Belle

Omtale: Everyday Minerals Concealer

Anbefalte innlegg

Belle

Dette er både en generell omtale av concealerene deres, og en omtale av henholdsvis grønn fargekorrigerende concealer, og ''vanlig'' concealer.

Hva den lover: (...) giving smooth coverage and a silky, weightless feel. Its soft mineral formulation blends effortlessly and works for all skin types. Makeup artists love Mint, here’s why: It’s a hint of pale green neutralizes ruddiness, blemishes, broken capillaries, and color imperfections. It’s high-tech mineral pigment creation will amaze you.

Pudderconcealer er for meg en rar, rar ting. Eller, det VAR en rar ting, før jeg ble forelska. Denne kjøpte jeg etter å ha gått på bom etter bom hva ordinære concealere gjaldt. Kombinasjonshuden min vant over dem én etter én. Enten ble tørre partier fremhevet, eller så samlet concealeren seg i en oljepøl langt fra der jeg påførte den opprinnelig. Det var egentlig det siste problemet som var størst - jeg fant aldri en concealer som holdt seg fin over lengre tid. Derfor valgte jeg å prøve pudderconcealer, og gikk til innkjøp av Multi-Tasking-varianten i Golden Fair og Jojoba Color Correcting-varianten i Mint.

Konsistensen på disse to er helt lik; silkemyk, og smelter fint inn i huden uten å migrere til steder de ikke har noe å gjøre. Dekk er upåklagelig, og kan bygges opp, fra ‘’skjule litt’’ til ‘’sparkel’’. Når de først er påført, sitter de som støpt. Jeg bruker pudderfoundation oppå, og kan fint buffe den uten at concealeren beveger på seg.

...og det er også det som gjør at den grønne ikke fungerer for meg. Den er så utrolig GRØNN, at jeg ikke klarer å dekke over fargen med foundation etterpå. Den grønne var tiltenkt for å kansellere ut røde kviser da det stod på som verst, men jeg ble bare seende ut som en grønnprikkete Shrek. Karakter 2/10 - for meg. Jeg er helt sikker på at andre med en annen hudtone kunne ha fått denne til å funke.

Golden Fair derimot...den fungerer ypperlig! Jeg er en typisk MAC NC20 eller Fair/Light til Light i Smashbox. Jeg velger som regel den nest lyseste varme fargen om jeg er i tvil. Golden Fair er enda litt lysere enn dette, og nå på sommerhalvåret er den egentlig litt for lys. Så altså, god nyhet til dere som er lysere enn meg! Den finnes faktisk i enda en lysere farge. :) Den dekker perfekt, og holder seg der til kvelds. Den er utrolig drøy i bruk. Jeg kjøpte den for...langt over et år siden, har brukt den hver dag, og jeg ser ikke at den er brukt engang. Karakter 9/10. Det eneste som trekker ned er det at den er løs, fordi det blir litt ekstra styrete når det ikke finnes innebygd lukking på boksen. Jeg løser det enkelt med en bomullsdott når jeg er ute på reise, men hadde denne vært presset, eller hadde hatt lukking (selv om jeg ikke ser på det som en realistisk løsning fordi boksen er såpass liten) hadde den vært perfekt.

Bilde av boksen

20180524_061532_HDR.thumb.jpg.6a881accf61b6f337e5980e390903df0.jpg

Bilde knabbet fra Everyday Minerals sin nettside, av Mint

mint-jojoba-color-corrector-by-everyday-minerals_1.jpg.18451fc2897d2a979559196f348ebd62.jpg

Swatcher av Concealer i Golden Fair øverst, og EM Matte Base i Golden Ivory (en litt gulere NC20), først uten blitz, så med blitz

20180524_061808.thumb.jpg.cf507c0136f0d1ddee6c2b3545f8dee2.jpg

20180524_061818.thumb.jpg.b9ce2d13b13e8e9fbd0d021b0dde9555.jpg

Endret av Belle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider