Maarte

Bronzertips

Anbefalte innlegg

Maarte

Jeg har helt angst for å bruke bronzer. Er veldig lys i huden, og har noen fryktelige dårlige minner fra solpudder i min ungdom :)

Men det ser jo veldig bra ut på andre, så da dro jeg på Kicks for å kjøpe et solpudder. Endte opp med terracotta fra Guerlain i den lyseste fargen (hadde egentlig sett på det glow-solpudderet til Guerlain, men hun på Kicks mente det var teracotta som gjaldt). Men føler jeg bare ser skitten ut i ansiktet + det lukter ikke bra (og jeg liker lukten på mye annet fra Guerlain, men dette lukta for søtt på en ekkel måte+gammel dame).

Så da lurer jeg på om noen kan hjelpe meg litt: er det jeg som påfører feil bare så det ser dritt ut? Har prøvd å påføre både som "3-tall" og "der solen treffer først". Eller hva bør man se etter når man kjøper bronzer? Bør jeg bruke matt eller med skimmer? Evt konkrete forslag til gode bronzere? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Jeg tror nok den du har kjøpt er mer enn bra nok. Hvilken kost brukte du? Jeg liker best koster som får med seg lite og lett til slikt, så kan jeg heller bygge opp flere lag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
8 minutter siden, Azur skrev:

Jeg tror nok den du har kjøpt er mer enn bra nok. Hvilken kost brukte du? Jeg liker best koster som får med seg lite og lett til slikt, så kan jeg heller bygge opp flere lag. 

Takk for svar :) Har prøvd med RT stipling-brush og Makeup store sin blush brush large. Er jeg helt på jordet da? Mulig det bare er å prøve/øve mer da.. :/ (hvis jeg klarer å venne meg til lukta, he he)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg synes det kommer veldig an på fargen på solpudderet. Hvis det er mer oransje pleier jeg å legge det mer som blush. Hvis det er kaldere pleier jeg å legge det som den tradisjonelle 3-tall metoden. Jeg bruker alltid matte solpuddere, glød kan jeg kontrollere på andre måter, feks ved highlighter. Hvis du synes fargen ser skitten ut på er det mulig du har feil farge. 

Jeg bruker som regel RT blush brush, den synes jeg har fin størrelse, samtidig som den ikke påfører for mye på en gang. 

Et par av mine favoritter er Nars Laguna, Colourpop Bon Voyage (ikke i salg lenger), Too Faced Milk Chocolate og The Body Shop Honey Bronzer (01 eller 02, husker ikke hvilken jeg har, men begge er fine). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Jeg har også terracotta bronzeren til Guerlain. Jeg syns den legger seg veldig fint og er lett å blende og få jevn, så det kan være at den kanskje ikke matcher hudtonen din helt som gjør at du ikke er fornøyd med resultatet? Selv den lyseste fargen  er vel veldig varm/grensen til orange om jeg ikke husker feil, så hvis du har kald, lys hud kanskje det ikke er helt match bare? Jeg er veldig fornøyd med min selv, men har nøytal hudtone og slipper unna med mye, du er ikke den første som har reagert negativt på fargen om det er det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
45 minutes ago, Lucce said:

Jeg har også terracotta bronzeren til Guerlain. Jeg syns den legger seg veldig fint og er lett å blende og få jevn, så det kan være at den kanskje ikke matcher hudtonen din helt som gjør at du ikke er fornøyd med resultatet? Selv den lyseste fargen  er vel veldig varm/grensen til orange om jeg ikke husker feil, så hvis du har kald, lys hud kanskje det ikke er helt match bare? Jeg er veldig fornøyd med min selv, men har nøytal hudtone og slipper unna med mye, du er ikke den første som har reagert negativt på fargen om det er det :)

Jeg har samme erfaring med Terracotta; alt derfra er veldig varmt i tonene. Jeg har også nøytral hudtone (min går litt mot oliven), og jeg liker faktisk at bronzere går litt mot oransje, men jeg bruker dem ikke over hele ansiktet, men over en rosa blush, for det meste. Av bronzere som er kaldere i tonen, er den lyseste fra Body Shop fin, og ellers har både Laura Mercier, Bobbi Brown og MAC fine bronzere til lys hud.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
15 timer siden, Nora said:

Jeg bruker som regel RT blush brush, den synes jeg har fin størrelse, samtidig som den ikke påfører for mye på en gang. 

Det glemte jeg å skrive, men det er denne jeg også bruker. Den er også perfekt til veldig pigmentert blush. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kaja

Hvilken Terracotta kjøpte du? Den vanlige er jo ganske oransj, det ligger jo i navnet, men Terracotta 4-seasons er ikke så crazy. Den aller lyseste er veldig nøytral, og bare glødende, verken glitrende eller helt matt. Anbefaler størst mulig kost, jeg foretrekker en stor pudderkost, hvis ikke kan det fort bli for mye produkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
8 minutes ago, Kaja said:

Hvilken Terracotta kjøpte du? Den vanlige er jo ganske oransj, det ligger jo i navnet, men Terracotta 4-seasons er ikke så crazy. Den aller lyseste er veldig nøytral, og bare glødende, verken glitrende eller helt matt. Anbefaler størst mulig kost, jeg foretrekker en stor pudderkost, hvis ikke kan det fort bli for mye produkt.

4 Seasons er discontinued, i stedet har de kommet med en ikke like fin trio. De har også tatt bort min elskling Terracotta Light, som jeg liker på kinnene. :/

Ellers har Dior veldig fine bronzere, også nøytrale, så det er lurt å ta en titt i butikk, og gjerne gå for noe som er litt lysere enn du hadde tenkt siden de ofte blir litt mørkere på huden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kaja
On 11.5.2017 at 21.50, Magpie said:

4 Seasons er discontinued, i stedet har de kommet med en ikke like fin trio. De har også tatt bort min elskling Terracotta Light, som jeg liker på kinnene. :/

Ellers har Dior veldig fine bronzere, også nøytrale, så det er lurt å ta en titt i butikk, og gjerne gå for noe som er litt lysere enn du hadde tenkt siden de ofte blir litt mørkere på huden.

Æææææææ serr? Alltid skal de beste tingene bort! Det er garantert mulig å få tak på den fortsatt, nå må jeg vurdere å kjøpe backup selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Kaja said:

Æææææææ serr? Alltid skal de beste tingene bort! Det er garantert mulig å få tak på den fortsatt, nå må jeg vurdere å kjøpe backup selv.

Jeg blir helt oppgitt over sånt høyforræderi. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
Den 11.5.2017 at 21.40, Kaja skrev:

Jeg kjøpte det vanlige, stolte på hun som jobba der. Enda jeg egentlig hadde tenkt på det som heter Terracotta Joli Teint Glow Powder Duo. Uten at jeg veit om det hadde vært bedre.. Og jeg som hadde bestemt meg for å ikke kjøpe vanlig teracotta på forhånd fordi jeg hadde lest mye på nettet og frykta at det blei for orange:/. Meeeen, jeg er jo drømmekunden. Alt for lett å overtale. 

Tror jeg tar meg tida til å dra helt til det parfymeriet jeg faktisk stoler på her i byen neste gang :)

Den 11.5.2017 at 21.50, Magpie skrev:

Takk for tips, skal sjekke Dior :flymoney:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
idamarkussen

Om man ikke vil splurge på Dior eller Guerlain tror jeg physician formula bronzeren også skal være et godt alternativ :) Har ikke prøvd den selv enda, men har lest og hørt utrolig mye bra om den både når det kommer til formel og farge. Bestilte den faktisk selv på douglas idag, siden de endelig fikk den inn igjen og har -25%. Den har to fargealternativer - light bronze og bronze, jeg gikk faktisk for bronze enda den ser mørkere ut på bilder. På swatches ser den mer nøytral ut mens light er litt mer peachy. Den skal lukte veldig tropisk though, så hvis du er sensitiv på lukter kan det være at andre alternativer er bedre, men foreløpig har jeg ikke hørt om noen som virkelig ikke liker duften av den.

Et annnet bronzerforslag til lysere hudtoner som fort blir oransje er Too Faced Milk Chocolate Soleil, som jeg selv er veldig glad i særlig på vinteren <3  

En god bronzer + en god kost (real techniques blush brush, zoeva 101/90, mac 135) + lett hånd når du påfører pleier å gjøre susen, i alle fall for min del. Og som med alt annet hjelper nok øvelse litt også, men man kan komme langt med de tre andre. :giggle: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Enig med @idamarkussen. Butter bronzeren fra physicians formula er kjempefin og "idiotsikker" å legge. Den blir fin selv om jeg har det veldig travelt. Den største grunnen til at jeg ikke bruker den så ofte er nok lukten, som er direkte overveldende (og gjør meg egentlig littegranne kvalm til tider). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
idamarkussen
1 minutt siden, Lucce skrev:

Enig med @idamarkussen. Butter bronzeren fra physicians formula er kjempefin og "idiotsikker" å legge. Den blir fin selv om jeg har det veldig travelt. Den største grunnen til at jeg ikke bruker den så ofte er nok lukten, som er direkte overveldende (og gjør meg egentlig littegranne kvalm til tider). 

Oi, nå er jeg spent på hvordan denne duften egentlig er! :shock: Haha, føler du at du kan lukte den i tiden etter at du tatt den på også? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce
1 time siden, idamarkussen said:

Oi, nå er jeg spent på hvordan denne duften egentlig er! :shock: Haha, føler du at du kan lukte den i tiden etter at du tatt den på også? 

Jeg har ikke lagt merke til den etter påføring, men jeg trenger bare åpne skuffen jeg har den i for å kjenne den. Den lukter forsåvidt ikke vondt. Det er bare så søtt at jeg tåler veldig lite av den før jeg syns den blir litt kvalm og slitsom. Første gang jeg luktet på den likte jeg egentlig lukten ganske godt, så kanskje den tar seg opp på et senere tidspunkt. Lukt er jo merkelig sånn sett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine

Jeg drar opp denne gamle tråden igjen. 

Jeg vel gjerne ha Bronzers tips 😊 Hvilke er deres favoritter? 

I det siste har jeg blitt skikkelig fan! Jeg bruker en mini Benefit Hola eller Benefit Dallas (tror den er utgått og egentlig en blush, men jeg bruker den som en hybrid bronzer/Blush). Det går utrolig raskt å bruke på en travel hverdag. Jeg påfører også litt bronzer på øynene og jeg er ferdig sminket på 1-2-3. 

Er ute etter å prøve noen nye bronzerprodukter. Viktig at fargen ikke er for gul eller oransje og ikke for mørk, for jeg er blek. Noen som har noen gode å anbefale. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Jeg er NW15 og liker chocolate soleil godt. Sun Dipped fra MAC er også en favoritt, men det er limited edition. Jeg kan ikke ha noe som haller mot oransje, og foretrekker matte solpudder. Har faktisk blitt flinkere til å bruke det med tiden (etterhvert som huden har blitt lysere). Jeg har veldig lyst å prøve Oscar fra The Balm, men da må jeg ha brukt opp minst ett av de jeg har fra før :P Da jeg var mellom NW20 og NW25 likte jeg solpudder med litt shimmer, men brukte da mindre enn jeg gjør nå som jeg bruker matt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Nars Laguna (den originale typen) er kjempefin i fargen, men siden den er litt mørkere må jeg bruke en lett hånd.

Physicians Formula Butter Bronzer i fargen Bronzer er fin og god å påføre, men lukter sterkt av en tropisk kokkos lukt. 

Hourglass Ambient Lighting Bronzer er også knallgod. Jeg har fargene Luminous Bronze Light (varmere) og Diffused Bronze Light (kaldere). Den er utrolig vakker på, men man må være litt lett på hånden med denne også. Denne har litt glød, men ikke skimmer. 

Endret av Nora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Generelt liker jeg bronzerne fra Dior, gjerne de med flere sjatteringer, om de fortsatt finnes. Jeg foretrekker egentlig bronzere som går ørlite mot rosa, og som har skimmer, men jeg bruker dem mest på kinnene, og ikke over hele ansiktet. Guerlain Terracotta Light er også veldig fin, og her er det flere alternativer. Jeg har også vanlig bronzer fra Terracotta, men den er ikke like fin. Om du er ute etter noe naturlig, har Laura Mercier fine bronzere i den bakte serien, jeg har 02 som hverken er gul eller oransje, og denne er så godt som uten skimmer og lett å bruke. 

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg er ikke så flink med bronzer og bruker det derfor sjeldent, men kjøpte the balm sin Oliver for en stund siden. Ikke prøvd den enda, men syns fargen er veldig fin. Den er lys i fargen og uten orangepreg, passende for en bleikfis som meg. Jeg liker også den lyseste butter bronzeren til physicans formula. Har lyst til å prøve bronzer fra Hourglass også, syns de er så fine, men før jeg eventuelt kjøper må jeg lære meg å legge bronzer ordentlig og faktisk huske/gidde å bruke det. Ellers har jeg en haug som er for mørke for meg, bla the balm Bahama mama og en fra Tarte. Har også en kjempegammel en fra Clinique med rutemønster i litt forskjellige farger, den har ligget ubrukt i mange år. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Som billig alternativ liker jeg godt butter bronzer fra Physicians Formula. En glødende billigvariant har H&M en vin bakt variant av (men jeg husker ikke hva den heter, men det er kanskje ikke så viktig siden H&M beauty sikkert ikke har sååå mange bakte bronzer?). 

Litt opp i prisklassen syns jeg Hourglass gir et kjempefint naturlig resultat. Jeg er også veldig glad i Becca "Sunrise Waves" som kan være satin finish eller glødende alt ettersom hvordan man bruker mønsteret i produktet (den har opal i kanten hvis man vil ha mer glød) 😊 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Om jeg vil ha litt bronzereffekt og blush i samme produkt, bruker jeg Max Factor Creme Puff Alluring Rose, som jeg har kjøpt igjen mange ganger. Denne bruker jeg minst 3-4 ganger pr uke året rundt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider