LinnCaroline

Foundation

Recommended Posts

Katharina

Du kan jo vente med å kjøpe Colorstay til du har prøvd HM ;)

Ja, sant nok. Liker ikke så matte foundations til våren så :D Tenker at Vanilla skal passe på meg :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Ja, sant nok. Liker ikke så matte foundations til våren så :D Tenker at Vanilla skal passe på meg :)

HM er en kjempefin foundation til våren! :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Callo
Jeg bruker Bourjois Healthy Mix i det daglige, men det plager meg litt at den har så lett for å skli av, selv om jeg setter den med pudder.

Sliter også med å finne en nyanse som matcher brystet mitt uten at jeg blir unaturlig blek i ansiktet; ett lite hakk for lys og jeg ser helt død ut.

Så favorittene er vel Dior Forever, MAC Studio Fix Fluid og MAC Face & Body. I hvert fall når de brukes på riktig tid av året i henhold til nyansene jeg har. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
MariaK

Lurer veldig på MAC Face & Body også. Føler jeg hører om den hele tiden, men det er kanskje bare fordi jeg er her :rotfl:

F&B er amazing! Favoritten min, delt førsteplass med Naked Skin. Den er superlett å bygge opp, og finishen er fantastisk <3 <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

F&B er amazing! Favoritten min, delt førsteplass med Naked Skin. Den er superlett å bygge opp, og finishen er fantastisk <3 <3

Hvordan er dekkevnen? Jeg har ganske så grusom hud til tider, så trenger det ganske så sårt!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
MariaK

Hvordan er dekkevnen? Jeg har ganske så grusom hud til tider, så trenger det ganske så sårt!

Med et lag så er dekkevnen ganske lav, men man kan få bygget den opp til medium-god dekkevne lett :) Det jeg liker med den, hvis huden er fæl så kan man bruke flere lag uten at det kaker seg eller blir ekkelt, og hvis huden er fin så holder det med ett lag :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Med et lag så er dekkevnen ganske lav, men man kan få bygget den opp til medium-god dekkevne lett :) Det jeg liker med den, hvis huden er fæl så kan man bruke flere lag uten at det kaker seg eller blir ekkelt, og hvis huden er fin så holder det med ett lag :)

Uuuuh, det høres spennende ut :D Skal definitivt sjekke ut :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Caroline

Fikk en prøve på Shiseido Perfect Refining foundation i fargen natural fair ivory. Heheh, fair = tan ellerno' hos Shiseido. Er det noen som har prøvd den i very light ivory? Det var egentlig en veldig god foundation. Dekket godt, og så ut som hud når den ble buffet godt inn i huden, ble silkematt selv over veldig godt fuktet hud, og lett å blende var den også.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

Face and body kan også jobbes tykkere på hånden før man påfører den slik at den dekker litt bedre på første lag. Om du gnir litt på den merker du etter en liten stund at den blir tråere og har tyknet litt :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
MariaK

Face and body kan også jobbes tykkere på hånden før man påfører den slik at den dekker litt bedre på første lag. Om du gnir litt på den merker du etter en liten stund at den blir tråere og har tyknet litt :)

Ja, det bruker jeg å gjøre noen ganger :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine

Fikk Dior Star i posten i går. Førsteinntrykket er ganske fantastisk, gleder meg til å teste mer utover uken! Spent på om den holder en arbeidsdag :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg finner plutselig ikke en eneste foundation som passer meg i det hele tatt. Er det noen som har noen tips? 

Alle er enten for gule eller for rosa. Jeg har prøvd flere foundationer i det siste, men ingen matcher i det hele tatt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ingridsk

Jeg kjøpte Smashbox Liquid Halo, og den ser utrolig fin ut, men den dekker alt for lite. Tenker jeg kommer til å bruke den når jeg har en god huddag, hvis det kommer igjen snart, haha! Den har også blitt litt for mørk i det siste, og jeg har den lyseste fargen... 

Gikk heller til innkjøp av Benefit Hello Flawless-tingen for litt siden, og den er utrolig fin. Den dekker bra, gjør at porene mine ikke synes (uten primer!!) og er faktisk lys nok. Jeg har har ganske normal hud, tror jeg. Trodde den var kombinert før (haha), men er nok bare jeg som ikke heller i meg nok vann, sikkert. Den holder ganske bra (sikkert bedre med primer), men om du pirker mye i ansiktet så kommer den til å bli litt borte, altså  :giggle:

Den fungerer forresten for venninnen min også, som har relativt tørr hud! Det er et pluss. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg finner plutselig ikke en eneste foundation som passer meg i det hele tatt. Er det noen som har noen tips?

Alle er enten for gule eller for rosa. Jeg har prøvd flere foundationer i det siste, men ingen matcher i det hele tatt.

Hehehe, fant ut hvorfor. Har brukt en krem i lang tid som lover whitening effekt. Alt ser bra ut nå :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
bykatt

Interessant.

Jeg har kjøpt to foundations etter at jeg begynte å henge her; Bobbi Brown Moisture Rich Foundation Spf15 i 4-Natural, og Bobbi Brown Foundation Stick i samme farge.

På jobb bruker jeg sticke-n over Soft Ochre på utvalgte steder der jeg har misfarging e.l. Den flytende har begynt å bruke på dagtid i helger, og på kvelden i sosiale sammenkomster.

Enten har jeg hatt flaks i å ha få god hjelp til å finne rett farge, og/eller er det fordi jeg helt noob med foundations, men jeg synes dette dekker behovet mitt.

Men jeg forstår fra forumet at dere gjerne har ganske mange ulike foundations.

Har dere mange forskjellige foundations fordi det er mange som har vanskeligheter med å finne rett farge? Eller dere bruker ulike farger til ulike anledninger? Fordi dere liker å prøve ut/samle på ulike merker? Eller...? -Please, do tell! :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg sliter med å finne lys nok i tillegg til at jeg trenger noe som holder seg fint på den fete huden min. Jeg liker også å ha forskjellige typer dekk, for jeg har gode og dårlige dager ifht rødhet og kviser.

Hvis du har funnet noe som dekker behovet ditt, så er jo det strålende! Jeg leter fremdeles :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
bykatt

Jeg sliter med å finne lys nok i tillegg til at jeg trenger noe som holder seg fint på den fete huden min. Jeg liker også å ha forskjellige typer dekk, for jeg har gode og dårlige dager ifht rødhet og kviser.

Hvis du har funnet noe som dekker behovet ditt, så er jo det strålende! Jeg leter fremdeles :P

Jeg er fornøyd nå, ja - kanskje det finnes behov der ute jeg ikke har forstått at jeg har... :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg er fornøyd nå, ja - kanskje det finnes behov der ute jeg ikke har forstått at jeg har... :D

Huden pleier jo å forandre seg i løpet av året (og med alderen), så det kan jo hende at det du bruker nå ikke funker så bra til sommeren, men vi får jo håpe at du har funnet den perfekte kombinasjon til huden din! :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Det er litt sånn med foundations og maskara at jeg alltid tror der må være noe bedre der ute, og derfor har lav terskel for nye kjøp. Lite siste året, men har mye liggende fra tidligere utprøvinger. Ellers blir det ofte en for sommer (mørkere farge og trenger mindre dekk, gjerne en som gir glød), og en for vinter (må tåle tørrere hud, dekke bedre og være litt lysere). 

I tillegg er det lett å ende opp med litt feil fargetone, særlig når man bestiller på nett. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Det er litt sånn med foundations og maskara at jeg alltid tror der må være noe bedre der ute, og derfor har lav terskel for nye kjøp. Lite siste året, men har mye liggende fra tidligere utprøvinger. Ellers blir det ofte en for sommer (mørkere farge og trenger mindre dekk, gjerne en som gir glød), og en for vinter (må tåle tørrere hud, dekke bedre og være litt lysere). 

I tillegg er det lett å ende opp med litt feil fargetone, særlig når man bestiller på nett. 

Jeg er også der, men jeg har funnet flere kandidater jeg liker, og har funnet ut at jeg liker kremfoundation og pudder bedre enn flytende, så det siste året har jeg ikke kjøpt en eneste flytende foundation, og ikke så mange andre, annet enn påfyll eller nye farger av allerede uttestede kandidater.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Callo

Har dere mange forskjellige foundations fordi det er mange som har vanskeligheter med å finne rett farge?

Dette, ja. :) Hadde det vært enklere å finne rett nyanse hadde jeg nok bare trengt to-tre stk. Nå har jeg 12.  :silly:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Mariann

Jeg er en tester av natur, og blir lett nysgjerrig på ting. Jeg trenger ulik farge på foundation til ulike årstider, og har foundation med ulik grad av dekk, finish osv.

Men ja, jeg har mer enn "nødvendig".

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Jeg sliter veldig med flytende foundation. Føler alt sklir av etter en stund og fremhever tørre partier. Er en av de heldige som har kombinasjonshud som fort blir fet i t-sonen. Pudrer jeg over, ser det tørt og lite pent ut. Er det noen andre med samme type hud som har funnet noen mirakelfoundations som funker??
Det eneste som holder hele dagen på meg er Bareminerals pudderfoundation, men føler den er litt tørr og dekker litt for dårlig.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider