Sign in to follow this  
Stjernefrukt

Favorittkost til blush/rouge

Recommended Posts

Stjernefrukt

Som tittelen sier vil jeg gjerne høre hvilken kost som er deres favoritt når dere legger blush/rouge.

Jeg har alltid brukt skrå kost, og har foretrukket koster som er ganske stive og tette. Men sist jeg var innom Mac brukte hun en mye mindre men veldig myk og fluffy rund kost til å legge blushen og det ble i grunnen ganske fint. 

Så nå som mine snart er modne til å byttes ut er jeg plutselig rådvill... :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Den store, deilige RT Blush Brush. Jeg begynte med den fordi den var så snill med å ikke plukke med seg for mye farge fra alle de hyperpigmenterte fra MUS, men liker den like godt til Max Factor Creme Puff. Jeg har to; en til blush og en egen til pudderkulefinish. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg er glad i zoeva 127 til blush, den er skrå og helt perfekt til mine kinn :) Til touch-ups har jeg en blushbørste fra kicks sin egen kolleksjon med i vesken som jeg er veldig glad i. Den er myk og god og perfekt når man vil friske opp uten å få for mye produkt eller forstyrre resten av sminken. Vurderer en back-up av denne til å ha hjemme på badet også.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
3 timer siden, Azur said:

Den store, deilige RT Blush Brush. Jeg begynte med den fordi den var så snill med å ikke plukke med seg for mye farge fra alle de hyperpigmenterte fra MUS, men liker den like godt til Max Factor Creme Puff. Jeg har to; en til blush og en egen til pudderkulefinish. 

3 timer siden, lykkelitenen said:

Jeg er glad i zoeva 127 til blush, den er skrå og helt perfekt til mine kinn :) Til touch-ups har jeg en blushbørste fra kicks sin egen kolleksjon med i vesken som jeg er veldig glad i. Den er myk og god og perfekt når man vil friske opp uten å få for mye produkt eller forstyrre resten av sminken. Vurderer en back-up av denne til å ha hjemme på badet også.

Jeg liker også begge disse, men strekker meg oftest etter Zoeva. Liker RT også veldig godt, og anbefaler begge. RT er stor, mens Zoeva er liten og skrå, så det kommer an på hva slags form og størrelse du foretrekker :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Av naturhårskoster liker jeg en stor fra Dior med gullfarget håndtak (til pigmenterte blusher), evt. MAC #129. Ellers liker jeg også blushkosten fra Ecotools når huden min er sensitiv og vrang.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Min nye favoritt er Wayne Goss Brush 02. Jeg har hatt denne i 10 dager, men den (og videoen der W viser hvordan man bruker den til blush) har upped my blush game x 10. :giggle: Mye lettere å legge blush fint, og for meg virker det som om kosten "slipper" all fargen sånn at jeg kan bruke den til mange ulike farger uten å vaske den mellom (kan være jeg blir lurt fordi kosten er svart :P). 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Takk for mange gode tips, dere! Må sette meg ned og Google litt, og i mellomtiden kan jeg jo finne frem Zoeva luxe cheek som jeg har, men har glemt bort i mengden :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Arenika85

Jeg bruker wayne goss the air-brush :) den er liten litt avrundet og flat. Perfekt til å plassere blushen akkurat der jeg vil ha den og med litt ekstra press så blender den fargen ut på null komma niks. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Har du funnet noen ny favoritt?

Min favoritt er absolutt Zoeva 127! Jeg var veldig glad i MAC 168 før, men nå syns jeg den er litt for fast og litt for liten, og Zoeva 127 er liksom det jeg kunne ønske MAC 168 var.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg tester om jeg kan nøye meg med Zoeva 126 for tiden, men 127 ligger klar i handlevognen på Douglas, for å si det sånn :P

Den kosten jeg har brukt mest noensinne er en skråkost fra Mary Kay (av alle ting). Men jeg har hatt den i årevis, og vasket den så mange ganger at jeg føler den må skiftes ut selv om den holder fasongen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene
12 timer siden, Stjernefrukt said:

Jeg tester om jeg kan nøye meg med Zoeva 126 for tiden, men 127 ligger klar i handlevognen på Douglas, for å si det sånn :P

Den kosten jeg har brukt mest noensinne er en skråkost fra Mary Kay (av alle ting). Men jeg har hatt den i årevis, og vasket den så mange ganger at jeg føler den må skiftes ut selv om den holder fasongen.

Hallo, det er jo to vidt forskjellige koster med vidt forskjellige bruksområder, du trenger begge :beauty::giggle: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt
7 timer siden, Helene skrev:

Hallo, det er jo to vidt forskjellige koster med vidt forskjellige bruksområder, du trenger begge :beauty::giggle: 

(... den er på vei...) :grin:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Nå har jeg prøvd ut Zoeva 127 og likte den ganske godt. Synes den er litt liten/spinkel, men det er helst fordi jeg er litt åttitalls når det kommer til blush. More is more liksom. Men resultatet ble fint, og jeg er absolutt fornøyd :beauty:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid
On 30.12.2016 at 11.36, Ingrid said:

Min nye favoritt er Wayne Goss Brush 02. Jeg har hatt denne i 10 dager, men den (og videoen der W viser hvordan man bruker den til blush) har upped my blush game x 10. :giggle: Mye lettere å legge blush fint, og for meg virker det som om kosten "slipper" all fargen sånn at jeg kan bruke den til mange ulike farger uten å vaske den mellom (kan være jeg blir lurt fordi kosten er svart :P). 

Jeg ble ikke lurt altså, når jeg vasker kosten er det veldig lite farge i den :) har ikke brukt noen annen blushkost si jeg fikk denne <3 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt
53 minutter siden, Ingrid skrev:

Jeg ble ikke lurt altså, når jeg vasker kosten er det veldig lite farge i den :) har ikke brukt noen annen blushkost si jeg fikk denne <3 

Er denne ganske smal? Synes ikke det er så lett å se på bildene... og hvor har du kjøpt den? 

Og (mase mase mase), har du link til den videoen du snakka om? :blush:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid
10 minutter siden, Stjernefrukt said:

Er denne ganske smal? Synes ikke det er så lett å se på bildene... og hvor har du kjøpt den? 

Og (mase mase mase), har du link til den videoen du snakka om? :blush:

Den er ganske liten ja :) Linken min går til beautylish hvor jeg kjøpte den, og videoen ligger nederst på sida. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt
9 minutter siden, Ingrid skrev:

Den er ganske liten ja :) Linken min går til beautylish hvor jeg kjøpte den, og videoen ligger nederst på sida. 

Det var det med å bruke øynene ja... :shame: Tusen takk :blush:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marita

Jeg hentet frem 127 etter å ha lest i denne tråden, og jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager jeg la den bort :giggle:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider