Hege

Solkrem for ansiktet, med høy SPF.

Anbefalte innlegg

Hege

Hei dere :) 

Nå som vi er inne i den første vårmåneden (det snødde i Oslo i natt, jeg velger å ignorere det..), så begynner også solen å bli litt mer fremtredende! :) 

Jeg blir veldig fort solbrent og må derfor bruke solkrem i ansiktet store dele av vår/sommerhalvåret, men har enda ikke funnet en variant jeg virkelig liker. Kriteriene for meg er at den har SPF 50, inneholder både UVA- og UVBfilter, det går an å legge foundation pent over den og den bør ikke gjøre meg blank og glinsende i løpet av dagen.

Hva er din yndlingssolkrem, her trengs det tips! :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Min favoritt er denne fra Cosmica, som jeg oppdaget i fjor sommer. Den er sannsynligvis tykkere enn du foretrekker, men jeg tåler den bedre enn de fleste solkremer fordi den inneholder mindre/ikke noe? (husker ikke helt) alkohol. Den har også en veldig bra kombinasjon av solfiltre, muligens den beste jeg har funnet. Selv om den er litt tykk, synes jeg ikke den er fet; den her nesten litt primeraktig konsistens, men det er nok lurt å teste den på hånden når du er innom et apotek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege
12 minutter siden, Magpie skrev:

Min favoritt er denne fra Cosmica, som jeg oppdaget i fjor sommer. Den er sannsynligvis tykkere enn du foretrekker, men jeg tåler den bedre enn de fleste solkremer fordi den inneholder mindre/ikke noe? (husker ikke helt) alkohol. Den har også en veldig bra kombinasjon av solfiltre, muligens den beste jeg har funnet. Selv om den er litt tykk, synes jeg ikke den er fet; den her nesten litt primeraktig konsistens, men det er nok lurt å teste den på hånden når du er innom et apotek.

Takk for tips, den skal jeg absolutt kikke nærmere på :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Korres red grape er også veldig god og lett :) Den er laget spesielt for de som gjerne sliter med pigmentflekker og skal derfor passe til hverdagsbruk. Fås hos vita (30% avslag i skrivende stund).

Jeg bruker i skrivende stund Etude house sunprise mild airy finish spf 50, denne liker jeg godt. Den er utrolig lett i konsistensen og trekker rett inn uten kliss. Jeg bruker denne nesten som en primer, for huden blir veldig myk av den og sminke er lett å legge over. Denne er koreansk, så kjøpes på ebay (de selger også små prøvesachetter av denne).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta

Jeg har brukt en fra Lepo-kjøpes på Life blant annet. Jeg er litt kresen på solkrem til ansikt,da jeg sliter med uren hud og trenger svært høy faktor for ikke å ble brent. Var fornøyd med Lepo sin, men lurer på om jeg skulle prøve Rudolph Care i år. Har også hatt en fra Supergoop fra Heaven Scent som jeg var veldig fornøyd med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 minute ago, katta said:

Jeg har brukt en fra Lepo-kjøpes på Life blant annet. Jeg er litt kresen på solkrem til ansikt,da jeg sliter med uren hud og trenger svært høy faktor for ikke å ble brent. Var fornøyd med Lepo sin, men lurer på om jeg skulle prøve Rudolph Care i år. Har også hatt en fra Supergoop fra Heaven Scent som jeg var veldig fornøyd med.

Problemet med solkremer fra naturkosmetikkmerker, er at UVA-beskyttelsen ikke når helt til topps, noe som er nødvendig om man vil unngå pigmentflekker. Jeg vet at enten pudderdaaserne.dk eller beautyspace.dk har sett nærmere på denne problematikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta
24 minutter siden, Magpie skrev:

Problemet med solkremer fra naturkosmetikkmerker, er at UVA-beskyttelsen ikke når helt til topps, noe som er nødvendig om man vil unngå pigmentflekker. Jeg vet at enten pudderdaaserne.dk eller beautyspace.dk har sett nærmere på denne problematikken.

Okei! Jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på det med pigmentflekker, egentlig mest på faktor. Men nå skal jeg lese meg opp litt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bella

Jeg liker veldig godt Duve medica sun protection high. Både uva og uvb, ingen silikoner eller andre ingredienser som gir meg urenheter, og er ikke fet. Faktor 30 da, ikke 50. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi
3 timer siden, lykkelitenen said:

Korres red grape er også veldig god og lett :) Den er laget spesielt for de som gjerne sliter med pigmentflekker og skal derfor passe til hverdagsbruk. Fås hos vita (30% avslag i skrivende stund).

Jeg bruker i skrivende stund Etude house sunprise mild airy finish spf 50, denne liker jeg godt. Den er utrolig lett i konsistensen og trekker rett inn uten kliss. Jeg bruker denne nesten som en primer, for huden blir veldig myk av den og sminke er lett å legge over. Denne er koreansk, så kjøpes på ebay (de selger også små prøvesachetter av denne).

Jeg er også på jakt etter en lett og god solkrem for ansikt som det er lett å legge sminke over og Etude house sin høres helt super ut. Må bestille prøver på den. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea
21 timer siden, Magpie said:

Denne er på salg på komplett apotek i dag. 50% avslag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
1 minutt siden, Christine said:

Jeg vet det, @Ingrid, det var derfor jeg skrev at det var favoritten min i fjor. Jeg håper årets versjon er like bra.:)

Den du linket var en annen enn den jeg linket til, men det er vel logisk at de alle er oppdatert når det er fra samme merke :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christine
Just now, Ingrid said:

Den du linket var en annen enn den jeg linket til, men det er vel logisk at de alle er oppdatert når det er fra samme merke :) 

Sorry, så feil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Jeg havner hvert år tilbake på La Roche Posay. Men nå tester vi Cosrx Aloe spf 50. Konsistens og oppførsel er akkurat som en vanlig lett dagkrem, og da er terskelen lav til å faktisk bruke den fast. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege
21 timer siden, Azur skrev:

Jeg havner hvert år tilbake på La Roche Posay. Men nå tester vi Cosrx Aloe spf 50. Konsistens og oppførsel er akkurat som en vanlig lett dagkrem, og da er terskelen lav til å faktisk bruke den fast. 

Jeg har tidligere brukt en fra LPR før, men synes jeg ble blank og seig av den etter en stund. Liker det du skriver om den fra Cosrx :) Får man den på Ebay?

23 timer siden, Andrea skrev:

Denne er på salg på komplett apotek i dag. 50% avslag :)

Takk for beskjed, kjøpte den nå :D Alltid kjekt med avslag :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
2 timer siden, Hege said:

Jeg har tidligere brukt en fra LPR før, men synes jeg ble blank og seig av den etter en stund. Liker det du skriver om den fra Cosrx :) Får man den på Ebay?

Cosrx: ebay og Jolse.com. LRP: be om prøver på apotek så du får testet deg gjennom utvalget, syns det er forskjell fra krem til krem. Den jeg har brukt mest har jeg kun funnet på nett fra UK, da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg kjøpte denne fra Cosmica, og synes den er god. Den er ikke for tørr for min ørken-iso-hud, og den funker godt under sminke. MEN; den er så blank at det ser ut som jeg har dyppet ansiktet i olje hvis jeg ikke har sminke over. Jeg må over med en del pudder for å ikke skinne til månen. Jeg liker å gå uten hudsminke på dager med sol, og da vil jeg ikke være avgengig av å pudre. 

Mente å huske at den Magpie anbefalte var den i den hvite tuben, men ser nå at det er den samme, bare annen faktor. Er den like shiny? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

De har byttet tube og navn, så jeg tror det er samme greia, men det er ofte forskjellig konsistens på uøike faktorer, så man må bare prøve seg fram. Spf50 er temmelig tykk, men ikke fet på meg, mer som primer/silikonaktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Crap, jeg tåler ikke Cosmica sin solkrem :( den er perfekt på alle måter, bortsett fra at jeg får masse små kviser i hele ansiktet av den :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea
1 hour ago, Hege said:

Crap, jeg tåler ikke Cosmica sin solkrem :( den er perfekt på alle måter, bortsett fra at jeg får masse små kviser i hele ansiktet av den :P

Så kjedelig! Er det den i gul tube? 

(Hvis det er faktor 50 er jeg intressert om du vil selge!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider