Sign in to follow this  
Veronica_

Kost til pudder/settingpudder

Recommended Posts

Veronica_

Hva bruker dere til settingpudder/pudder? Akkurat kjøpe RT sin powder brush, men syns egentlig den var litt før myk/løs(?)...

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Jeg er blitt glad i å bruke ZOEVA 105 Luxe Highlighter brush faktisk :) Kjøpte den for å bruke den til highlighter, men syns den er for stor til det. Kom på for noen uker siden at den kunne funke bra til settingpudder og jeg er frelst!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Om du syns den børsten er for myk/løs, kanskje du kan prøve med en kabukikost? Jeg syns ikke den børsten er for myk - men nå er jo min et par år gammel og den har blitt vasket en del. Jeg liker kabukikosten til Zoeva, i tillegg har jeg en fra Isadora som jeg tror fortsatt er i salg, den er brun med brunt skaft. Skikkelig myk og god, men samtidig litt tett. Den er ganske stor også. 

Jeg har blitt veldig glad i Real Techniques Powder Bleu Soft Powder Brush, den er ganske myk men syns den fungerer utmerket til å sette sminken med pudder. Den plukker opp pudder veldig bra, spesielt løs pudder. Den er litt mer tettpakka enn for den vanlige pudderbørten til Real Techniques, men den er også mye mykere. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
15 minutter siden, LinnH skrev:

Jeg bruker Real Techniques Multitask brush til ganske mye, men mest til settingpudder.

Den får man ikke kjøpt singel, ikke sant?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
58 minutter siden, Veronica_ said:

Den får man ikke kjøpt singel, ikke sant?

Jeg tror ikke det..... Jeg har to av den, men mulig begge kom fra hvert sitt sett.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
5 minutter siden, LinnH skrev:

Jeg tror ikke det..... Jeg har to av den, men mulig begge kom fra hvert sitt sett.

Mener jeg har lett etter den før og kun funnet den i sett. Men skal lete videre:)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
9 minutter siden, Veronica_ said:

Mener jeg har lett etter den før og kun funnet den i sett. Men skal lete videre:)

Har kjøpt de fleste RT børstene mine fra Iherb.

F.eks blir dette settet sendt fraktfritt pga shipping saver.

https://no.iherb.com/pr/Real-Techniques-by-Samantha-Chapman-Travel-Essentials-3-Brushes-Case/41364

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
1 time siden, LinnH skrev:

Har kjøpt de fleste RT børstene mine fra Iherb.

F.eks blir dette settet sendt fraktfritt pga shipping saver.

https://no.iherb.com/pr/Real-Techniques-by-Samantha-Chapman-Travel-Essentials-3-Brushes-Case/41364

Åh, tusen takk:) 

16 timer siden, Michelle skrev:

Om du syns den børsten er for myk/løs, kanskje du kan prøve med en kabukikost? Jeg syns ikke den børsten er for myk - men nå er jo min et par år gammel og den har blitt vasket en del. Jeg liker kabukikosten til Zoeva, i tillegg har jeg en fra Isadora som jeg tror fortsatt er i salg, den er brun med brunt skaft. Skikkelig myk og god, men samtidig litt tett. Den er ganske stor også. 

Jeg har blitt veldig glad i Real Techniques Powder Bleu Soft Powder Brush, den er ganske myk men syns den fungerer utmerket til å sette sminken med pudder. Den plukker opp pudder veldig bra, spesielt løs pudder. Den er litt mer tettpakka enn for den vanlige pudderbørten til Real Techniques, men den er også mye mykere. 

Vet du forresten hvordan Zoeva sin powder brush er i forhold til RT sin? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
23 timer siden, Veronica_ skrev:

Hva bruker dere til settingpudder/pudder? Akkurat kjøpe RT sin powder brush, men syns egentlig den var litt før myk/løs(?)...

Jeg hadde RT Powder Brush tidligere, men mistet den så jeg kjøpte Morphe E1 Elite II Deluxe Powder Brush for å prøve noe nytt. Morphe er tettere i busten, men omtrent samme størrelse og like myk i "hårene". Jeg liker RT sin bedre akkurat fordi den ikke var så tett, så derfor tror jeg kanskje du kan like Morphe sin. Morphe sin kan du kjøpe på BeautyBay med gratis frakt: https://www.beautybay.com/makeupbrushes/morphe/e1eliteiideluxepowderbrush/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
36 minutter siden, Nora skrev:

Jeg hadde RT Powder Brush tidligere, men mistet den så jeg kjøpte Morphe E1 Elite II Deluxe Powder Brush for å prøve noe nytt. Morphe er tettere i busten, men omtrent samme størrelse og like myk i "hårene". Jeg liker RT sin bedre akkurat fordi den ikke var så tett, så derfor tror jeg kanskje du kan like Morphe sin. Morphe sin kan du kjøpe på BeautyBay med gratis frakt: https://www.beautybay.com/makeupbrushes/morphe/e1eliteiideluxepowderbrush/

Den så ut som noe jeg kunne like ja:) har også vurdert å prøve zoeva buffer brush til å påføre settingpudder. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider