idamarkussen

Drunk Elephant

Anbefalte innlegg

idamarkussen

Prøvde å søke litt for å se om dette merket hadde noen egen tråd, men fant ingen. Hvis jeg ikke har lett grundig nok må noen gjerne korrigere dette til riktig sted! :cute:

Jeg lurte på om noen her hadde erfaringer med produktene deres, og om det var noen steder det gikk an å bestille fra utenom Sephora som er rimeligere? Har hatt lyst til å teste serien lenge, men prisen er jo rimelig stiv, og jeg lurer derfor også på om det er verdt det - eller om det for eksempel finnes lignende produkter med lignende ingredienser som er lettere å få tak i, i Norge? 

Noen som har noen erfaringer å dele eller som vet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BD

Jeg har testet en del av produktene, og kan si litt kort om de jeg har prøvd:

C-firma day serum: Min absolutte favoritt fra merket, og også det beste jeg har prøvd av serum med c-vitamin! Godt sammensatt med 15% c-vitamin i tillegg til ferulic acid og e-vitamin, med riktig ph-verdi. Ga huden min glød, i tillegg til at det faktisk hadde beroligende effekt på min sensitive hud, noe jeg aldri har opplevd med c-vitaminserum tidligere. Opplevde riktignok at flaske nr to jeg kjøpte av denne allerede hadde oksidert en del, så det er noe å være obs på.

B-hydra hydration gel: Denne likte jeg også godt, den har en fin gelekonsistens som trekker raskt inn, og egner seg godt for kombinert/fet hud. Ga passe med fukt, og fin å bruke hvis man er tilhenger av flere lette lag med serum. Syntes dog ikke at den var radikalt bedre på fukt enn andre lignende fuktgeler/serum jeg har prøvd. Kan godt hende jeg kjøper den igjen, men kan også hende jeg tester noe annet. 

TLC framboos night serum: Dette serumet gjorde ikke så mye for huden min. Brukte det kun i t-sonen, hvor jeg har litt tilstoppede porer og tekstur, men syntes ikke det hjalp så mye. Brukte det bare et par dager i uken siden det irriterte huden min litt, så muligens derfor jeg ikke fikk noe særlig effekt. Jeg har riktignok ikke hatt så mye hell med glykolsyre tidligere heller, så tror absolutt det kan være fint for noen med litt mindre sensitiv hud.

Marula oil: Deilig ansiktsolje som trakk raskt inn og ga godt med fukt. Denne brukte jeg istedenfor nattkrem, i tillegg til rundt øynene. Kan gjerne kjøpe marulaolje igjen, men da kommer jeg til å teste fra et annet merke, siden jeg synes prisen for denne er ganske hinsides. 

Umbra spf 30: Denne bestilte jeg etter å ha fått en prøve i en sephora-pakke, som jeg lot meg imponere av. Vet ikke hva det skyldtes, men fikk et veldig annet inntrykk da jeg mottok full størrelse. Relativt tykk og litt seig konsistens, og ved rikelig påføring rullet den bare av huden. Drunk elephant anbefaler å blande solkremen med serumene deres for bedre påføring, og påstår at beskyttelsen blir den samme, men jeg var for skeptisk til å tørre å prøve. Definitivt ikke gjenkjøp for min del.

Lippe: Nydelig leppepomade, litt smøraktig konsistens som smelter i kontakt med leppene. Er likevel usikker på om jeg kommer til å kjøpe den igjen, siden størrelsen er bitteliten, og den i min verden er uforholdsmessig dyr for en leppepomade. 

Jeg har stort sett bestilt fra dermstore.com (med shipito) ettersom de veldig ofte har salg med 25-30%, men Drunk elephant har tydeligvis blitt "excluded brand" i det siste, og er bare med på disse salgene et par ganger i året. Men det kan jo likevel være verdt å følge med på! Man får også 20% avslag på første ordre om man bestille direkte fra drunkelephant.com. Har dessverre ikke noen gode tips til andre steder å handle på, men det virker som de jobber med å gjøre merket mer tilgjengelig internasjonalt, så jeg håper det snart kan bli lettere å få tak i :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
idamarkussen
14 timer siden, BD skrev:

Jeg har testet en del av produktene, og kan si litt kort om de jeg har prøvd:

C-firma day serum: Min absolutte favoritt fra merket, og også det beste jeg har prøvd av serum med c-vitamin! Godt sammensatt med 15% c-vitamin i tillegg til ferulic acid og e-vitamin, med riktig ph-verdi. Ga huden min glød, i tillegg til at det faktisk hadde beroligende effekt på min sensitive hud, noe jeg aldri har opplevd med c-vitaminserum tidligere. Opplevde riktignok at flaske nr to jeg kjøpte av denne allerede hadde oksidert en del, så det er noe å være obs på.

B-hydra hydration gel: Denne likte jeg også godt, den har en fin gelekonsistens som trekker raskt inn, og egner seg godt for kombinert/fet hud. Ga passe med fukt, og fin å bruke hvis man er tilhenger av flere lette lag med serum. Syntes dog ikke at den var radikalt bedre på fukt enn andre lignende fuktgeler/serum jeg har prøvd. Kan godt hende jeg kjøper den igjen, men kan også hende jeg tester noe annet. 

TLC framboos night serum: Dette serumet gjorde ikke så mye for huden min. Brukte det kun i t-sonen, hvor jeg har litt tilstoppede porer og tekstur, men syntes ikke det hjalp så mye. Brukte det bare et par dager i uken siden det irriterte huden min litt, så muligens derfor jeg ikke fikk noe særlig effekt. Jeg har riktignok ikke hatt så mye hell med glykolsyre tidligere heller, så tror absolutt det kan være fint for noen med litt mindre sensitiv hud.

Marula oil: Deilig ansiktsolje som trakk raskt inn og ga godt med fukt. Denne brukte jeg istedenfor nattkrem, i tillegg til rundt øynene. Kan gjerne kjøpe marulaolje igjen, men da kommer jeg til å teste fra et annet merke, siden jeg synes prisen for denne er ganske hinsides. 

Umbra spf 30: Denne bestilte jeg etter å ha fått en prøve i en sephora-pakke, som jeg lot meg imponere av. Vet ikke hva det skyldtes, men fikk et veldig annet inntrykk da jeg mottok full størrelse. Relativt tykk og litt seig konsistens, og ved rikelig påføring rullet den bare av huden. Drunk elephant anbefaler å blande solkremen med serumene deres for bedre påføring, og påstår at beskyttelsen blir den samme, men jeg var for skeptisk til å tørre å prøve. Definitivt ikke gjenkjøp for min del.

Lippe: Nydelig leppepomade, litt smøraktig konsistens som smelter i kontakt med leppene. Er likevel usikker på om jeg kommer til å kjøpe den igjen, siden størrelsen er bitteliten, og den i min verden er uforholdsmessig dyr for en leppepomade. 

Jeg har stort sett bestilt fra dermstore.com (med shipito) ettersom de veldig ofte har salg med 25-30%, men Drunk elephant har tydeligvis blitt "excluded brand" i det siste, og er bare med på disse salgene et par ganger i året. Men det kan jo likevel være verdt å følge med på! Man får også 20% avslag på første ordre om man bestille direkte fra drunkelephant.com. Har dessverre ikke noen gode tips til andre steder å handle på, men det virker som de jobber med å gjøre merket mer tilgjengelig internasjonalt, så jeg håper det snart kan bli lettere å få tak i :) 

Tusen takk for veldig god feedback! <3 Da skal jeg definitivt teste ut C-serumet så fort jeg har mulighet!
Er usikker på shipito da jeg har lite erfaringer her - det må jo bli dyrere på sikt med tanke på frakt, toll og avgifter på vei inn i Norge? Eller tar jeg feil? På en annen side tar jo Sephora 30% i mva :( så det er kanskje ikke så mye bedre det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kaja

Hvis du har tenkt å være ærlig på tollklareringen lønner det seg vel å bestille direkte fra Sephora, mtp at det bare er 100kr for levering over 750kr. Og det går jo kjempefort! Jeg har kun bestilt fra Sephora selv.

Jeg har fått prøvd en liten del av produktene nå, og Sukari Baby Facial er min absolutte favoritt! Enkel å bruke, og eksfolierer veldig effektivt uten å irritere og tørke ut (jeg har tørr og sensitiv hud). Eneste minus er at du ikke har noen som helst aning når den holder på å bli tom. The Ordinary har et lignende produkt til en brøkdel av prisen, men den har jeg ikke prøvd.

B-Hydra likte jeg også veldig godt, fungerte veldig godt som et lite boost i allslags produkter, og jeg aner at fullsize varer leeeeeeeeeeeeeenge! Har veldig lyst å kjøpe fullsize, men har ikke bestemt meg ennå.

Jeg har også hatt oljen, og den var herlig, og olje er et MUST etter Sukari, men den er bare ren marulaolje, og jeg antar at andre merker kan levere et like godt produkt. Vil prøve African Botanics sin før jeg evt. kjøper fullsize av DE.

Leppepomaden syns ikke jeg var noe særlig. Deilig på, men ga ikke god nok fukt for meg. C-Firma har jeg brukt en stund nå men er fortsatt ikke sikker på om den har noen særlig effekt på meg. Solkremen liker jeg. Har også opplevd at den på en måte ruller av, men ikke alltid, og det virker som om det har mer sammenheng med svette og olje enn noe annet. Jeg opplever det samme med La Mer sin solkrem. De ha refurmulert den nå, og jeg har mini av den gamle, men tror jeg kommer til å kjøpe fullsize av den nye som skal være mer eller mindre lik.

Endret av Kaja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BD
On 5.5.2017 at 10.51, idamarkussen said:

Tusen takk for veldig god feedback! <3 Da skal jeg definitivt teste ut C-serumet så fort jeg har mulighet!
Er usikker på shipito da jeg har lite erfaringer her - det må jo bli dyrere på sikt med tanke på frakt, toll og avgifter på vei inn i Norge? Eller tar jeg feil? På en annen side tar jo Sephora 30% i mva :( så det er kanskje ikke så mye bedre det. 

Jeg har aldri bestit direkte fra sephora til Norge, men som Kaja sier er det nok sannsynlig at sephora blir det rimeligste alternativer om du skal handle for over 750 kr, og man får frakten til 100kr :) Frakten på shipito kan jo fort bli ganske dyr med litt store pakker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Noen som har prøvd både DE Baby Facial og TO AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution, og kan si noe om forskjellen på disse? Med tanke på ingrediensene er det jo stor forskjell, men lurte på om noen liker den ene bedre enn den andre? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kisha

Nå er jeg vél sent ute her, men jeg har stort sett bare godt å si om merket! Har nå gått over til å kun bruke DE:) 

Om morgenen renser jeg kun med vann eller ingenting. Deretter c-firma og så protini og evt marula oil blandet. Hender jeg blander b-hydra med c-firma også! Synes dette er utmerket base for sminke også, som er et stort pluss:) Trenger ingen form for primer. 

Om kvelden renser jeg med pekee bar (fantastisk!), 1-2 ganger i uka bruker jeg juju bar også for lett eksfoliering. Etter dette bruker jeg TLC framboos (har gjort at jeg så og si ikke har tekstur i ansiktet, blitt SÅ glatt og fin😍) og deretter marula oil og enten protini eller lala retro. Siste bruker jeg helst om vinteren, da jeg synes protini ikke er så tung på huden, men likevel gir mer enn nok fukt resten av året. 

Ca 1 gang i uken bruker jeg sukari babyfacial og unngår tlc den kvelden. 

Det er ikke sånn at alt av arr og rødhet har forsvunnet, men var plaget med både tekstur og tørre områder, og dette har forsvunnet helt. Sverger nå til dette merket og unngår alt av suspicious 6 (les om det på nettsiden), så langt det går :) har troen på at det er veldig godt for huden på lang sikt! Synes også merket driver gjennomsiktig, og tror på at det er masse god forskning bak det de gjør.

Jeg er 34 år og huden min føles som 24 nå! Verdt pengene!😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Nå har jeg testet ut en del av produktene over lengre tid, så jeg legger inn noen miniomtaler her. :) 

B-Hydra Intensive Hydration Gel/Serum
Denne har nylig endret navn til serum fra gel, og der er også gjort noen endringer i ingrediensene. Jeg har dog gel versjonen, og når jeg kjøpte ny fikk jeg også gel versjonen, så jeg har IKKE testet serum versjonen. DE hevder selv at endringene ikke er "kjempe store", og av det jeg ser kan det hende at den nye versjonen er bedre, siden den inneholder niacinamide og skal gi mer fukt enn den originale gelen. Jeg bruker dette produktet som et ekstra lag fuktighetskrem, samtidig som jeg blander inn oljer. Produktene fra DE er gode til mixing, så i stedet for å legge mange lag kan man heller blande de sammen. Jeg har nylig begynt å eksperimentere med å blande B-Hydra med andre produkter enn olje, og så langt fungerer det fint. B-Hydra gir huden min en ekstra boost, og fungerer som ekstra fuktighet og gjør at oljer trekker noe inn i huden min. Huden min sliter med å trekke til seg oljer, så B-Hydra hjelper godt til med det. Et produkt jeg føler har blitt et must have i rutinen min. 

T.L.C Famboos Glycolic Night Serum
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare virkningen av dette produktet... Jeg kan si at det fungerer, men hva det spesifikt gjør klarer jeg ikke å sette fingeren på. Jeg har lagt merke til at om jeg går noen dager uten å bruke det, så blir huden min grov, rar og ikke så fin som den bruker å være når jeg bruker T.L.C. Porene mine er ikke så store som de har pleid å være før jeg begynte å bruke denne, størrelsen er noe redusert men ikke sånn wOw ShIt No PoReSss.. De sorte prikkene på hake, nese og panne har også forsvunnet betraktelig, noen er der fortsatt men det er ikke like mange som før jeg begynte med T.L.C. Et mildt AHA/BHA serum som gir en effekt jeg er fornøyd med. Det eneste den ikke gjør, som DE hevder den skal gjøre, er å redusere mengden overflødig olje i ansiktet. 

T.L.C Sukari Babyfacial
Min favoritt syrepeeling så langt! Samtidig som den er mild er den sterk, og jeg ser definitivt forskjell på huden etter bruk! Den blir myk som fløyel, og det ser ut som jeg rett og slett har på et beauty filter. Den polerer virkelig overflaten og gjør huden god som ny, føler jeg at huden er grov og "skitten" trenger jeg bare 20 minutter med denne, så er den fin igjen. Den stikker litt til å begynne med, men det forsvinner i løpet av det første minuttet. Ingen irritasjon, ingen svie, ingen rødhet.... Mye mildere enn TO sin syrepeeling, med bedre effekt. Med TO sin syrepeeling opplevde jeg at sorte prikker ble mer tydelige og jeg kunne fortsatt kjenne dem etter bruk, det skjer ikke når jeg bruker babyfacial. Den eeeer sååå goood! 

Lala Retro Whipped Cream
Dette er en skikkelig fet krem, og sannsynligvis ikke ideell for min hud. Heldigvis har jeg den i ministørrelse, og jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe den når jeg går tom, ettersom den er så tykk. Jeg har nylig begynt å bruke den fast, så eksperimenterer fortsatt med den. Jeg kjøpte den fordi det var mange med fet hud som anbefalte den, og de mente den gir huden en matt finish - men jeg ser ikke noen matt finish... Igjen, mulig jeg bruker for mye, men tenker at noe mindre enn ei lita ert blir for lite? 

Protini Polypeptide Cream
Denne gikk jeg tom for i dag, og det syns jeg var litt surt! Jeg har brukt den som en nattkrem, og syns den har fungert bra. Denne er ikke like fet som Lala Retro, og den trekker faktisk inn i huden - spesielt hvis jeg blander den med en pumpe B-Hydra. Jeg ser for meg at dette er et produkt som på lang sikt vil være bra for huden med tanke på hudtekstur og spenst i huden. Har ikke back-up liggende ettersom jeg ikke likte den i begynnelsen - men den har vokst på meg. Huden kjennes ikke stram eller tørr ut en stund etter påføring, og huden har en fin glød om morgenen. Fortsatt usikker på om den blir kjøpt igjen, tror nok det finnes mange produkter der ute som kan gjøre mer nytte for huden min enn det denne har gjort. Får se hvordan huden reagerer når jeg blir uten den en stund. 

Virgin Marula Luxury Facial Oil
Overpriset som bare pokker! Dette produktet gjorde at jeg stilte spørsmålstegn ved DE sin troverdighet, med tanke på at man får kjøpt marula olje overalt til en mye billigere penge. Her er det merket man betaler for, ikke selve oljen. TO sin marulaolje fungerer på samme måte. Jeg nekter å tro på den som sier at der er forskjell, for der er virkelig ikke det.... 

Shaba Complex Eye Serum
Jeg liker denne veldig godt! Lett og fin krem til bruk under og rundt øynene som ikke gjør at øynene klør eller renner. Jeg opplever ofte at øynene begynner å renne av øyekremer, men de gjør ikke det når jeg bruker denne. Den er også svært fin til bruk under sminke, og ganske så drøy i bruk. Trenger ikke mye i slengen, så denne vil vare en gooood stund! 

Beste No.9 Jelly Cleanser
Filosofien til DE er "less is more"-ish, og de mener at man skal vaske huden med kun vann om morgenen (jeg vasker huden på morgenen med denne rensen, regler er til for å brytes yolo), og kun bruke rensen om kvelden - da ikke oljerens på forhånd, men kun denne som en sminkefjerner og rens. Den kan derimot ikke brukes på øynene (jeg har prøvd og det irriterer øynene, svir ikke men kløøøør), så da bruker jeg en oljerens før jeg bruker denne om kvelden. Rensen fungerer til sitt formål, men når jeg går tom kommer jeg ikke til å kjøpe den igjen. For det første føler den stripper huden litt - i begynnelsen ELSKET jeg den, men nå kjenner jeg at huden blir noe stram og kjennes tørr ut etter vask. Forelskelsen har gått over og jeg ser dens negative sider... For det andre er konsistensen uhyre upraktisk, ettersom den er glatt og gel-ish i konsistensen, så det er fort gjort at den erta man har trykket ut av tuba plutselig havner i vasken. Det har skjedd litt for mange ganger, og siden denne er litt dyr syns jeg det er irriterende og et waste. En veldig streit rens egentlig. Ikke noe spesielt - ikke fantastisk, men ikke dårlig heller. 

Endret av Michelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
4 timer siden, Krystall said:

Fant ikke noe bedre tråd å legge denne i, men Drunk Elephant kommer altså til Cult Beauty, så jeg ble plutselig interessert. Merket har bare vært mulig å få tak i utenlands/via Shipito, ja?

Får kjøpt det hos Sephora, de sender merket til Norge. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Huden min elsker virkelig Drunk Elephant, nå har jeg brukt nesten bare Drunk Elephant siden sist jeg skrev her inne. Jeg bruker dog ikke rensen, bruker heller Sunday Riley Ceramic Slip, og de dagene jeg bruker sminke bruker jeg Heimish All Clean Balm. Har også brukt Elixir Niactil 4%, men kutta ut den for et par uker siden. Må bestille en del som jeg snart er tom for nå da, og herregud det svir på økonomien. :/ Er jo verdt det da, har ikke vært så fornøyd med huden min på evigheter. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Dere som bruker C-Firma eller har brukt det tidligere... Hva om man får et serum som har oksidert? Vil nettbutikken da sende deg et nytt serum gratis? Har så lyst til å prøve det ut, men er redd for å få et gammelt produkt og da ha kasta penger ut vinduet. Er jo så dyrt også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari
36 minutter siden, Michelle said:

@tapermari Seriøst? Vi får jo ikke bruke points!!! Eller har jeg misforstått noe? Sephora sin kundeservice er så klart ingenting å skryte av, så... 

Når jeg chattet med de sa de at jeg skulle levere det tilbake i butikk, forklarte at jeg bodde i Norge osv og da fikk jeg bare points ja. Vet ikke om det kan ha noe med saken at jeg kjøpte det i ett sett. De spurte heller ikke om bilder så vidt jeg kan huske. 

Tror kanskje jeg ville kjøpt fra cultbeauty i stedet, eventuelt et annet merke. Synes ikke det har gjort noe som helst for huden min, men det kan også skyldes at det var kraftig oksidert. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
12 timer siden, tapermari said:

Når jeg chattet med de sa de at jeg skulle levere det tilbake i butikk, forklarte at jeg bodde i Norge osv og da fikk jeg bare points ja. Vet ikke om det kan ha noe med saken at jeg kjøpte det i ett sett. De spurte heller ikke om bilder så vidt jeg kan huske. 

Tror kanskje jeg ville kjøpt fra cultbeauty i stedet, eventuelt et annet merke. Synes ikke det har gjort noe som helst for huden min, men det kan også skyldes at det var kraftig oksidert. 

Min erfaring er at kundeservicen til Cult Beauty ikke er noe særlig heller, så tror kanskje jeg bestiller fra Drunk Elephant sin egen nettbutikk om jeg velger å teste ut C-Firma. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider