katta

Øyekrem

Anbefalte innlegg

katta

Trenger hjelp! Mulig det finnes en tråd om dette allerede,beklager i så fall. Jeg er på utkikk etter noe pleiende for huden rundt øyne, gjerne noe anti-age siden jeg har bikka 40 og begynner å få litt linjer. Jeg har ikke brukt veldig mye produkter før, og de jeg har prøvd til nå har nesten uten unntak gitt meg millier rundt øynene. Så. Hva skal jeg bruke? Noen som har gode forslag?

Har brukt noe fra Vichy som jeg kasta da jeg fikk millier, ellers bruker jeg kun nattpleie fra Estee Lauder i øyeområdet.

Endret av katta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg er også interessert i å finne en øyekrem, helst asiatisk. Jeg har bestilt prøver på Sulwhasoo Ginseng øyekremen, men den koster jo en formue, så vil prøve før jeg kjøper vanlig størrelse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg bruker en øyegel fra ole Henriksen på natten og Camilla pihl sin øyekrem (spf) på dagen. Jeg får tørrhetslinjer om jeg slurver med øyekrem og ønsker noe som er forebyggende for linjer og denne komboen funker veldig bra for meg. Spesielt med Camilla Pihl sin kan jeg se forskjell i linjene etter at jeg innførte den. 

Ole Henriksen sine øyenkremer er jeg generelt fornøyd med, brukt den lyseorange en god stund (truth serien). Eneste negative er at de er 20ml og jeg ikke klarer å bruke de opp før dato....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christine

Denne har jeg blitt glad i, svindyr men veldig god for mine øyne i hvert fall :). På dagtid bruker jeg total eyecare fra samme merke.

Endret av Christine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari

Vet det er veldig delte meninger om øyenkremer, nysgjerrig på hva dere mener om det?

Begynte å tenke på dette igjen nå som jeg skulle hatt meg ny øyenkrem, vurderer Cosrx Honey Ceramide Eye Cream, men ser at de har en lignende krem til ansikt(Honey Ceramide Full Moisture Cream). Har skjønt det sånn at mange merker endrer bare konsistensen mellom ansiktskrem og øyenkrem. Er ikke flink nok til å tyde ingredienser for å finne ut den store forskjellen men håper noen av dere kan hjelpe meg:

Øyekremen

Honey extract, butylene glycol, glycerin, betaine, 1,2-hexanediol, helianthus annuus (sunflower) seed oil, beeswax, cetearyl olivate, sorbitan olivate, cetearyl alcohol, macadamia ternifolia seed oil, hydroxyethyl acrylate/sodium acryloyldimethyl taurate copolymer, ethylhexylglycerin, allantoin, panthenol, dimethicone, ceramide 3, adenosine, sodium hyaluronate, xanthan gum, rh-oligopeptide-1

Ansiktskremen

Honey Extract, Butylene Glycol, Glycerin, Caprylic/Capric Triglyceride, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Betaine, Cetearyl Olivate, Sorbitan Olivate, Dimethicone, 1,2-Hexanediol, Beeswax, Elaeis Guineensis(Palm) oil, Elaeis Guineensis(Palm) Kernel Oil, Hordeum Vulgare Leaf Extract, Cetearyl Alcohol "Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate, Copolymer", Ethylhexylglycerin, Sodium Hyaluronate, Ceramide 3, Xanthan Gum, Adenosine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

@tapermari jeg tenker at mengdeforholdene av ingredienser kan forandre mye, uten at det trenger å være så forskjellig ingredienser. Jeg har ansiktskremen i den serien, og hvis øyekremen er lik tror jeg ikke jeg vil anbefale den. Den er ganske oljete på huden, så jeg tror det ville vært upraktisk under øynene. Med mindre du vil ha en litt oljete øyekrem da... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari
12 minutter siden, Nora said:

@tapermari jeg tenker at mengdeforholdene av ingredienser kan forandre mye, uten at det trenger å være så forskjellig ingredienser. Jeg har ansiktskremen i den serien, og hvis øyekremen er lik tror jeg ikke jeg vil anbefale den. Den er ganske oljete på huden, så jeg tror det ville vært upraktisk under øynene. Med mindre du vil ha en litt oljete øyekrem da... 

Er veldig tørr så hadde kanskje ikke gjort meg noe på kvelden, men vil helst ha en krem jeg kan bruke både am/pm :cute:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
På 28.1.2018 den 19.39, lykkelitenen skrev:

Jeg bruker en øyegel fra ole Henriksen på natten og Camilla pihl sin øyekrem (spf) på dagen. Jeg får tørrhetslinjer om jeg slurver med øyekrem og ønsker noe som er forebyggende for linjer og denne komboen funker veldig bra for meg. Spesielt med Camilla Pihl sin kan jeg se forskjell i linjene etter at jeg innførte den. 

Ole Henriksen sine øyenkremer er jeg generelt fornøyd med, brukt den lyseorange en god stund (truth serien). Eneste negative er at de er 20ml og jeg ikke klarer å bruke de opp før dato....

Gir disse bra med fukt? Har fått kjempe tørr hud under øyne og inn mot nesa i vinter :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Den

7 timer siden, Veronica_ said:

Gir disse bra med fukt? Har fått kjempe tørr hud under øyne og inn mot nesa i vinter :/

De er nok ikke de mest fuktgivende, men first aid beauty har en øyekrem for tørr hud som er fin. Den er på vei ut av vita sitt sortement, så den kan man være heldig og få til god pris ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
iheartpenguins

Jeg er glad i øyekremene til Ole Henriksen og bruker de nå hver dag. Banana bright på dagen og fresh start på kvelden. Liker de veldig godt. Jeg har også veldig dehydrert hud under øynene. føler liksom at huden bare skrumper inn om det ikke er nok fukt der. Har også tidligere brukt øyekremen til charlotte tilbury og likte den veldig godt!

Men generelt har jeg vel brukt alle Ole Henriksen øyekremene og kommer alltid tilbake til de <3 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg tømte nettopp en fra Una Iceland som var skikkelig god. Men den må du til Island for å få tak i. :) Ellers har jeg prøvd mye forskjellig. Har to fra Emma S nå, ageless og en jeg ikke husker navnet på. Liker begge to. Skyn Iceland sin er også god og jeg har også lyst å teste noen fra Ole Henriksen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg liker Clinique All About Eyes veldig godt, og bruker den over serum. Uparfymert, pleier huden uten å irritere og er ikke kun en silikonbombe, og ganske OK prismessig. Finnes i to utgaver, jeg har den rikeste. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg har brukt Kiehls avokadokrem i snart ett år nå, og har vært fornøyd med den. Når den blir tom vil jeg prøve noe nytt, og innset at det kanskje er lurt å begynne med noe mildt antiage. Ole Henriksen Banana Bright høres spennende ut. Lukter den banan?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meg

Jeg så på noen murad på Blivakker - ellers så har jeg bestilt 4 stk fra Yves Rocher- de virker veldig bra...

Blir 40 om 25 dager jeg ogsaa!!!

skrekk og gru....

leser denne tråden med OMHU.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg synes det var nettopp at jeg lot være å begynne med aktive/forebyggende/antiage øyekremer «for det skal man vente med til man er 23» og plutselig er jeg fire år på etterskudd.. 😶 

Jeg merker at jeg har fått noen små (tørrhets?)-linjer under øynene og trenger noe bra noe for å redde det jeg kan. Tips?

Er 27 og har alltid hatt kombinert hud, men nå som den er ganske ren og bare stram med vann og deretter blank mistenker jeg at jeg er blitt bare fuktfattig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg bruker Exuviance Age Reverse Eye Contour og er veldig fornøyd! <3 Er ikke sikkert du trenger noe så industrial strength, da. :giggle: Mitt problem er også tørrhet/stramhet enn så lenge, og denne er helt super.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
14 minutter siden, Tone skrev:

Jeg synes det var nettopp at jeg lot være å begynne med aktive/forebyggende/antiage øyekremer «for det skal man vente med til man er 23» og plutselig er jeg fire år på etterskudd.. 😶 

Jeg merker at jeg har fått noen små (tørrhets?)-linjer under øynene og trenger noe bra noe for å redde det jeg kan. Tips?

Er 27 og har alltid hatt kombinert hud, men nå som den er ganske ren og bare stram med vann og deretter blank mistenker jeg at jeg er blitt bare fuktfattig.

Bruker du i det hele tatt øyekrem? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg bruker nå SK-II sin øyekrem som er altfor dyr, men som jeg alltid tar med som freebies på sephora når jeg handler. Det er den som har gitt meg mest fukt og gjør at foundation etc ikke legger seg i linjene under øya som foundation pleier men jeg kommer aldri til å kjøpe full size. Jeg er også glad i banankremen til OH :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
3 timer siden, Tone skrev:

Særdeles sporadisk, og da en fra LRP

Da tror jeg egentlig den beste enden å begynne i er å bruke øyekrem fast, så kan du begynne med den du har. Jeg kjøpte 2 AB øyekremer, en dyr og en rimeligere. Jeg kunne se en bitteliten forskjell, men ikke nok til å forsvare $150 i forskjell mellom de to, så nå bruker jeg bare den rimelige (kjøpte prøve av den dyre).

Jeg tipper at jeg bare manglet jevnlig fukt, og derfor fikk linjer. De er ikke helt borte, men mye bedre enn det de var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Drar opp denne igjen, jeg. Tråden er relativt gammel, så kanskje noen har prøvd noe nytt som de kan anbefale?

Jeg har prøvd Exuviance Age Reverse, som jeg var fornøyd med. Jeg var dog ikke SÅ fornøyd at jeg ikke har lyst til å prøve noe nytt. Gikk på en skivebom med Ole Henriksen Banana Bright, og må nå finne en erstatter.

Det jeg trenger: ekstreme mengder fukt. Under øynene er det tørreste partiet i ansiktet mitt, og jeg får aldri nok fukt. Jeg kan bade ansiktet mitt i olje, men allikevel blir det tørt utover dagen. (Er blant annet derfor jeg ikke kan bruke concealer under - den blir alltid stygg etter kort tid) 

Har noen noe som kan redde den stakkars huden min fra å skrumpe inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Olje alene gir ikke fukt, det du trenger, er noe som forsegler. Jeg synes egentlig ingen øyekremer er veldig bra, men jeg synes allikevel at Clinique All About Eyes Rich er såpass bra at jeg kjøper ny krukke når den jeg har nå er oppbrukt. Den finnes også i en normal versjon om du ikke vil ha veldig tykk, og jeg kombinerer med mine vanlige serum osv under. Prisen er også grei, og den er uten parfyme, noe jeg ikke vil ha så nært øynene. En billigere øyekrem jeg liker godt, er Avene for sensitiv hud (husker ikke hva den heter, men den er i tube).

*edit* Og der ser jeg at jeg er enig med meg selv. 😂

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
26 minutter siden, Magpie said:

Olje alene gir ikke fukt, det du trenger, er noe som forsegler. Jeg synes egentlig ingen øyekremer er veldig bra, men jeg synes allikevel at Clinique All About Eyes Rich er såpass bra at jeg kjøper ny krukke når den jeg har nå er oppbrukt. Den finnes også i en normal versjon om du ikke vil ha veldig tykk, og jeg kombinerer med mine vanlige serum osv under. Prisen er også grei, og den er uten parfyme, noe jeg ikke vil ha så nært øynene. En billigere øyekrem jeg liker godt, er Avene for sensitiv hud (husker ikke hva den heter, men den er i tube).

*edit* Og der ser jeg at jeg er enig med meg selv. 😂

Neida, jeg har alltid noe oppå oljen altså. Poenget mitt var at olje + øyekrem (eller vanlig krem for den saks skyld, i tillegg til alt det andre jeg har på av toner og serum) sjelden gir meg nok fukt, særlig på dagen.

Clinique har jeg på listen, så den tenkte jeg jeg skulle prøve IRL først, for å sjekke om den er tykk nok for meg. 

Jeg har dessuten nå funnet en som kanskje kan være interessant, nemlig Peter Thomas Roth Retinol Fusion Eye Cream. Folk skriver ihvertfall at den er eksepsjonelt tykk, noe som gleder meg ihvertfall. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Clinique er suverent den tykkeste øyekremen jeg har vært borti, i hvert fall. Men egentlig kan du like gjerne bruke noe sånt som Cicaplast Baume, for eksempel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider