Sign in to follow this  
Alba

Ny mineralfoundation

Recommended Posts

Alba

Jeg har brukt Glominerals pressed base i fargen Natural Light i sikkert 12 år, og er i grunn fornøyd med den. Men i det siste har trangen til å utforske noe nytt kommet. Jeg har i sommer kjøpt flere nye flytende foundationer, men syns det er litt styrete å holde på med, så jeg har lyst til å prøve noe nytt innen pudderfoundation. Er det noen som har tips til farger som kan matche Natural light, evt bittelitt lysere i noen andre merker? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Dette er jo en stund siden nå, men jeg kan godt anbefale Tarte Amanian Clay. Kjempe enkel og jobbe med - og holder seg kjempe fin på. Funker til og med for meg som har ganske tørr hud. :) Jeg kan ikke noe med fargene til Glo Minerals, men har swatches av de to til Tarte jeg har hatt om du er interessert i det.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Kanskje kan Jane Iredale Purepressed Base i Warm Silk være verdt en test? Jeg synes den legger seg finere på huden enn Glominerals pressed, men den dekker ikke like mye.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Alba

Takker for svar. Jeg trenger ikke så mye dekk, så det går fint. Noterer den på lista mi!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
On 17.11.2017 at 19.18, Magpie said:

Kanskje kan Jane Iredale Purepressed Base i Warm Silk være verdt en test? Jeg synes den legger seg finere på huden enn Glominerals pressed, men den dekker ikke like mye.

Denne liker jeg også veldig godt, den dekker ikke mye, så det er en perfekt hverdagsfoundation. :) Ikke helt ideell for fet hud da, jeg må blotte huden ganske ofte, men liker finishen og dekkevnen. Jeg bruker Bisque som passer meg perfekt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Noen som har prøvd bareminerals sin original foundation og vet hvilken passe som kan passe til NC10? Har sett på fair ivory. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
48 minutes ago, tuffl said:

Noen som har prøvd bareminerals sin original foundation og vet hvilken passe som kan passe til NC10? Har sett på fair ivory. 

Jeg har ikke prøvd den fargen selv, men har anslått at det må være den eneste passende kandidaten for meg, også. Fair er for rosa, Fairly Light for mørk, og Light både for gul og for mørk. Dessverre tålte jeg ikke Bare Minerals Original særlig godt; jeg fikk kløe og svie, men den var veldig fin på.

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
16 minutter siden, Magpie said:

Jeg har ikke prøvd den fargen selv, men har anslått at det må være den eneste passende kandidaten for meg, også. Fair er for rosa, Fairly Light for mørk, og Light både for gul og for mørk. Dessverre tålte jeg ikke Bare Minerals Original særlig godt; jeg fikk kløe og svie, men den var veldig fin på.

Hmm, de har ikke noe brae swatches på nett heller. Jeg har jo egentlig lyst på Jane Iredale sitt pudder, men det er såppass dyrt og jeg tror jeg leste at det var noen her inne som sa den var lite drøy i bruk? Har også sett på Glo Minerals, men jeg blir ikke klok altså. Jeg har tidligere tålt BareMinerals hvertfall.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
6 timer siden, tuffl said:

Fairly Light er ikke lys nok til meg iallefall. Mener også å huske at den var altfor gul eller oransje, er en stund siden jeg swatchet den i butikk. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
On 22.7.2017 at 20.20, Alba said:

Jeg har brukt Glominerals pressed base i fargen Natural Light i sikkert 12 år, og er i grunn fornøyd med den. Men i det siste har trangen til å utforske noe nytt kommet. Jeg har i sommer kjøpt flere nye flytende foundationer, men syns det er litt styrete å holde på med, så jeg har lyst til å prøve noe nytt innen pudderfoundation. Er det noen som har tips til farger som kan matche Natural light, evt bittelitt lysere i noen andre merker? 

Jeg er ekstremt fornøyd med Everyday Minerals sin mineralfoundation. Jeg har formulaen som heter Matte, og den er helt super. På EM sine sider kan du bestille gratis tester også.

Jeg har den i Golden Ivory, som er den nest lyseste varme fargen (jeg er typisk en veldig gul NC20). Kanskje Golden Fair kunne vært noe for deg? Evt. Ivory, som er nøytral. Min er ihvertfall veldig gul, og for meg er det helt perfekt siden jeg så og si aldri finner noe som er gult nok (utenom denne).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Glo Skin Beauty (nytt navn på Glominerals) kan være et forsøk verdt. Natural Fair tilsvarer ca NC10. Jeg synes de har endret det pressede pudderet litt etter navneskiftet, så det er hardere presset i pan-en, og mindre pudrete på huden, altså mer likt Jane Iredale presset.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Jeg sverget til bismuthvarianten fra bareMinerals i flere år, før den begynte å klø, og var litt lysere da, så Fair passet meg greit. Den er merket med C10 på baksiden, og er både lys og rosa, og jeg er nøytral, men det har ikke sett galt ut for verken meg selv eller andre. Nå klør den som sagt, og jeg er ikke like blek. Men den var veldig god. Med foundations som dekker en del er det ofte lønnsomt å få den matchet før man går til innkjøp. Jeg var nylig i salong for å titte på Jane Iredale sitt pressede pudder, og kom hjem med en farge jeg aldri hadde valgt meg ut på egenhånd. :quiet:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Warm Silk. Hjernen min vil ikke godta det, for i etuiet ser den både for mørk og for gul ut i forhold til preferansene mine, men påført er det kanskje den beste fargematchen jeg har hatt noensinne.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Herlig med så mange tilbakemeldinger! Jeg har everyday minerals og lily lolo, men jeg er ikke helt fan av formulaen på førstenevnte, og sistnevnte blir litt for rosa til meg. Har også vurdert glo minerals siden de er uten bismuth + at jeg liker presset pudder bedre! Frister mer med den enn bare minerals kjenner jeg. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken
On 2.12.2018 at 20.43, tuffl said:

Jeg er vel ca. på samme plass som deg på bleikhetsskalaen og Fair Ivory ble alt for mørk. Så nå blander jeg 1/3 av den og 2/3 av fair og det blir ganske greit. Fair matcher meg egentlig, men blir ørlite for rosa. OM du skulle gå for BM. :)

Edited by Maiken

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
20 hours ago, Krystall said:

Warm Silk. Hjernen min vil ikke godta det, for i etuiet ser den både for mørk og for gul ut i forhold til preferansene mine, men påført er det kanskje den beste fargematchen jeg har hatt noensinne.

Jeg bruker altså Ivory (for lys, men fin sammen med en annen), Radiant (sommer) og litt Warm Silk og Amber nå på vinteren, gjerne med litt Ivory under, men som oftest alene. Jeg føler at Amber er litt klarere i fargen enn Warm Silk, men jeg tviler på om noen andre enn jeg ser forskjellen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
13 timer siden, Maiken said:

Jeg er vel ca. på samme plass som deg på bleikhetsskalaen og Fair Ivory ble alt for mørk. Så nå blander jeg 1/3 av den og 2/3 av fair og det blir ganske greit. Fair matcher meg egentlig, men blir ørlite for rosa. OM du skulle gå for BM. :)

Takk for svar! Så synd at så mange av disse mineralfoundationene har for mørke (og for lyse i den andre enden) farger...

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel
On 12/3/2018 at 9:53 AM, Magpie said:

Glo Skin Beauty (nytt navn på Glominerals) kan være et forsøk verdt. Natural Fair tilsvarer ca NC10. Jeg synes de har endret det pressede pudderet litt etter navneskiftet, så det er hardere presset i pan-en, og mindre pudrete på huden, altså mer likt Jane Iredale presset.

Jeg er enig i denne. Den var overraskende god, men veldig lett å gjøre full dekkende. Sliter med å få den til lavt dekk, men den er skikkelig fin på! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider