Sign in to follow this  
Maarte

Bronzertips

Recommended Posts

Minnea
45 minutter siden, Magpie said:

Om jeg vil ha litt bronzereffekt og blush i samme produkt, bruker jeg Max Factor Creme Puff Alluring Rose, som jeg har kjøpt igjen mange ganger. Denne bruker jeg minst 3-4 ganger pr uke året rundt.

Mood exposure fra Hourglass er også helt super til det samme! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Minnea said:

Mood exposure fra Hourglass er også helt super til det samme! 

Er det den som er lik Nude Mauve? MF-blushene er vilt udrøye, men siden jeg er litt usikker på hvilken fra Hourglass som er «riktig» for meg uten å bli for plommefarget, har jeg holdt meg unna.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea
1 minutt siden, Magpie said:

Er det den som er lik Nude Mauve? MF-blushene er vilt udrøye, men siden jeg er litt usikker på hvilken fra Hourglass som er «riktig» for meg uten å bli for plommefarget, har jeg holdt meg unna.

Den er ganske lik Nude Mauve, men har på en måte litt mer glød og farge. Jeg liker den i alle fall hakket bedre. Men den er nøytral nok til at jeg kan ha den litt rundt omkring i hele ansiktet i tillegg til å bruke den som en lav blush (pleier å kombinere den med en lysere farge, da blir det denne i "bunn" og så den andre på oversiden).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine

Så gøy med så mange svar!! Tusen takk! Har lyst til å kjøpe alt dere nevner 😊 Skal Google litt swatches. 

Jeg liker veldig godt Dallas fra Benefit og Hourglass Mood Exposure høres ut som noe av det samme. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg har de siste årene blitt skikkelig rar når det gjelder solpudder - jeg bruker det som blush. Før elsket jeg sterke og fine og masse forskjelleige blusher, mens nå har jeg brukt theBalm Bahama Mama daglig... Jeg innser imidlertid at den er for mørk og oransje for mange, men av en eller annen grunn føler jeg meg så fin med den på. Har også nylig kjøpt theBalm Anti Orange iiiii.... Greg? Eller noe... Ikke Oliver, den helt lyseste, men enten den mellomste eller den mørkeste. Liker den også. Synes de sitter fint på og liker at pakningen er så liten og nett. Har også brokt Benefit Hoola men hater pakningen så sterkt at jeg nekter å kjøpe den i full størrelse. Hadde den vært utformet som theBalm sine kunne den godt vært favoritt!

(Kjøpte den fra Physicians Formula i håp om å overleve lukten (jeg haaater kokoslukt) men ble kvalm av å åpne pappesken den kom i så den ga jeg bort. Bare en advarsel til de som er som meg). 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
25 minutes ago, Tone said:

Jeg har de siste årene blitt skikkelig rar når det gjelder solpudder - jeg bruker det som blush. Før elsket jeg sterke og fine og masse forskjelleige blusher, mens nå har jeg brukt theBalm Bahama Mama daglig... Jeg innser imidlertid at den er for mørk og oransje for mange, men av en eller annen grunn føler jeg meg så fin med den på. Har også nylig kjøpt theBalm Anti Orange iiiii.... Greg? Eller noe... Ikke Oliver, den helt lyseste, men enten den mellomste eller den mørkeste. Liker den også. Synes de sitter fint på og liker at pakningen er så liten og nett. Har også brokt Benefit Hoola men hater pakningen så sterkt at jeg nekter å kjøpe den i full størrelse. Hadde den vært utformet som theBalm sine kunne den godt vært favoritt!

(Kjøpte den fra Physicians Formula i håp om å overleve lukten (jeg haaater kokoslukt) men ble kvalm av å åpne pappesken den kom i så den ga jeg bort. Bare en advarsel til de som er som meg). 

Jeg er også der, men jeg bruker gjerne enten bronzere med litt rosa, eller en blush i tillegg til bronzer. De fleste av de fargerike blushene blir knapt rørt, for det går for det meste i MF Alluring Rose (som nevnt), Guerlain Terracotta Light eller en miks av Dior Rosy Glow (jeg er i tvil om jeg ville kjøpt den igjen, vi får se) og bronzer. Dette føles mer naturlig og friskt enn de mer knallfargede blushene som ofte er umulige å påføre fornuftig. Jeg ser heller ikke bort fra at det har en sammenheng med at jeg har skiftet hårfarge.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Jeg er veldig glad i Milk Chocolate Soleil :) Har brukt den i mange år. I høst kjøpte jeg en duo fra ELF (Fiji, tror jeg?), med blush og bronzer, til reiser. Jeg har endt opp med å bruke den hver gang jeg sminker meg, synes den er råbra! Og den koster bare 30-40kr! :shock::party:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
3 timer siden, Magpie said:

Jeg er også der, men jeg bruker gjerne enten bronzere med litt rosa, eller en blush i tillegg til bronzer. De fleste av de fargerike blushene blir knapt rørt, for det går for det meste i MF Alluring Rose (som nevnt), Guerlain Terracotta Light eller en miks av Dior Rosy Glow (jeg er i tvil om jeg ville kjøpt den igjen, vi får se) og bronzer. Dette føles mer naturlig og friskt enn de mer knallfargede blushene som ofte er umulige å påføre fornuftig. Jeg ser heller ikke bort fra at det har en sammenheng med at jeg har skiftet hårfarge.

Ser den. Jeg kunne nok også kombinert blush og bronzer, men de gangene jeg har prøvd å bare bruke blush føles det helt feil.. Jeg begynte riktignok med det lenge før jeg endret litt på hårfargen, men det er nok bare noe med fargene mine som ikke passer det røde og rosa lengre. Kanskje jeg har "vokst" litt ut av det? Håper jeg kommer meg tilbake til blush igjen da, og skal hente fram den jeg har fra MF (Nude Mauve?) som en overgang og sjekke ut Alluring Rose neste gang jeg ser den, det kan tenkes at den er en fin påvenningsfarge. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
1 time siden, Magpie said:

@Tone, Alluring Rose går litt mot oransje, men det blir friskt på huden, sikkert fordi jeg bare bruker den i kinnene.

Det høres slett ikke dumt ut! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg er enig med Hourglass, jeg bruker Diffuse Bronze Light og jeg er relativ lys. Den gir utrolig mye glød på meg, men ser veldig naturlig ut. 

Ellers så er jeg veldig fornøyd med Physicians Butter Bronzer, men den kan lukte kjempe sterkt. De har også en Argan Bronzer som jeg har pannet. Den er veldig lik Hourglass for min del, men mangler noe av gløden og fargen er ganske annerledes. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Favoritten min er Physicians Butter Bronzer i "light bronzer". Har pannet den, men for å spare litt på den så har jeg fortsatt på Benefit Hoola Bronzer. Synes den er mer oransje enn PB sin og jeg haaaaaaater forpakningen - herregud så tungvint og kronglete. Den får meg virkelig til å savne bronzeren fra PB. I tillegg har jeg en bronzer fra Soap & Glory som jeg liker.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Tone said:

Det høres slett ikke dumt ut! 

Alluring Rose kan se litt skummel ut, siden den er brun med rosa sjatteringer og glitter/skimmer, men den blir veldig fin på huden, og jeg sliter ikke med at den plutselig går fra usynlig til alt for mørk, som er mitt hovedproblem når det gjelder ting med litt sterkere farger.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
6 timer siden, tuffl said:

Favoritten min er Physicians Butter Bronzer i "light bronzer". Har pannet den, men for å spare litt på den så har jeg fortsatt på Benefit Hoola Bronzer. Synes den er mer oransje enn PB sin og jeg haaaaaaater forpakningen - herregud så tungvint og kronglete. Den får meg virkelig til å savne bronzeren fra PB. I tillegg har jeg en bronzer fra Soap & Glory som jeg liker.

Den er jeg også glad i! Den store favoritten min er derimot Hourglass Ambient Lighting i Nude Bronze Light - helt perfekt farge for min lyse hud. Ikke for oransje, ikke for grå, og ikke for brun eller mørk. Ikke for mye shimmer. Rett og slett helt perfekt. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider