Hege

Solkrem for ansiktet, med høy SPF.

Anbefalte innlegg

Hege
9 timer siden, Andrea skrev:

Så kjedelig! Er det den i gul tube? 

(Hvis det er faktor 50 er jeg intressert om du vil selge!)

Den er i hvit tube med rosa skrift :) Skal huske å si fra hvis jeg finner en erstatter :) den er spf 50, ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
On 8.5.2017 at 11:04 PM, DivaG said:

Jeg får ikke tak i min kjæææære eucerin mer. Noen som har noe som likner?

Er det denne? Nettbutikken har den, i hvert fall, men Eucerin skal ut av det norske markedet, selv om jeg ikke vet om det gjelder solproduktene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Noen som har hørt om/prøvd Actinica Lotion SPF 50? «Produktet er klassifisert som medisinsk utstyr, klasse 1.», ser ut til å være forsket på for forebygging av hudkreft. Er ikke  det  poenget med all solkrem? 

Komplettapotek:  

https://www.komplettapotek.no/product/921407/ansiktspleie/solpleie-ansikt/actinica-lotion#technical-details

Produsentens info.

https://www.galdermanordic.com/norge/produkter_allmanheten_actinica_galderma_nor.shtml

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
19 timer siden, Magpie said:

@Azur: Jeg mener å ha lest at den er ekstremt klissete. 

Ugh,  det står jeg over.  Det fristet bare sånn med pumpeflaske + mer enn 50ml... skulle ønske flere produsenter kunne skjønne at pumpeflaske er tingen.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Azur said:

Ugh,  det står jeg over.  Det fristet bare sånn med pumpeflaske + mer enn 50ml... skulle ønske flere produsenter kunne skjønne at pumpeflaske er tingen.  

Cliniderm har tube med pumpe, men i 40 ml. Jeg liker versjonen for tørr hud med spf 50+, for den er relativt smooth og ikke så fettete som så mange konkurrenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Hva er favorittene deres til ansikt fra apotek nå? Jeg har brukt Cosmica før, men jeg synes den blir litt blank og klissete. Samtidig likte jeg at det holdt med kun denne uten fuktighetskrem under :silly: Finnes det gode solkremer som ikke blir for klissete men samtidig gir huden min nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk
17 hours ago, Andrea said:

Hva er favorittene deres til ansikt fra apotek nå? Jeg har brukt Cosmica før, men jeg synes den blir litt blank og klissete. Samtidig likte jeg at det holdt med kun denne uten fuktighetskrem under :silly: Finnes det gode solkremer som ikke blir for klissete men samtidig gir huden min nok?

Ikkje frå apotek, men eg syns framleis at Linda Johansen sin solfaktor for ansikt er den som gir meg absolutt finast resultat og mest fukt. God å sminke på også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg bruker Biorè Perfect Face Milk hver eneste dag fordi den forebygger megashine. Den inneholder nok rimelig mye alkohol, den føles i alle fall sånn, men jeg tåler den godt og har brukt tre-fire flasker allerede, og har nettopp fått fire nye i posten.. 

https://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=174845/UV-Perfect-Face-Milk-SPF-50+-PA++++/Biore/Sunscreen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg testet Korres med spf 30 og yoghurt (?) på hånden i dag, og den hadde en helt nydelig konsistens, forsvant rett inn i huden på hånden min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel
2 hours ago, Magpie said:

Jeg testet Korres med spf 30 og yoghurt (?) på hånden i dag, og den hadde en helt nydelig konsistens, forsvant rett inn i huden på hånden min.

Den bruker vi i barnehagen til R, og jeg bruker den på kroppen når sommeren kommer selv. Synes den er veldig fin, men har aldri tenkt på å bruke den til ansiktet. Skal bruke opp Cerave og deretter prøve. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
32 minutes ago, Isabel said:

Den bruker vi i barnehagen til R, og jeg bruker den på kroppen når sommeren kommer selv. Synes den er veldig fin, men har aldri tenkt på å bruke den til ansiktet. Skal bruke opp Cerave og deretter prøve. 

Det var en liten tube på 50 ml ment for ansikt, er det den samme? Jeg testet den bare i forbifarten i kassen på Vita i dag og ble overrasket over at den forsvant inn i huden.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel
1 hour ago, Magpie said:

Det var en liten tube på 50 ml ment for ansikt, er det den samme? Jeg testet den bare i forbifarten i kassen på Vita i dag og ble overrasket over at den forsvant inn i huden.  

Jepp, den bruker vi til Ragnhild i bhg for ansikt, og jeg bruker den på brystet (jeg får veldig lett soleksem av noen merker for solbeskyttelse) og jeg liker den for brystet veldig godt. Den store i spf 50 for kropp har vi brukt to sommere på rad, og er veldig fornøyde. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vimsefrøken

Den fra Korres med yoghurt ga meg og minien det værste soleksem utbruddet vi har hatt. Og aftersun i samme merke, med yoghurt som jeg tenkte skulle være kjølende svidde så ille at jeg måtte løpe i dusjen, så vi er tydeligvis forskjellige på hva huden tåler. Nå er jeg og mini ekstremt sensitive i huden da. Den fungerte helt fint på de andre i familien. Så vær obs hvis man er ekstremt sensitiv og skal teste ut den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg har brukt korres yoghurt spf30 i ansiktet, red grape spf50 i ansiktet og yoghurt face and body i 20 og 30, samt oljen i 20 på kropp og elsker de. Ikke kliss, lukter godt og gir meg ikke kviser. Men er så klart plantebasert med eteriske oljer, så noen kan reagere, best å patchteste først om man er sensitiv. Gå heller for en svanemerket uten eteriske oljer og parfymestoffer om en er sensitiv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Noen som har tips til gode solkremer som man kan påføre litt utover dagen over sminke? Jeg er jo ofte på jobb først, før jeg drar ut i stallen til hesten min, og der blir det mye soleksponering.. Så at Vichy hadde en solspray med spf 50 for å spraye over sminket hud, men den er utsolgt stort sett overalt.

Nå er det en liten bagatell å måtte smøre solkrem over dagkrem/foundation hvis jeg må, men hvis det finnes et alternativ så hadde jeg blitt happy :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel
25 minutes ago, Hege said:

Noen som har tips til gode solkremer som man kan påføre litt utover dagen over sminke? Jeg er jo ofte på jobb først, før jeg drar ut i stallen til hesten min, og der blir det mye soleksponering.. Så at Vichy hadde en solspray med spf 50 for å spraye over sminket hud, men den er utsolgt stort sett overalt.

Nå er det en liten bagatell å måtte smøre solkrem over dagkrem/foundation hvis jeg må, men hvis det finnes et alternativ så hadde jeg blitt happy :)

Om du vil ha pudder så har Tarte pudder. Jeg var veldig fornøyd med min, og har kjøpt påfyll :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen
3 timer siden, Hege said:

Jeg hadde spray fra Biorè i fjor med spf50, samt garnier sin spray med spf50. Garnier sin blir litt hvit og kan kjennes litt seig ut på huden i det man sprayer, men den funker og jeg kjøper den igjen i år om den fortsatt er på markedet. Biorè sin er utrolig lett på huden, så lett at jeg flere ganger var usikker på om jeg faktisk sprayet meg nok, men den funket til gjengjeld supert over sminken uten å se blank ut eller få den til å gå i oppløsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Noen som har prøvd Kiehls Ultra Light Daily UV Defense SPF50? Er den verdt den høye prisen? Sitter langt inne å betale over 400 kr for en solkrem. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
12 hours ago, Michelle said:

Noen som har prøvd Kiehls Ultra Light Daily UV Defense SPF50? Er den verdt den høye prisen? Sitter langt inne å betale over 400 kr for en solkrem. 

Generelt vil jeg si at ingen amerikanske solkremer er verdt pengene, for de har ikke tilgang til de nyeste og beste filtrene. Da er det lurere å holde seg til noe europeisk eller asiatisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider