Sign in to follow this  
Belle

Omtale: Everyday Minerals Matte Base

Recommended Posts

Belle

goldenivory1w_jar_1.jpg.b36f76747eb7266dccd3975d80c1421e.jpg

Hva den lover: Matte base keeps your overall look fresh, even, and beautiful - without a hint of shine! It offers buildable coverage to give you precisely the amount you desire. Its minerals work with all skin types, from normal to oily, and combination.

Som om det skulle vært skrevet til meg og min ekstremt kombinerte hud. Ekstremt kombinert er at kombinert-heten blir veldig tydelig begge veier, nemlig at tørre partier er flassete, og fete partier er veldig oljete. På grunn av denne supre kombinasjonen har jeg aldri funnet en god flytende foundation, og har innfunnet meg med at jeg er født til å bruke pudderfoundation. Egentlig helt greit for meg, så lenge pudderfoundationen er god nok.

Matte Base er det. God nok altså. Konsistensen er silkemyk, og smelter utrolig fint inn i huden! Den fremhever ikke småhår i ansiktet slik andre pudderprodukter har en tendens til å gjøre. Den fungerer også helt ypperlig både på tørr hud og på fet hud, ved at den ikke legger seg i tørre partier, og holder seg der den skal være på fet hud. Den holder seg dog ikke veldig lenge matt på min hud, rundt 2-4 timer foran en pc-skjerm. Dette er uansett ikke noe jeg ser på som et problem, da jeg aldri har funnet noe som holder meg lenger matt enn det. For dere som ikke har så fet hud, vil nok denne være midt i blinken om matt foundation er din ting! Selv for tørrere hudtyper vil denne funke, da den oppfører seg eksemplarisk på min ørkenhud også.

Den dekker lett til medium, og det er enkelt å bygge mer dekk uten at det ser overpudret ut. Fargen jeg har er Golden Ivory 1W og er helt utrolig fin. Den er mer gultonet enn andre varme farger jeg har vært borti (MAC NC20 og Fair/Light fra Smashbox), og for meg er det helt perfekt. Jeg pleier som regel aldri å finne en så varm tone i en så lys farge, og må ofte gå for nøytral tone. Så hipp hurra for Everyday Minerals og godt farge- OG -toneutvalg. :party:

Boksen er en standard og grei mineralfoundation-boks, med hull på halve flaten og innebygd lukking. Prisen er også veldig, veldig grei, med sine 15 dollar for en boks. 

Karakter 10/10. Beste pudderfoundation jeg har prøvd.

Bilde av boksen, med innebygd lukking

20180524_061738.jpg.267c45638b2c50e625c88cb573ffea23.jpg

Swatcher av henholdsvis Everyday Minerals Concealer i Golden Fair øverst, og Matte Base i Golden Ivory nederst. Først uten blitz, så med blitz.

20180524_061808.thumb.jpg.d0720ee4333c8a9cb5bbd3632d2cd492.jpg

20180524_061818.thumb.jpg.1d7d6f8193ff515e194378bf7e2c3259.jpg

Edited by Belle

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider