LinnCaroline

Foundation

Recommended Posts

Minnea

Jeg er også der, men jeg har funnet flere kandidater jeg liker, og har funnet ut at jeg liker kremfoundation og pudder bedre enn flytende, så det siste året har jeg ikke kjøpt en eneste flytende foundation, og ikke så mange andre, annet enn påfyll eller nye farger av allerede uttestede kandidater.

Det minner meg om at jeg må prøve å finne riktig fargetone i Lily Lolo. Liker jo veldig godt dekkevnen og hvordan den legger seg på huden. Så skulle gjerne brukt den mer. 

Jeg liker en del flytende foundationer med beauty blender. Blitt litt avhengig av den, får så mye mer naturlig overflate. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Jeg har skikkelig lyst til å prøve Benefit-foundationen. Det var faktisk den første flytende foundationen jeg testet, og den som fikk meg til å bytte til flytende foundation, men så har jeg bare aldri kjøpt den :shock: Hva er det for noe tull?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Jeg sliter veldig med flytende foundation. Føler alt sklir av etter en stund og fremhever tørre partier. Er en av de heldige som har kombinasjonshud som fort blir fet i t-sonen. Pudrer jeg over, ser det tørt og lite pent ut. Er det noen andre med samme type hud som har funnet noen mirakelfoundations som funker??

Det eneste som holder hele dagen på meg er Bareminerals pudderfoundation, men føler den er litt tørr og dekker litt for dårlig.

Samme her, jeg har fet t-sone med store porer og normale kinn, blir veldig blank i t-sonen etter få timer på jobb.

Har enda ikke funnet noe mirakelprodukt hverken i form av hudpleie (passer alltid på å gi huden masse fukt, men merker ingen forskjell), primer eller foundation.

Men det som har funket best den siste tiden er Dr. Brandt Pores No More Refiner Primer, GlóMinerals Face Primer eller EmerginC Red Carpet Primer under Jane Iredale Purepressed Base og BareMinerals Mineral Veil over, og også evt under.

Men jeg blir likevel blank og foundationen sklir lett av rundt nesen og haken (det hjelper ikke å bruke munnbind på jobb heller da), utrolig frustrerende!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Aurora

Jeg sliter veldig med flytende foundation. Føler alt sklir av etter en stund og fremhever tørre partier. Er en av de heldige som har kombinasjonshud som fort blir fet i t-sonen. Pudrer jeg over, ser det tørt og lite pent ut. Er det noen andre med samme type hud som har funnet noen mirakelfoundations som funker??

Det eneste som holder hele dagen på meg er Bareminerals pudderfoundation, men føler den er litt tørr og dekker litt for dårlig.

Jeg har akkurat samme problem som deg, og det er så kjipt! Går store deler av dagen og er redd for at jeg er blank. Chanel Vitalumiere Aqua er den jeg foretrekker som hverdagsfoundation, men det er mer fordi den ser naturlig ut enn at den sitter godt, den blir fort borte. Drømmer om en mirakelkur mot oljefeltet jeg har i fjeset  :crying:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg har skikkelig lyst til å prøve Benefit-foundationen. Det var faktisk den første flytende foundationen jeg testet, og den som fikk meg til å bytte til flytende foundation, men så har jeg bare aldri kjøpt den :shock: Hva er det for noe tull?

Jeg elsker Benefit-foundationen. Den sitter helt perfekt på meg, og jeg ser fantastisk ut med den på. 

Høres litt cocky ut kanskje, men den er seriøst hud på boks :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Jeg elsker Benefit-foundationen. Den sitter helt perfekt på meg, og jeg ser fantastisk ut med den på. 

Høres litt cocky ut kanskje, men den er seriøst hud på boks :P

Da er det mitt neste kjøp :kiss:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Samme her, jeg har fet t-sone med store porer og normale kinn, blir veldig blank i t-sonen etter få timer på jobb.

Har enda ikke funnet noe mirakelprodukt hverken i form av hudpleie (passer alltid på å gi huden masse fukt, men merker ingen forskjell), primer eller foundation.

Men det som har funket best den siste tiden er Dr. Brandt Pores No More Refiner Primer, GlóMinerals Face Primer eller EmerginC Red Carpet Primer under Jane Iredale Purepressed Base og BareMinerals Mineral Veil over, og også evt under.

Men jeg blir likevel blank og foundationen sklir lett av rundt nesen og haken (det hjelper ikke å bruke munnbind på jobb heller da), utrolig frustrerende!

Jeg har akkurat samme problem som deg, og det er så kjipt! Går store deler av dagen og er redd for at jeg er blank. Chanel Vitalumiere Aqua er den jeg foretrekker som hverdagsfoundation, men det er mer fordi den ser naturlig ut enn at den sitter godt, den blir fort borte. Drømmer om en mirakelkur mot oljefeltet jeg har i fjeset  :crying:

Vi har den kjipeste hudtypen, altså. :( Jeg blir nesten litt deppa når jeg gjør en skikkelig innsats med sminken og fjeset bare sklir av i løpet av noen timer... Forderdelig frustrerende! Jeg pøser også på med fukt og huden ser som regel grei ut, den. Helt til jeg tar på foundation. :P For min del blir den nesten bare verre med primer, men jeg har kanskje bare ikke funnet den rette. Synes primeren legger seg som et lag oppå huden og at de sorte prikkene på nesa synes eeenda bedre etter en stund.

Dr. Brandt har jeg faktisk prøve på, men den hjalp ikke veldig, den heller.

Edited by Maiken

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Aurora

Vi har den kjipeste hudtypen, altså. :( Jeg blir nesten litt deppa når jeg gjør en skikkelig innsats med sminken og fjeset bare sklir av i løpet av noen timer... Forderdelig frustrerende! Jeg pøser også på med fukt og huden ser som regel grei ut, den. Helt til jeg tar på foundation. :P

Foundation gjør det verre synes jeg, blir bare blankere med det på. Må innrømme at jeg drømmer om å ha tørr hud istedenfor fet. Samtidig er fet hud en bagatell i forhold til mange alvorlige hudproblemer folk sliter med, så vi bør ikke klage for mye heller. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Foundation gjør det verre synes jeg, blir bare blankere med det på. Må innrømme at jeg drømmer om å ha tørr hud istedenfor fet. Samtidig er fet hud en bagatell i forhold til mange alvorlige hudproblemer folk sliter med, så vi bør ikke klage for mye heller. 

Neinei, det er jo sant, men jeg liker å klage litt.  :blush:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Tar sjansen på å skrive her også jeg! Trenger litt hjelp til å finne farge på foundation. Vil kjøpe Benefit Flawless Oxygen Wow, men usikker på farge. 
Fra før har jeg Estee Lauder Double Wear Light i Intensity 2.0, Chanel vitalumiere aqua i B20 og Bare Minerals original i Medium Beige

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Jeg har I'm so money honey.

Jeg kan swatche den sammen med bl.a Chanel VA i BR22.

Ja, tusen takk :) Men siden du har BR, og jeg har B, har vi da forskjellig undertone? Vil da Honey ikke fungere på meg? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Jeg mener selv jeg har nøytral undertone, men kan komme unna med enkelte gul og rosatoner. NC20 går bra, men den er pittelitt gul. NW15/20 går også, men den kan lett bli for mørk til meg.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Dårlig swatch nå på kvelden, men jeg skal bort et par dager, så det var nå eller torsdag....

Benefit Oxygen Wow i I'm so money honey til venstre, Chanel Vitalumiere Aqua Beige Rose 22 til høyre.

De ser litt like ut, men Benefit er litt mer gul og litt mørkere enn Chanelen. Jeg kan ikke bruke den nå, men brukte den fint i sommer. Chanelen bruker jeg nå.

post-34-0-31024500-1422913228.jpg

Edited by LinnH

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Noen som har Lancome Teint Idole Ultra i 005 eller 007 og kan swatche den ved siden av andre lyse foundations? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Har på meg Benefitfoundationen i dag, og herregud :in-love:  :in-love:  :in-love:  Trenger jo nesten ikke å bruke noe foundation med denne her! Fargen tror jeg er en god match, skal se litt bedre på det når jeg kommer ut! Tusen hjertelig takk for prøven, søte Linn <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Har på meg Benefitfoundationen i dag, og herregud :in-love:  :in-love:  :in-love:  Trenger jo nesten ikke å bruke noe foundation med denne her! Fargen tror jeg er en god match, skal se litt bedre på det når jeg kommer ut! Tusen hjertelig takk for prøven, søte Linn <3

Så flott at den passet så godt!

---------------------------

Er det noen som har testet Nilens Jord Velvet Foundation? Jeg har lest mange med tørr/fuktfattig hud liker den godt, så fikk så lyst å teste den!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

Jeg har brukt Bourjois Healthy Mix Serum de siste dagene og denne liker jeg godt. Perfekt med MAC Mineralize Loose over. Spent på holdbarheten.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Jeg trenger enda mer hjelp til valg av MAC-foundation jeg dere... Vil ha en med semi-matte finish. Og i alle fall medium cover. Liker som sagt veldig godt Estee Lauder Double Wear light. Jeg vet jeg fikk mange bra tips på det gamle forumet, men jeg glemte rett og slett og skrive det ned :giggle:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Jeg har sverget til Urban Decay Naked Skin Foundation i ett år eller noe sånt, og har snart brukt opp andre flasken (jeg blander concealer og grønn primer inn med foundationen på håndbaken, så jeg bruker de ikke så fort opp akkurat)

Tenkte å kjøpe ny, men jeg ville prøve noe annet. Endte opp med Holika Holika BB Cream (oransje tube) og jeg har virkelig rukket å bli megafan på de to ukene jeg har hatt den! :D Fikk helt noia da jeg først prøvde den på hånden. Brunoranjse... Prøvde den utblabndet med diverse foundationer, men det oksiderte noe helt enormt :P Ga den egentlig opp, men en trøtt morgen smurte jeg bare på med fingrene, uten å mikse den, og fargen tilpasset seg huden min! Jeg er litt mørkere enn MAC NC15 sin pro longwer concealer liksom, og den er LYS! Helt utrolig! :D

Den legger seg så fint over den skamtørrehuden min, og den verken oksiderer eller forsvinner! Og den er billig! Ny favoritt :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Jeg har sverget til Urban Decay Naked Skin Foundation i ett år eller noe sånt, og har snart brukt opp andre flasken (jeg blander concealer og grønn primer inn med foundationen på håndbaken, så jeg bruker de ikke så fort opp akkurat)

Tenkte å kjøpe ny, men jeg ville prøve noe annet. Endte opp med Holika Holika BB Cream (oransje tube) og jeg har virkelig rukket å bli megafan på de to ukene jeg har hatt den! :D Fikk helt noia da jeg først prøvde den på hånden. Brunoranjse... Prøvde den utblabndet med diverse foundationer, men det oksiderte noe helt enormt :P Ga den egentlig opp, men en trøtt morgen smurte jeg bare på med fingrene, uten å mikse den, og fargen tilpasset seg huden min! Jeg er litt mørkere enn MAC NC15 sin pro longwer concealer liksom, og den er LYS! Helt utrolig! :D

Den legger seg så fint over den skamtørrehuden min, og den verken oksiderer eller forsvinner! Og den er billig! Ny favoritt :D

Så fint å høre at du liker den! :clap: Jeg forguder min lilla. Og ja, den ser skummel ut når den kommer fra tuben. Grøss. *ler*

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Er det lov å spørre her om kva folk brukar til å påføre Lily Lolo med? Eg har dei siste dagane brukt den og påført med RT Expert Face Brush , men det tar jo så lang tiiid. Med flytande foundation tek det 30 sekund å påføre foundation, men ikkje med Lilyen :-/ 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Er det lov å spørre her om kva folk brukar til å påføre Lily Lolo med? Eg har dei siste dagane brukt den og påført med RT Expert Face Brush , men det tar jo så lang tiiid. Med flytande foundation tek det 30 sekund å påføre foundation, men ikkje med Lilyen :-/ 

​Jeg bruker Expert Face Brush. :D Det går også an å bruke en flat puddersvamp, og da får man mindre søl. Jeg er blitt vant til pudderfoundation, og liker at man er ferdig uten snikk-snakk; ingen tid til å sette, behov for å pudre etterpå, osv.

Jeg kjøpte akkurat YSL Fusion Ink (B10) mot bedre vitende, og huden min hater meg. Den er riktignok lett å påføre, men etter to timer ser den pudrete og kjip ut på huden. Jeg burde lagt den ut for salg, men er litt for lat...Nei, takke meg til Lily Lolo, som faktisk ser finere ut utover dagen. <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

​Jeg bruker Expert Face Brush. :D Det går også an å bruke en flat puddersvamp, og da får man mindre søl. Jeg er blitt vant til pudderfoundation, og liker at man er ferdig uten snikk-snakk; ingen tid til å sette, behov for å pudre etterpå, osv.

Jeg kjøpte akkurat YSL Fusion Ink (B10) mot bedre vitende, og huden min hater meg. Den er riktignok lett å påføre, men etter to timer ser den pudrete og kjip ut på huden. Jeg burde lagt den ut for salg, men er litt for lat...Nei, takke meg til Lily Lolo, som faktisk ser finere ut utover dagen. <3

​Eg syns ikkje det er så mykje søl, men det tek berre så mykje tid å dytte den på :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider