Minnea

Omtale: Clarins Beauty Flash Balm

Anbefalte innlegg

Minnea

Clarins Beauty Flash Balm er et litt vanskelig produkt å omtale, både fordi det er vanskelig å vise effekten og fordi jeg ikke en gang er sikker på hvor denne posten hører til. Sminke (base) eller hudpleie. Jeg har valgt base fordi det er det jeg bruker produktet til. Jeg tror heller ikke det er et produkt alle har behov for, så gir karakter og omtale etter egen situasjon - i 30-årene med fuktfattig hud. 

Begynner med hvordan jeg bruker den. Etter å ha lagt alt av hudpleie først og ventet til det har trukket inn, så legger jeg et lag med denne over hele ansiktet og så klasjer jeg gjerne på litt primer der jeg har mest linjer og synlige porer. Så skal foundation føres på ganske raskt etter. Min hud har en tendens til å suge til seg fukt fra foundation, slik at jeg blir tørrere med sminke enn uten. Denne forhindrer det og får den dewy effekten til å vare lenger. Jeg ser bedre effekt av produktet etter noen timer enn rett etter påføring (fordi jeg normalt sett ville blitt tørrere utover dagen). Jeg synes den gir en slags indre glød, huden ser litt yngre og freshere ut. Da jeg var gravid og ble snytt for ekte gravidglød, faket jeg det med denne (Det var med første, med nummer to hadde det nok ikke vært noe håp om jeg hadde orket en gang)

Dette er et produkt jeg ikke bruker hver gang jeg sminker meg, men som jeg MÅ ha uansett når jeg sminker meg fordi jeg skal noe og vil være ekstra fin. Jeg er på min andre tube, og det er ikke ofte jeg kjøper nytt av noe. Konsistensen er ganske tynn og man trenger ikke mye produkt. Det trekker kjapt inn i huden, og har ingen olje eller silikon-følelse. Den er mer som en lett krem. 

Jeg gir karakter 9/10. Jeg kan sminke meg uten, men jeg kan ikke sminke meg bra uten. Legger med et bilde hvor den er brukt under Mac Studio Sculpt foundation. 

FE466317-A62A-4BF9-B805-8081DEB3254C.thumb.jpeg.17ef6be5f33da2b1465c936f0544f705.jpeg

E0A3AC07-7C4D-4169-BB96-20839B109CFF.thumb.jpeg.d8710fab6071a223d26c53260df561d9.jpeg

Endret av Minnea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Hm, tror kanskje jeg burde prøve denne. Glød er alltid bra! Men jeg bruker minimalt med sminke og hudpleie om dagen, så jeg får heller ønske meg denne til bursdag eller jul. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Fin omtale og jeg er helt enig med deg. Jeg er tom for denne nå, har brukt en stor og liten tube av den, og jeg vet den blir kjøpt inn på nytt.

Jeg bruker den på samme måte som deg, men også som en fuktmaske, smører på et godt lag etter rens om kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
20 timer siden, LinnCaroline said:

Hm, tror kanskje jeg burde prøve denne. Glød er alltid bra! Men jeg bruker minimalt med sminke og hudpleie om dagen, så jeg får heller ønske meg denne til bursdag eller jul. 

10 timer siden, LinnH said:

Fin omtale og jeg er helt enig med deg. Jeg er tom for denne nå, har brukt en stor og liten tube av den, og jeg vet den blir kjøpt inn på nytt.

Jeg bruker den på samme måte som deg, men også som en fuktmaske, smører på et godt lag etter rens om kvelden.

Det er jo helt genialt at den kan brukes som fuktmaske i tillegg, da er den jo ikke bomkjøp om man ikke liker den som "primer". Go for it @LinnCaroline, denne har holdt seg som favoritt i mange år her. Verdt et forsøk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Tror nesten jeg må teste den som maske jeg også! Har liksom tenkt at det blir litt smør på flesk siden jeg bruker den såpass ofte under sminke, men det er kanskje helt feil tankegang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
50 minutter siden, LinnH said:

Det kan hende det blir overflødig nå på sommeren@Minnea, spørs hvor fuktfattig du er. På vinterstid er huden min takknemlig for alt den kan få. 

Jeg har ikke fet nattkrem for tiden, så huden min er ikke fornøyd. Kompenserer med fruktmasker, men må komme meg ut og kjøpe sans soucis igjen. Fikk Linda Johansen sin i posten nettopp fra BKM, det har hjulpet :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider