Sign in to follow this  
Tone

Angående uakseptabel oppførsel

Recommended Posts

Tone

Hei dere.

I dag har jeg for første gang utestengt et medlem. Medlemmet skrev et innlegg som vitnet om holdninger som klart strider i mot reglene og holdningene hos oss øvrige her på forumet, og rett og slett må anses som sjikane. Sånt er ikke godtatt her inne, og det kostet meg ikke en kalori å blokkere denne brukeren. 

Jeg vil derfor minne alle om å fortsette å være inkluderende og tolerante slik at forumet vårt kan fortsette å være et hyggelig sted med god takhøyde, men med gjensidig respekt medlemmer imellom. Dette har ikke pleid å være et problem her inne tidligere, men vi på kontoret følte likevel at det var greit å gi beskjed om at det har skjedd, selv her inne på det hyggeligste stedet på internett.

Minner også om viktigheten av å rapportere innlegg dere reagerer på, så oppdager vi dem mye raskere :) 

Hilsen fra Admingjengen! 

Edited by Tone

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg vil bare utdype litt angående rapportering av innlegg. Når et innlegg blir rapporter skjer det ikke noe annet enn at moderatorene og administratorene får beskjed. Den som har skrevet innlegget får ikke beskjed og det blir ikke sendt noe automatisk advarsel eller lignende. Ingenting skjer før vi foretar oss noe. Dere kan rapportere hvis dere ser noen som har skrevet noe ufint, hvis dere selv har skrevet noe dere vil ha slettet eller hvis det er andre ting vi bør få med oss.

Det er viktig at dere rapporterer hvis dere ser noe, slik at vi kan få fjernet det raskt og få medlemmer får sett det. Dette er (selverklært) det hyggeligste stedet på internett, men vi må alle jobbe litt for å holde det slik :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg synes tittelen «det hyggeligste stedet på Internett» er høyst fortjent, og at dere i admin/moderator-gjengen gjør en super jobb. Tommel opp!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Greit med en påminnelse. :) Takk for alt dere gjør i admin-gjengen for å bidra til en hyggelig atmosfære! Jeg fikk ikke med meg hva som skjedde, men støtter utestengingen fullt ut. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Fineste forumet som finnes, med flinke moderatorer og administratorer. Nulltoleranse for sjikane og hat er viktig. Nå vet ikke jeg heller hva som har skjedd, men om det har vært sjikane mot et annet medlem er jo det veldig nytt. Har aldri opplevd det her inne. Bra dere setter ned foten kjapt! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg fikk heller ikke med meg hva som skjedde, men sjikane og støtende innlegg er helt uakseptabelt. Bra dere satte ned foten så raskt og fikk utestengt vedkommende. Dere gjør en knallgod jobb! 

Tusen takk for at dere alle, både moderatorer, administratorer og medlemmer er akkurat den dere er, dere gjør dette forumet til det hyggeligste stedet på Internett! Tipp topp, tommel opp! :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine

Dette er det eneste forumet hvor jeg er medlem og komfortabel med å være aktiv (selvom jeg ikke er super aktivt). Jeg syntes det er fint at administratorene sørger for at dette forblir et koselig forum. Hvis noen er ute etter å sjikanere andre på nettet er det dessverre nok av andre forum hvor en kan gjøre dette, men jeg er takknemlig for at dette ikke er et av de stedene. 

Aner ikke hva som skjedde, vil kun gi min støtte til administratorene, og stoler på at de har tatt riktig avgjørelse.  

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Jeg så innlegget, og er glad du var rask på labben, Tone!!

Jeg tenkte ikke på å rapportere. Når har man noen gang bruk for den her inne, liksom.. Bra med påminnelse om at den finnes, så vet man hva man kan gjøre hvis noe lignende mot formodning skulle skje igjen :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Jeg aner ikke hva det gikk på - men det er utrolig bra at dere har lav toleranse for surmaga oppførsel. Dette er jo absolutt bare en veldig koselig plass å være innom - og sånn må det fortsette :) 

Får lyst til å legge inn den videoen fra BufDir om netthets - hvor en superdyktig makeupartist fikk i oppdrag å male på ord ei hadde fått skrevet om seg på nett. Det passet så bra på akkurat denne siden her når det er snakk om kjip oppførsel: www.ikkegreit.no

Alle burde se den videoen! 

Så trenger man ikke ha dårlig samvittighet for å trykke på rapporteringsknappen :) Tar ikke lang tid før oppførsel utvikler seg til å gå fra dårlig til hetsende, og det er vanskelig å stoppe når man først «tillater» det(ref KG liksom). 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
katta

Enig med alle over her! Sursnakk gidder vi ikke her, dette forumet er mitt lille fristed, jeg er så glad for å være her, og lese alle hyggelige innlegg av fine folk! Bra at dere stoppa det, takk for den gode jobben dere gjør<3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege
21 timer siden, Michelle skrev:

En ting jeg lurer på, er brukeren utestengt permanent eller bare i en viss periode? :) 

Utestengingen er permanent. Innlegget som førte til utestengingen brøt flere regler og var av en sjikanerende karakter vi ikke ønsker her inne.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
19 minutter siden, Hege said:

Utestengingen er permanent. Innlegget som førte til utestengingen brøt flere regler og var av en sjikanerende karakter vi ikke ønsker her inne.

Bra! :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Utrolig bra at dere trenger tak i dette så fort. 

På den andre siden, så skriker min indre dramaqueen etter å vite hvem det var. Faktisk så mye at jeg drømte om det i natt. :giggle: Men akk, det er selvsagt ikke det som er det viktigste. Takk for at dere gjør en så god jobb her inne moderatorer! <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
1 time siden, Belle said:

På den andre siden, så skriker min indre dramaqueen etter å vite hvem det var. Faktisk så mye at jeg drømte om det i natt. :giggle: Men akk, det er selvsagt ikke det som er det viktigste. Takk for at dere gjør en så god jobb her inne moderatorer! <3

Du er ikke alene om det. Er nysgjerrig på både hvem det var og hva som ble skrevet jeg også. Selv om det er det samme nå. Uansett glad det ble tatt tak i så fort. Fine, fine forumet! <3 Har aldri vært på et så koselig forum noensinne jeg. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Har plutselig ikke vært innom her på et par uker, så ikke fått med meg dette. Men det overrasker meg ikke, har egentlig ventet på det etter at vi fikk et nytt medlem med en litt annen tone. Godt at det blir ryddet, for det finnes jo knapt noe tryggere og finere sted på nett av sider som er åpen for alle. Her fungerer integreringen altså :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maarte
3 timer siden, Belle skrev:

Jeg blir også supernysgjerrig av sånt :/ :question:Men bra det blei ordnet opp i :thumbs-up:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider