en helt OK mascara til hverdagsbruk. Den er lett å påføre og klumper ikke, selv om man påfører flere lag. Den definerer vippene fint, og holder krøll fra vippetang til en viss grad.  

Mitt store problem med mascaraer er at de smudger og drysser. Jeg får litt dryss av denne også, men det er ikke et like stort problem som ved visse andre mascaramerker (Maybelline og L'Oreal f.eks.). Den overlevde babysvømming, og det var jeg egentlig litt imponert over. Ikke at jeg hadde vann i ansiktet, men jeg var i dusjen og i basseng. Den er i tillegg helt grei å fjerne med vanlig sminkefjerner.

Gjenkjøp? Tja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider