Oda

Den generelle Kolokrem-tråden (farge til vipper og bryn)

Recommended Posts

Andrea

Jeg er fortsatt greit fornøyd, men med litt selvbruning på brynene etter farging går det fint :rotfl: Søster fikk en tube av den røde, så jeg lurer på om jeg skal prøve å blande inn bittelitt av den en gang. Skummelt!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Nå vil jeg også hive meg på Refectocilbølgen, og har to spørsmål:

1. Hvilken farge skal jeg velge? 3.1 + 1? Eller 3 + 1?

2. Hvilken farge kan jeg bruke på min blonde venninne med MAC Omega-bryn?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Nå vil jeg også hive meg på Refectocilbølgen, og har to spørsmål:

1. Hvilken farge skal jeg velge? 3.1 + 1? Eller 3 + 1?

2. Hvilken farge kan jeg bruke på min blonde venninne med MAC Omega-bryn?

Er ganske sikker på at 3.1 passer til begge to.  Jeg bruker 3.1 alene og det er en fin farge til meg (bruker ABH dipbrow i ash brown f.eks)

Men om du vil ha littegranne varme, og mer intensitet på fargen kan du gå for 3.  - og 1 til vippene? :)

Jeg er fortsatt greit fornøyd, men med litt selvbruning på brynene etter farging går det fint :rotfl: Søster fikk en tube av den røde, så jeg lurer på om jeg skal prøve å blande inn bittelitt av den en gang. Skummelt!

ser jeg svarer fint sent her.. Men de røde skal ikke blandes med noen andre farger, heller ikke med hverandre.. :shock: Fargene kan reagere på hverandre og gi et skikkelig stygt resultat.. :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Er ganske sikker på at 3.1 passer til begge to.  Jeg bruker 3.1 alene og det er en fin farge til meg (bruker ABH dipbrow i ash brown f.eks)

Men om du vil ha littegranne varme, og mer intensitet på fargen kan du gå for 3.  - og 1 til vippene? :)

ser jeg svarer fint sent her.. Men de røde skal ikke blandes med noen andre farger, heller ikke med hverandre.. :shock: Fargene kan reagere på hverandre og gi et skikkelig stygt resultat.. :P

Takk, Oda! Hun har brukt Askebrun Kolokrem tidigere, og synes den ble i mørkeste laget - men dersom Refectocil er lett å styre intensiteten på ift. til virketid skal jeg greie å overtale henne. Og 3.1 blir kanskje bra til meg og, men jeg innbiller meg at noen blandet i svart fordi svart gjør holdbarheten bedre? Eller var det rett og slett motsatt..? Får jeg 3.1 mørk nok? 

Vipper er jeg for lat til å farge, det er så knotete, så om jeg ikke trenger den til å blande i brynfargen så står jeg over den :)  

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Takk, Oda! Hun har brukt Askebrun Kolokrem tidigere, og synes den ble i mørkeste laget - men dersom Refectocil er lett å styre intensiteten på ift. til virketid skal jeg greie å overtale henne. Og 3.1 blir kanskje bra til meg og, men jeg innbiller meg at noen blandet i svart fordi svart gjør holdbarheten bedre? Eller var det rett og slett motsatt..? Får jeg 3.1 mørk nok? 

Vipper er jeg for lat til å farge, det er så knotete, så om jeg ikke trenger den til å blande i brynfargen så står jeg over den :)  

Det er motsatt :) Svart glir mye fortere ut igjen :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Ypperlig, penger spart! Da tror jeg jeg prøver meg på en 3.1! Dersom jeg føler at den ikke blir mørk nok etterhvert - bør jeg blande inn 3.0 eller 1.0 da? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Ypperlig, penger spart! Da tror jeg jeg prøver meg på en 3.1! Dersom jeg føler at den ikke blir mørk nok etterhvert - bør jeg blande inn 3.0 eller 1.0 da? 

Jo, du kan det, men lar du den sitte lenge nok så blir den mørk nok :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Åja! Har ikke prøvd, så det var bra du sa ifra :clap: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Jepp. Dessuten farger det huden og er skummelvanskelig å dosere. Det var meg som prøvde, men har sluttet med det igjen.  Det blir finest med ren 3.1

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Hva slags tilleggsprodukter må man ha til RefblablaCil? ReflectoCil var det vel.

Jeg har sånne små engangsmascarabørster liggende, og forsåvidt en haug kremer jeg sikkert kunne tatt rundt for å unngå farge på hud- men bør man ha noe mer enn selve fargen da? Må man ha de påføringspinnene fra merket? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Hva slags tilleggsprodukter må man ha til RefblablaCil? ReflectoCil var det vel.

Jeg har sånne små engangsmascarabørster liggende, og forsåvidt en haug kremer jeg sikkert kunne tatt rundt for å unngå farge på hud- men bør man ha noe mer enn selve fargen da? Må man ha de påføringspinnene fra merket? 

Du må ha (herregud, jeg husker ikke hva det heter på norsk...) "developer" å blande i fargen, ellers så skjer det ikke noe. Ellers trenger du ikke noe annet, det kitet jeg kjøpte på Ebay hadde farge, "developer" og en liten glasskål for å blande i - men det er kun de to første som er nødvendige. Jeg har brukt Kolokrem til nå og blander i impoviserte "skåler" av aluminiumsfolie, og bruker qtips både til miksingen og påføringen. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Nå vil jeg også joine brynsfarge-klubben! Jeg har egentlig mørke nok bryn men liker å fylle i der det er tynt.  Skal bestille refectocil 3.1 og den oxidation eller hva det heter. Er iglow greit å bestille fra? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Nå vil jeg også joine brynsfarge-klubben! Jeg har egentlig mørke nok bryn men liker å fylle i der det er tynt.  Skal bestille refectocil 3.1 og den oxidation eller hva det heter. Er iglow greit å bestille fra? 

Iglow er helt ok :)  3.1 blir nok fint til deg :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Du må ha (herregud, jeg husker ikke hva det heter på norsk...) "developer" å blande i fargen, ellers så skjer det ikke noe. Ellers trenger du ikke noe annet, det kitet jeg kjøpte på Ebay hadde farge, "developer" og en liten glasskål for å blande i - men det er kun de to første som er nødvendige. Jeg har brukt Kolokrem til nå og blander i impoviserte "skåler" av aluminiumsfolie, og bruker qtips både til miksingen og påføringen. 

husker du åssen selger du brukte? Og om krem eller flytende developer er best?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

husker du åssen selger du brukte? Og om krem eller flytende developer er best?

Bruk helst lytende :) Skal ikke så mange dråpene til. Er samme hvilken selger du bruker,men jeg har funnet ut at iglow er billigere enn ebay totaltsett pga. fraktpriser. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Bruk helst lytende :) Skal ikke så mange dråpene til. Er samme hvilken selger du bruker,men jeg har funnet ut at iglow er billigere enn ebay totaltsett pga. fraktpriser. 

Var litt det jeg tenkte, så for meg at krem kunne være veldig kjapt å søle på huden fordi man klæsjer for mye på ;)

Iglow it is :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Hoho! Jeg har farga brynene for første gang ever- satte på fargen og timet med 4 minutter(tenkte jeg sikkert brukte halvannet på å påføre), og hakket over minstetid var mer enn nok for meg som er mørkblond/lysbrunish i håret og har mørke bryn fra før.

Det gikk så mye kjappere og lettere enn jeg hadde trodd :) Hjemmefarging&refectocil for alltiD!

Kunne ønsket meg litt varmere farge, men det blir kanskje tullete når man ikke har lysere bryn naturlig.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

Synes fortsatt det er litt skummelt å skulle farge bryn. Hva bruker dere for å legge på fargen på hårene? Q-tip? Blir ikke huden farget?

tror du jeg kan bruke 3.1 også @Oda?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Synes fortsatt det er litt skummelt å skulle farge bryn. Hva bruker dere for å legge på fargen på hårene? Q-tip? Blir ikke huden farget?

Jeg kjøpte med den myke kosten fra refectocil, kosta omtrent ingenting. Men, jeg tror jeg skal bruke sånne små mascarakoster jeg har liggende fra før hjemme neste gang- for å bruke på den tykkeste delen av brynene slik at jeg kommer til alle hårstråene litt bedre.

3.1 var litt kald alene, og jeg synes den ble kjapt helt mørk fremfor "lysbrun" om du skjønner. 

Jeg er litt skeptisk selv til å farge varmere når jeg ikke er ginger i håret, fordi varme bryn kan se litt mer unaturlig ut enn kaldt. Litt enklere å fylle inn med varmere farge etter ønske enn omvendt, vil jeg tro.

Forøvrig ble ingenting av huden farget, merkelig nok- nå "angrer" jeg på at jeg ikke klasjet på litt mer på brynene, hadde litt panikk for farge på huden ;)

Edited by Ludo

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Jeg får alltid masse farge på huden :P Jeg legger fargen liksom litt rundt brynet, så jeg får med alle småhår og dermed ser lettere hva som skal bort når jeg napper etterpå. Med litt gnikking og vasking så forsvinner fargen fort, men som regel må jeg sminke litt ekstra rundt øyenbrynene dagen etter farging, siden det sitter igjen litt i huden en dag.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

3.1 Blir nok fin til deg :) Får man på huden så er det ikke verre enn å fjerne det med en våt q-tips, og gnikke litt i dusjen med en vaskeklut :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg liker å få farge på huden, jeg :P 

Jeg påfører fargen med q-tips, og bruker så mange rene q-tips for å fjerne det som har kommet utenfor brynet/der jeg ikke vil ha det. Jukser ørlite med å justere formen på brynene bittelitt med fargen, men uten at jeg har synlige områder med farget hud uten år, altså. Fungerer veldig bra! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider