Sign in to follow this  
Stjernefrukt

Foundation stick

Recommended Posts

Stjernefrukt

Jeg er veldig nysgjerrig på foundation sticks. Jeg hadde en periode der jeg brukte Pan stick og Kryolan TV paint stick (fordi jeg elsker drag queens :beauty:), men disse er naturligvis ikke gode for huden, og jeg avskrev dermed hele konseptet. 

Men jeg ser at flere merker jeg liker har foundation sticks (bl.a. Shiseido). Det er jo ikke akkurat enkelt å få testa dem hjemme før bruk, så jeg lurer på om det er noen som har erfaringer å dele?

Spesielt interessert i dekkevne, holdbarhet, og om de "tetter igjen" huden mer enn flytende.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg har Anastasia sin versjon og den er helt ok. Jeg liker godt hvordan den kjennes på huden og den er lett å blende ut, men den fremhever store porer og henger seg fast i tørre flak. Så det er litt uheldig med min kombinert-tørre hud med store porer i t-sonen :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Har Bobbi Brown sin og den er grei nok liksom. Syns det er vanskelig å bare få lagt et tynt lag, jeg syns liksom ikke den flytter seg så mye etter at jeg har tatt den på ansiktet, og å ta den på beauty blender først virker like umulig. Har ikke brukt den så mye, for jeg blir litt meeh.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg brukte L'Oréal sin quick stick i mine yngre dager for sikkert 15 år siden. Vet ikke om den finnes lenger, men jeg likte den veldig godt den gang og brukte den i flere år. Da hadde jeg ganske fet hud. 

Nå er huden min tørrere, men har fortsatt fete partier. Skal mindre til før porene fremheves nå enn før, så vet ikke hvordan huden min ville reagert idag. Men jeg har en gammel og nesten ubrukt maybelline fit me stick liggende, men den er minst 3-4 år, så vet ikke helt om jeg tør bruke den. Skal ta den frem og lukte på den en dag og teste på armen. Er den OK skal jeg prøve den i ansiktet også. Men redd den blir for tørr og fremhever porene. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Er det jeg er redd for; at den skal legge seg skikkelig i porene.

Var innom min lokale F&L og skulle teste fargene på Shiseido sin på hånda, og da var hun så elskverdig å skjære av (!) litt av testeren som jeg fikk med meg hjem i et beger. Så om jeg ikke får testa finishen helt, får jeg hvertfall testa farge + holdbarhet.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Arenika85

Har både makeup forever sin HD stick foundation og Hourglass sin vanish stick. 

Sistnevnte er favoritten av de to. Veldig god dekkevne og kremete nok til at den er enkel å blende ut og ikke fester seg til og fremhever tørre partier. 

Makeup forever sin har også god dekkevne men er ikke like kremete i konsistensen. Kan fortere se kakete ut også da den liker å feste seg til tørre partier i ansiktet :-/ 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg testet den maybelline-sticken igår. Den var lett å påføre og dekket bra, men jeg syns den skled litt utover etter en stund selv om jeg brukte primer under og settingspray over. Brukte ikke settingpudder da, jeg tror det ville blitt for tørt og pudrete siden sticken også er såpass tørr. Utover dagen begynte jeg å kjenne at jeg hadde den på. Kjente at det var "noe" i ansiktet liksom. Så skjønner hvorfor jeg la den bort etter 1-2 gangers bruk.

Den har gått ut på dato også, så vet ikke om jeg tør å bruke den så mye mer, men jeg måtte bare teste den. Den lukter ikke stygt og har ikke endret farge eller konsistens, men på kremprodukter er jeg nøyere med utløpsdato enn på pudderprodukter selv om det helt sikkert ikke er noe problem å bruke den. Har hud som kan få utbrudd, så er litt forsiktig. Den er produsert i des 2012 ifølge checkcosmetics.com og kjøpt i 2013. Holdbarheten på den er 48 mnd etter produksjon, så den gikk ut i des 2016. Ikke så veldig lenge siden, men jeg pleier å kaste kremprodukter og hudpleie når det har gått ut. Holdbarheten etter åpning er sikkert 12 eller 24 mnd som det pleier å være på foundation (fant ikke noe merke med antall mnd på den), så den har jo egentlig gått ut uansett. Hadde den vært mye brukt hadde jeg kastet den for lenge siden, men siden den bare er åpnet et par ganger før og har vært lagret på en kjølig plass tok jeg sjansen på å teste den. Det blir på en måte litt som med mascara, en mascara som er brukt jevnt og trutt i 3 mnd kaster jeg etter de anbefalte 3 mnd, mens en mascara som er prøvd en gang eller to og lagt bort i 3 mnd uten å åpne kaster jeg ikke så lenge den ikke er blitt tørr eller fungerer dårlig. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine

Jeg har makeup forever HD stick, og den liker jeg utrolig godt. Kjøpte den i fjor sommer, men nå er den for mørk. Vurderer å kjøpe en lysere farge, slik at jeg kan bruke den igjen, så godt likte jeg den :)Jeg syntes ikke den femhever tørre partier i ansiktet, men jeg har kombinasjonshud så jeg blir ikke veldig tørr. 

Jeg har veldig lyst til å prøve Hourglass sin, synd det er så tungvint å få tak i. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marita

Jeg er blitt veldig glad i foundation sticks, og har Bobbi Brown sin og MUFE sin. Liker begge to veldig godt, men må bruke litt pudder siden de er ganske dewy :) Syns MUFE er litt enklere å påføre.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Hvis jeg skulle prøvd en annen foundation i denne varianten så tror jeg at jeg hadde gått for Hourglass sin versjon :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg har testa den provisoriske prøven av Shiseido sin stick foundation nå, og jeg liker den ganske godt. Egentlig er den litt for gul, men nå som jeg har hatt den på en hel arbeidsdag er den egentlig ganske fin likevel. Jeg er litt fristet til å kjøpe den, fordi jeg synes påføringen virker så kjapp og enkel (jeg har jo brukt fingrene på prøven, så det må være enda enklere med sticken). Den blender seg dessuten enkelt med beautyblender, og det gikk greit å påføre mer der jeg trenger ekstra dekk.

Har blitt veldig nysgjerrig på både Hourglass og MUFE sin, men jeg får spader av å ikke kunne teste dem først, og ikke minst av at de er så "utilgjengelige".

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Nå fikk jeg lyst til å teste hourglass sin. Den fra maybelline tror jeg at jeg bare kaster siden den er så gammel selv om den er lite brukt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.
On 16.2.2017 at 14.50, Stjernefrukt said:

Jeg har testa den provisoriske prøven av Shiseido sin stick foundation nå, og jeg liker den ganske godt. Egentlig er den litt for gul, men nå som jeg har hatt den på en hel arbeidsdag er den egentlig ganske fin likevel. Jeg er litt fristet til å kjøpe den, fordi jeg synes påføringen virker så kjapp og enkel (jeg har jo brukt fingrene på prøven, så det må være enda enklere med sticken). Den blender seg dessuten enkelt med beautyblender, og det gikk greit å påføre mer der jeg trenger ekstra dekk.

Har blitt veldig nysgjerrig på både Hourglass og MUFE sin, men jeg får spader av å ikke kunne teste dem først, og ikke minst av at de er så "utilgjengelige".

Er dette en ny foundation fra Shiseido?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt
19 minutter siden, O.G. skrev:

Er dette en ny foundation fra Shiseido?

Nei, tror ikke den er ny. Bare ny for meg.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.
On 17.2.2017 at 16.28, Stjernefrukt said:

Nei, tror ikke den er ny. Bare ny for meg.

oki

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lutchmua?✨?

Jeg har makeup forever sin foundation stick og denne passer perfeekt til tørr hud og den dekker veldig bra også ? Har også hørt masse bra om tom ford sin!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg har ikke testet stick foundation, men har bestilt meg en fra Besame. Den kommer via Shipito så den er vel her om noen uker :P

Har dere noen tips til påføring?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Noen som har testet cover fx sin? http://beautybay.com/cosmetics/coverfx/coverclick/n10

syns den lyseste fargen (N10) ser litt mørk ut på bildet, men er ikke alltid sånne bilder stemmer så bra med virkeligheten. Litt skeptisk til stick foundation siden jeg er redd det skal legge seg i og fremheve porene, men som foundationnerd har man alltid lyst til å teste, hehe. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg har ikke vært så flink til å oppdatere shoppedagboka mi i det siste, men jeg kjøpte Tarte sin Clay etellerannet stick foundation da de hadde fri frakt. Den er litt for lys til at jeg kan teste den nå på sommeren, men jeg gleder meg veldig til å prøve den på vinterstid. Noen av dere som har testa den?

Forresten - der jeg ble positivt overrasket over størrelsen på shape tape, er jeg overrasket andre veien over foundation sticken. De er omtrent like store, så jeg synes den ligner mer på en dekkskift. Men det er kanskje dårlig gjort å sammenligne størrelsen med Kryolan TV Paint stick (som jeg forøvrig savner og har lyst på en ny av).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Makeupmekka har også kommet med foundationstick nå. https://www.makeupmekka.no/perfecting-smooth-stick-foundation.html

Tenkte å teste den en gang, må bare få brukt opp litt av det enorme lageret mitt først. Makeupmekka er veldig enten-eller syns jeg. Har hatt alt fra gode til helt elendige produkter derfra. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg har prøvd Besame sin i sommer, og jeg får det ikke til. Helt umulig med beautyblender, vanskelig med kost. Det beste jeg får til er å varme foundationen på fingrene før påføring, altså IKKE påføre sticken rett i fjeset (slik som hele youtube gjør). Den får frem porer jeg ikke ser ellers. For å få vekk porene må jeg smøre tjukt på, og det blir kakete. Dislike.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg klarte ikke å vente likevel, og testa Tarte sin i dag. Den var lett å påføre, og resultatet ble ok med beautyblender. Men det positive inntrykket stoppet dessverre der. Jeg merket med en gang at den er altfor myk for mitt bruk. Den legger seg i alle porer, og flytter seg med en gang jeg kommer borti fjeset. Ser for meg at dette er en fin foundation for de som har fin hud fra før, men det har dessverre ikke jeg. For meg ble det bomkjøp :thumbs-down:

(Brukte den over cover fx mattifying primer, med Guerlain-pudder over).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Jeg har Bobbi Brown Skin Foundation stick i fargen 00 Alabaster, og bruker den inniblant under settingpudder fra RBR. Den sklir litt alene, og er ikke noe god direkte fra stiften, det er enkelt å påføre for mye, og jeg synes også det er litt ekkelt, så jeg skraper av produkt og varmer opp før jeg påfører med fingrene. Også nyskjerrig på Hourglass Vanish Seamless, og gjetter at jeg lander på fargen Porcelain, men det er litt kjedelig å ikke få matchet den i forkant. Shamelessfripperies skryter av den her. Cult Beauty selger den for £35. Mm.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Arenika85
18 timer siden, Krystall said:

Jeg har Bobbi Brown Skin Foundation stick i fargen 00 Alabaster, og bruker den inniblant under settingpudder fra RBR. Den sklir litt alene, og er ikke noe god direkte fra stiften, det er enkelt å påføre for mye, og jeg synes også det er litt ekkelt, så jeg skraper av produkt og varmer opp før jeg påfører med fingrene. Også nyskjerrig på Hourglass Vanish Seamless, og gjetter at jeg lander på fargen Porcelain, men det er litt kjedelig å ikke få matchet den i forkant. Shamelessfripperies skryter av den her. Cult Beauty selger den for £35. Mm.

Er du alabaster i bobbi brown så vil jeg anbefale deg å gå for alabaster i hourglass vanish også 😊 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider