LinnCaroline

Foundation

Anbefalte innlegg

Belle

Jeg har faktisk aldri funnet Foundationen I Mitt Liv. Bruker litt forskjellig, og er glad i dem alle egentlig. Bytter på å bruke Holika Holika Petit BB-krem (min no-brainer som jeg bare kan klaske på og det ser fint ut uansett), Smashbox Liquid Halo (som er ørlite for mørk for meg nå tror jeg), Bourjois Healthy Mix original og Benefit Hello Flawless Oxygen Wow. Jeg kan egentlig bruke hva som helst, så lenge jeg topper med Pudderet I Mitt Liv; Smashbox Halo. :in-love:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Noen som har testet Illamasqua skin base foundation og Hydra Veil Primer? Ble så opphengt i den etter å ha sett MissMai sin 2014-favorites video. Leser den passer til alle hudtyper, men det tviler jeg på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roselund

Luxe fra glominerals! Den gir hverken urenheter eller irriterer min sensitive hud, og passer nok best på en litt tørr eller fuktfattig hudtype. Den har medium dekkevne, og gir glød. ( også inneholder den diamantstøv!!) jeg bruker fargen porcelain, som er den lyseste. Den passer min nøytrale/kalde og bleke hudtone ganske godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Noen som har testet Illamasqua skin base foundation og Hydra Veil Primer? Ble så opphengt i den etter å ha sett MissMai sin 2014-favorites video. Leser den passer til alle hudtyper, men det tviler jeg på.

Jeg har utrolig lyst til å teste Illamasqua Skin Base, har hørt mye bra om den! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Er det noen som vet hvordan Estee Lauder double wear light er på holdbarhet? Jeg har VELDIG fet hud, men vil ikke ha så alt for mye dekk, bare sånn at det jevnes litt ut. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Er det noen som vet hvordan Estee Lauder double wear light er på holdbarhet? Jeg har VELDIG fet hud, men vil ikke ha så alt for mye dekk, bare sånn at det jevnes litt ut. :)

På meg holder den hele dagen, men jeg har ikke så veldig fet hud lenger, men litt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten

Luxe fra glominerals! Den gir hverken urenheter eller irriterer min sensitive hud, og passer nok best på en litt tørr eller fuktfattig hudtype. Den har medium dekkevne, og gir glød. ( også inneholder den diamantstøv!!) jeg bruker fargen porcelain, som er den lyseste. Den passer min nøytrale/kalde og bleke hudtone ganske godt.

Ville bare si hei, Roselund ! Så kjekt å se deg igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

I dag bruker jeg Giorgio Armani Lasting Silk i 2 og det ser ut til at fargen passer meg så og si perfekt, jeg legger iallefall ikke merke til skille i hverken dagslys eller vanlig lys. Så langt liker jeg denne veldig godt, jeg syns finishen er veldig naturlig og flott, det ser rett og slett ut som min egen hud. Den henger seg så langt ikke fast i tørre partier, noe som Urban Decay Naked Skin er mester på, så dette er et stort pluss. Jeg er litt forelsket i den kjenner jeg og gleder meg til å teste den videre, jeg ser jeg begynner å bli litt blank allerede rundt nesen og på haken (påførte den i dag klokken halv 12), men er normalt at jeg blir så fort fet/blank - jeg blir derimot fortere blank av denne enn jeg blir av Naked Skin. Den kjennes lett på huden og finishen er på meg hverken matt eller dewy - men den gir en fantastisk glød til huden uten å se for dewy ut. Jeg liker det! Har påført den med beautyblenderen og det fungerte så klart veldig bra. 

Tusen takk for anbefalingen Magpie, jeg angrer definitivt ikke på at jeg kjøpte denne! Bare jeg ikke får kviser av den nå, men jeg tviler ettersom den er så tyntflytende og lett. Får krysse fingrene. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

På meg holder den hele dagen, men jeg har ikke så veldig fet hud lenger, men litt. :)

Setter du den med pudder? Og hvordan er dekken på den? jeg er så redd for å kjøpe noe jeg ikke kommer til å bruke av foundation :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Setter du den med pudder? Og hvordan er dekken på den? jeg er så redd for å kjøpe noe jeg ikke kommer til å bruke av foundation :P

Jeg bruker som oftest ikke pudder over, men vet andre gjør det. Den dekker medium vil jeg si. Jeg bruker concealer under øynene og på eventuelle kviser. Hvis du bor i nærheten av Kicks, så ville jeg bedt om en prøve på den. Det gjorde jeg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dina

Jeg har skin base, og har tydeligvis kjøpt backup av den også :P liker den godt, men bruker den sjeldent fordi jeg så og si ikke trenger dekk utover concealer :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loekaas

For tiden er det Mac Face & Body som blir mye brukt. En annen favoritt er Giorgio Armani Luminous silk, men fargen på den er nok litt i grenseland nå for tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie

Jeg har mange favoritter;

attachicon.gifmms_img-1915815236.jpg

Hva synes du om den fra Marc Jacobs? 

Dere som har prøvd Benefit Hello Flawless Oxygen blablabla, hva synes dere om den? Er den veldig flytende?

De siste par dagene har jeg prøvd ut Pro Longwear Foundation blandet med Lightful Moisture Creme, og det er en veldig god match! Blir litt shiny i panna i løpet av dagen, men ikke så shiny at jeg må pudre, og det liker jeg. I går kjøpte jeg L'Oreal Infallible, så den skal testes i dag. Om det blir en ny favoritt blir jeg såå glad, men har lært meg å ikke ha for høye forventninger til foundations lenger :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mariann

Den legger seg fint og ser naturlig ut, med medium dekkevne. Den er litt kronglete å få tak i kun på Sephora, og unikt bra er den ikke, men jeg liker den  :)

Jeg trenger ikke pudder over den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Dere som har prøvd Benefit Hello Flawless Oxygen blablabla, hva synes dere om den? Er den veldig flytende?

Sånn midt på treet flytende. Liker den godt, den er for mørk til meg nå derfor bruker jeg den ikke for tiden. Men la seg fint på min litt tørre kombinasjonshud.

Jeg har skin base, og har tydeligvis kjøpt backup av den også :P liker den godt, men bruker den sjeldent fordi jeg så og si ikke trenger dekk utover concealer :P

Hvilken hudtype har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie

Sånn midt på treet flytende. Liker den godt, den er for mørk til meg nå derfor bruker jeg den ikke for tiden. Men la seg fint på min litt tørre kombinasjonshud.

Oi, kanskje jeg må prøve denne, da.. Får kjenne litt på den på Sephora, og så bestemme meg for hvilke(n) foundation(s) jeg skal kjøpe da.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dina

Hvilken hudtype har du?

Normal :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

De siste par dagene har jeg prøvd ut Pro Longwear Foundation blandet med Lightful Moisture Creme, og det er en veldig god match! Blir litt shiny i panna i løpet av dagen, men ikke så shiny at jeg må pudre, og det liker jeg. I går kjøpte jeg L'Oreal Infallible, så den skal testes i dag. Om det blir en ny favoritt blir jeg såå glad, men har lært meg å ikke ha for høye forventninger til foundations lenger :P

Litt flytende. Jeg elsker den og den er min redning når huden min oppfører seg merkelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katharina

Hva er egentlig forskjellen på Bourjois Healthy Mix Foundation og Borjois Healthy Mix Serum Foundation? Vurderer å plukke med meg en av de på neste bestilling fra feelunique. Har ikke de god dekkevne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Hva er egentlig forskjellen på Bourjois Healthy Mix Foundation og Borjois Healthy Mix Serum Foundation? Vurderer å plukke med meg en av de på neste bestilling fra feelunique. Har ikke de god dekkevne?

Serum skal være egnet for tørrere hudtyper enn den vanlige, og jeg mistenker at den ikke dekker like mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg synes ikke dekkevnen er kjempebra. Brukte den på mandag (tror jeg?), og da måtte jeg dekke alle røde arr med hardcore concealer først. Pleier ikke å gjøre det med Vichy Dermablend, så da bruker jeg heller den liksom. Finishen er fin, da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Jeg har begge to. Liker den vanlige best, den har også bedre dekkevne. Serum-versjonen virker lettere på huden, da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katharina

Serum skal være egnet for tørrere hudtyper enn den vanlige, og jeg mistenker at den ikke dekker like mye.

Jeg synes ikke dekkevnen er kjempebra. Brukte den på mandag (tror jeg?), og da måtte jeg dekke alle røde arr med hardcore concealer først. Pleier ikke å gjøre det med Vichy Dermablend, så da bruker jeg heller den liksom. Finishen er fin, da!

Jeg har begge to. Liker den vanlige best, den har også bedre dekkevne. Serum-versjonen virker lettere på huden, da. :)

Tusen takk, da satser jeg på den orginale :D

Noen som har prøvd den i forskjell til revlon colorstay?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Tusen takk, da satser jeg på den orginale :D

Noen som har prøvd den i forskjell til revlon colorstay?

Colorstay er en helt annen foundation, det går nesten ikke å sammenligne de :P Colorstay er mer matt og vanskeligere å blende, den kommer også i større fargeutvalg. HM er mer dewy og bedre på tørrere hud.

Kom på at det finnes to versjoner av Colorstay, jeg gikk utifra den for fet hud.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katharina

Colorstay er en helt annen foundation, det går nesten ikke å sammenligne de :P Colorstay er mer matt og vanskeligere å blende, den kommer også i større fargeutvalg. HM er mer dewy og bedre på tørrere hud.

Kom på at det finnes to versjoner av Colorstay, jeg gikk utifra den for fet hud.

Oki, tusen takk :D Da får jeg vel bare teste begge da  :rotfl:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider