Michelle

Piercingtråden

Anbefalte innlegg

Christine

Jeg har blitt helt hekta på tre diamanter på underarmen, dessverre er jeg ganske feig ang. smerte, så jeg lurte på om noen hadde tatt noe liknende og eventuelt hvor vondt det var. Her ser dere hva jeg mener :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Birgit
On 27.4.2018 at 21.01, Michelle said:

Hvordan tok du de fire helixene? Med pistol? Takler du den pistolen så takler du nok nåla, jeg syns sånn pistol er myyyye skumlere enn nål. :P 

Jeg tok dem med pistol. Pistolen er ikke ille i det hele tatt, og hadde jeg kunne tatt flere med pistol så hadde jeg hadt enda flere, men siden jeg må ta med nål så blir det aldri å skje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall

Jeg har to ganske nye følgesvenner i det ene øret, tragus og inner conch. Liker dem veldig godt, veldig liten smerte og ingen problemer i etterkant. I tillegg har jeg 14 millimeter strukkede øreflipper på begge sider, og en groteskt stor ring i en smileypiercing, fordi BCR i munn er umulig å sette på plass igjen på egenhånd, og jeg mistenker uansett at en mindre ring (Jeg burde hatt 4 eller 5 mm diameter, har hatt både 6 og 7) ville lagt for mye press på piercingen og gitt problemer. Jeg går lei i faser, og setter i retainer, en liten, bøyd barbell, men må tilbake til studio for å få i ring igjen, hver gang.

IMG_4410.jpg.9ccee6578847704f4f61eb0ec7e7820f.jpg

Når jeg blir stor, skal jeg ha to dermaler vertikalt i gropen mellom kragebena, og ~1,5 cm under. Men jeg så nylig en Youtubevideo av et par veldig tydelige arr, etter at personen hadde sittet i bil i en nødbremssituasjon og fått smykkene dypt i huden etter press fra setebeltet, og måtte fjerne dem kirurgisk. Så jeg velger å avvente det til jeg har glemt bildene i hodet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken
På 1.5.2018 den 15.20, Birgit skrev:

Jeg tok dem med pistol. Pistolen er ikke ille i det hele tatt, og hadde jeg kunne tatt flere med pistol så hadde jeg hadt enda flere, men siden jeg må ta med nål så blir det aldri å skje.

Gammelt innlegg, ser jeg, men begynte bare å lure. Er du redd nåler, siden du foretrekker pistol? Hvis ikke, har jeg hørt fra flere at nåler er mer hygienisk og at grotiden blir kortere. Fikk tatt 3 med nål i en smekk for noen uker siden, helix og to i flippen og det var virkelig ikke vondt i det hele tatt. Som et lite klyp hver gang, ble helt forbauset og måtte spørre om det virkelig var over. 🤣 Synes det gror helt fantastisk fint også. 

20191004_224022.thumb.jpg.4db4782bd58f7b136b4bab7a4d9112fd.jpg

Endret av Maiken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Noen som vet hvor man skal henvende seg om man ønsker å sy igjen utvidede hull i ørene? Mine har krympa ganske mye, men jeg tror ikke de krymper mer nå. Er rundt 2 år siden jeg tok ut pluggene, har ikke brukt noe i ørene siden da. Hullene har vært på 12 mm. Nå er de ganske små, såpass små at det ser ut som vanlige hull på avstand, men om jeg strekker litt så ser man at hullet er større enn vanlige hull. En vanlig, liten øredobb vil ikke passe, for hullet er for stort. 

Og nei, jeg angrer ikke på at jeg har hatt utvidede hull. Jeg syns det er kjempe kult når det er en passelig størrelse (og i mine øyne er 12 mm stort nok). :) Jeg orker bare ikke så mye dilldall på kropp og ansikt, har nok med piercingen i nesa. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall

Husker ikke hvor du bor @Michelle, men Blekk i Storgata i Oslo har av og til besøk av shemon.hell og han er SÅ. DYKTIG. på det der. Neste besøk er i slutten av oktober. Alternativt kan du helt sikkert også henvende deg til legen din for å få informasjon og hjelp via helsevesenet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

@Krystall Bor dessverre langt unna Oslo. :( Men kanskje jeg kan time en reise til Oslo lengre frem i tid når han er der. Kunne gått via helsevesenet også. Jeg vil helst bare få det helt grodd og så eventuelt ta nytt hull om jeg ønsker å bruke øredobber likevel. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Birgit
På 4.10.2019 den 22.32, Maiken skrev:

Gammelt innlegg, ser jeg, men begynte bare å lure. Er du redd nåler, siden du foretrekker pistol? Hvis ikke, har jeg hørt fra flere at nåler er mer hygienisk og at grotiden blir kortere. Fikk tatt 3 med nål i en smekk for noen uker siden, helix og to i flippen og det var virkelig ikke vondt i det hele tatt. Som et lite klyp hver gang, ble helt forbauset og måtte spørre om det virkelig var over. 🤣 Synes det gror helt fantastisk fint også. 

20191004_224022.thumb.jpg.4db4782bd58f7b136b4bab7a4d9112fd.jpg

Jeg er redd nåler ja. og syns det høres så skummelt ut med nåler. Har også hørt at det skal være mer hygenisk med nål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline
2 timer siden, Birgit skrev:

Jeg er redd nåler ja. og syns det høres så skummelt ut med nåler. Har også hørt at det skal være mer hygenisk med nål.

Mange mener det er vondere med pistol, nåler er nok bedre på alle måter, men er du redd for nåler er det klart det ikke er noe særlig. :neutral:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken
21 timer siden, Birgit skrev:

Jeg så ikke nålene en gang. Fikk bare enkle instruksjoner som "breathe in... and out" så var det gjort. 😆 Tok i Praha. Men klart, er man redd nåler, er man redd nåler, forstår det. Hilsen 34-åring som for 30 minutter siden fikk seriøs hjertebank av en kvist på veggen som lignet en edderkopp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Birgit
På 7.10.2019 den 1.03, LinnCaroline skrev:

Mange mener det er vondere med pistol, nåler er nok bedre på alle måter, men er du redd for nåler er det klart det ikke er noe særlig. :neutral:

Jeg har hørt det motsatte at det er vondere med nålen, og du hører den går igjennom og greier. får helt frysning bare å skrive dette.

17 timer siden, Maiken skrev:

Jeg så ikke nålene en gang. Fikk bare enkle instruksjoner som "breathe in... and out" så var det gjort. 😆 Tok i Praha. Men klart, er man redd nåler, er man redd nåler, forstår det. Hilsen 34-åring som for 30 minutter siden fikk seriøs hjertebank av en kvist på veggen som lignet en edderkopp.

Kanskje jeg må være full:P kanskje det da går med nål:P Jeg har jo hatt en operasjon og det eneste jeg gruet meg til var veneflonen. Folk mente jeg var helt teit fordi alle gruer seg til narkosen. Men ikke jeg.

Uff jeg hadde friket helt ut jeg. hater selv edderkopper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline
22 minutter siden, Birgit skrev:

Jeg har hørt det motsatte at det er vondere med nålen, og du hører den går igjennom og greier. får helt frysning bare å skrive dette.

Jeg har tatt to hull med nål, og hørte ingen lyd. :P Jeg har også vært med når andre har tatt hull andre steder på øret. Men opplevelse av smerte og frykt er jo subjektivt, så godt mulig du vil synes det er verre med nål - spesielt når du gruer deg på forhånd. Er jo ofte det å grue seg som er verst uansett. :dont-know:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Birgit
1 time siden, LinnCaroline skrev:

Jeg har tatt to hull med nål, og hørte ingen lyd. :P Jeg har også vært med når andre har tatt hull andre steder på øret. Men opplevelse av smerte og frykt er jo subjektivt, så godt mulig du vil synes det er verre med nål - spesielt når du gruer deg på forhånd. Er jo ofte det å grue seg som er verst uansett. :dont-know:

Oja. Ja jeg har tatt 12 hull med pistol. Så for meg er det nokk hull nå egentlig. Fordi jeg vet ikke hvor jeg hadde kledd å tatt nytt. Og 12 er jo masse, 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken

Ingen som har daith piercing her? Har så sinnsykt lyst på i begge ørene, men hører det er den vondeste av alle ørepiercinger. Synes det er så fint. Og om det skulle hjelpe mot hodepine er det bare en megabonus!

Endret av Maiken
Typo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider