Magpie

Hvilken permanent brynfarge?

Anbefalte innlegg

Magpie

Jeg har nylig skiftet hårfarge fra svart til blond/sølvgråaktig med lillaskjær i bunnen, og har lyst til å farge brynene permanent igjen. Tidligere har jeg brukt svart brynfarge fra Depend, men jeg er redd det vil bli kræsj nå, men jeg takler ikke noe som helst varmt i fargen, så hva kan jeg bruke i stedet? Brynene mine er ganske mørke fra før, men med fine, tynne hår, og med permanentfarge ser de mye fyldigere ut, rett og slett.

@Oda? Du pleier å vite alt som er verdt å vite om farger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Nå som jeg har mye av min naturlige hårfarge, kommuneblond som er så kald at den iblant heller mot grønn, bruker jeg Refectocil Graphite. Den er kald, men brynene blir ikke grå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda

Jeg bruker 50/50 med 3.1 lys brun (denne er kald til tross for fargekremen) og Sort. Alltid like fornøyd med denne fargen :) Jeg er også allergisk mot varme i brynene  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
5 timer siden, Magpie skrev:

Takk, begge to. Hva trenger man i tillegg til selve fargen, og hvor er det best å kjøpe?

Du trenger en sånn aktivator i tillegg. Av sider bør vi kanskje anbefale Lyko pga forumkoden, men tidligere har jeg handlet fra iGlow og BliVakker. 

https://www.blivakker.no/products/refectocil

https://www.iglow.no/refectocil/

https://www.lyko.no/refectocil?gclid=Cj0KCQiAkZHTBRCBARIsAMbXLhEUt-l5e-aIJPbmhtnwfbArDFj7mhYrB_huKbxCUo-ZtF1i9_stLyQaAtJ0EALw_wcB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
7 timer siden, Oda said:

Jeg bruker 50/50 med 3.1 lys brun (denne er kald til tross for fargekremen) og Sort. Alltid like fornøyd med denne fargen :) Jeg er også allergisk mot varme i brynene  

Hvor mørk blir denne? Fikk lyst å prøve, men jeg er allergisk mot varm farge i brynene nå når jeg har en kald blondfarge, men jeg trenger at den ikke er for mørk også. Ser at de har blond farge også, hva tenker du om å mikse den med naturbrun? 

Håper det går greit at jeg låner litt plass i tråden din, @Magpie :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda
13 timer siden, Michelle said:

Hvor mørk blir denne? Fikk lyst å prøve, men jeg er allergisk mot varm farge i brynene nå når jeg har en kald blondfarge, men jeg trenger at den ikke er for mørk også. Ser at de har blond farge også, hva tenker du om å mikse den med naturbrun? 

Håper det går greit at jeg låner litt plass i tråden din, @Magpie :) 

Jo lengre du har den på jo mørkere blir den. Blond farge? Er det lys brun du mener? :)

Så hva du mente nå, men det er bleking for bryn:giggle:ikke finn på å blande det i farger. Du han sikkert bruke 3.1 lys brun alene. Begynn med 5 min virketid. :)

Endret av Oda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
10 minutter siden, Oda said:

Jo lengre du har den på jo mørkere blir den. Blond farge? Er det lys brun du mener? :)

Blond farge ja, mener denne. Men når jeg leser beskrivelsen er det kanskje bleking? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda
Just now, Michelle said:

Blond farge ja, mener denne. Men når jeg leser beskrivelsen er det kanskje bleking? :P

Var nok litt sen med å redigere innlegget. Det er bleking ja:rotfl:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg prøvde meg på en 1:1 blanding av 3.1 (lys brun) og 1.1 (Grafitt), og lot fargen sitte i ti minutter, men jeg synes allikevel resultatet ble litt tamt. Burde jeg prøve å blande med en annen farge? Eventuelt gå rett på svart? Tidligere har jeg brukt svart fra Depend, men der opplevde jeg at fargen satt litt dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg har brukt Refectocil i noen år nå, men har vært mer og mer plaget med kløe i brynene, så jeg måtte finne på noe. Fant Refectocil for sensitiv hud, og det funker helt glimrende. @Magpie, jeg fant det på Ebay. Dyrt, men verd det, synes jeg. Jeg valgte fargen Dark brown, og den er absolutt kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider