Oda

Den generelle Kolokrem-tråden (farge til vipper og bryn)

Recommended Posts

Oda

Jeg kjøpte med den myke kosten fra refectocil, kosta omtrent ingenting. Men, jeg tror jeg skal bruke sånne små mascarakoster jeg har liggende fra før hjemme neste gang- for å bruke på den tykkeste delen av brynene slik at jeg kommer til alle hårstråene litt bedre.

3.1 var litt kald alene, og jeg synes den ble kjapt helt mørk fremfor "lysbrun" om du skjønner.

Jeg er litt skeptisk selv til å farge varmere når jeg ikke er ginger i håret, fordi varme bryn kan se litt mer unaturlig ut enn kaldt. Litt enklere å fylle inn med varmere farge etter ønske enn omvendt, vil jeg tro.

Forøvrig ble ingenting av huden farget, merkelig nok- nå "angrer" jeg på at jeg ikke klasjet på litt mer på brynene, hadde litt panikk for farge på huden ;)

om 3.1 er for kaldt så kanskje 3 er bedre? Den er litt mørkere med samme virketid, men den er mer naturlig i fargen, ikke så veldig varm, men nøytral.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

om 3.1 er for kaldt så kanskje 3 er bedre? Den er litt mørkere med samme virketid, men den er mer naturlig i fargen, ikke så veldig varm, men nøytral.

Finnes det en farge som er varmere enn 3, men ikke knall rød? :P 3 er litt i kaldeste laget for meg, det ser ganske unaturlig ut hvis ikke jeg bruker en varmere farge til sminking av bryn, eller tar selvbruning rett etter farging :giggle: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari

Finnes det en farge som er varmere enn 3, men ikke knall rød? :P 3 er litt i kaldeste laget for meg, det ser ganske unaturlig ut hvis ikke jeg bruker en varmere farge til sminking av bryn, eller tar selvbruning rett etter farging :giggle: 

Jeg har sett at de har en rød farge, kanskje du kan blande inn pittelitt av den?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg har ei venninne som gjorde det, og det så helt på trynet ut. Det røde reagerte sammen med den andre fargen og øyebryna hennes ble helt freakshow. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari

Jeg har ei venninne som gjorde det, og det så helt på trynet ut. Det røde reagerte sammen med den andre fargen og øyebryna hennes ble helt freakshow. :P 

Hahah, okei. Ikke gjør det da, var eneste forslaget jeg kom på :clap:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Hvordan farger dere vippene med Refectocil? Slik som angikk i pakningsvedlegget? Føler jeg kommer til å blindes om jeg skal klæsje såpass mye på - i tillegg til at det er umulig å holde øyelokket helt lukket når man farger selv, men det er kanskje hva dere gjør - og bare tar ett øye av gangen?

Prøvde ta på som med mascara, men får veldig lite effekt - slik var det med andre merker også før. Har farget en gang i salong for årevis siden(når jeg startet studiene, for hele 14 år siden *hjelpjegergammel**), og husker at jeg var skuffet da over lite effekt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

Jeg bruker maskarabørste og tar på mye. Har øynene åpne.  Det går bra, men må legge litt fet krem umer øyet siden jeg ofte får en liten flekk eller to der.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Jeg bruker maskarabørste og tar på mye. Har øynene åpne.  Det går bra, men må legge litt fet krem umer øyet siden jeg ofte får en liten flekk eller to der.

Samme gjør jeg,  eller pleier som regel å gå over med en q-tips med en del produkt på og dytter det inn mot vipperoten. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Mannen min har kastet bruksanvisningen til Refectocil:thinking:

Kan noen fortelle meg mengde av farge og mengde oxidant? Jeg har flytende oxidant. 

Edit: jeg fant faktisk svaret selv. Kom på jeg skulle kikke innom iGlow hvor jeg kjøpte de. 

Men det ble så rar konsistens på blandingen. Vanskelig å få smørt den på. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari

Mannen min har kastet bruksanvisningen til Refectocil:thinking:

Kan noen fortelle meg mengde av farge og mengde oxidant? Jeg har flytende oxidant. 

Edit: jeg fant faktisk svaret selv. Kom på jeg skulle kikke innom iGlow hvor jeg kjøpte de. 

Men det ble så rar konsistens på blandingen. Vanskelig å få smørt den på. 

Jeg bruker å ta på til jeg får en konsistens jeg liker, funker det også :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Edit2: i tillegg klarte jeg og spurte noe farge utover vasken/benken som så klart ikke går bort:sweat: Mannen er litt ilter for å si det slik :pulling-hair:

Flaks kona hans har fine bryn da og har satt frem litt ost og kjeks og øl:evil-grin:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

Jeg fikk litt fargesprut på vasken på badet, og det så ut som mugg. Det gikk bort av seg selv etter noen dager. Ser for meg at kanskje litt vaskemiddel med klor kan Gjøre susen også? Om du GoogleR det kommer det opp mange kjerringråd om å få det bort med vanlig husholdningsmidler som bakepulver osv.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Jeg fikk litt fargesprut på vasken på badet, og det så ut som mugg. Det gikk bort av seg selv etter noen dager. Ser for meg at kanskje litt vaskemiddel med klor kan Gjøre susen også? Om du GoogleR det kommer det opp mange kjerringråd om å få det bort med vanlig husholdningsmidler som bakepulver osv.

vi har bare testet Jif Skurekrem hittil. Litt usikker om vi skal bruker klor, redd for å ødelegge vasken. Får vente å se om det forsvinner av seg selv. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari

Wææ, venninna mi ville at jeg skulle farge bryn og vipper på henne i kveld. Jeg har ikke gjort dette på noen andre siden jeg gikk frisørskole, noe som begynner å bli noen år siden. Har dere noen tips til hva man bør gjøre og ikke gjøre når man gjør det på noen andre? :-)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Er det bare meg som synes det varer litt kort med fargen?

Er fornøyd de første dagene, men så.......tja. Kanskje jeg er litt fargeimmun?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Er det bare meg som synes det varer litt kort med fargen?

Er fornøyd de første dagene, men så.......tja. Kanskje jeg er litt fargeimmun?

Så dumt! Jeg er helt megaimponert over fargen, synes den varer i evigheter i forhold til Kolokrem - så jeg er superfornøyd. Hvilken farge bruker du?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Så dumt! Jeg er helt megaimponert over fargen, synes den varer i evigheter i forhold til Kolokrem - så jeg er superfornøyd. Hvilken farge bruker du?

3.1 bruker jeg, i maks antall minutter. Da er jeg fornøyd med fargen :) Bare ikke varigheten. Tror jeg, for det er liksom så glidende overganger........ ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Åshild

Nå har jeg fått 3.1 hjem i posten, så nå gleder jeg meg veldig til å prøve. :clap: Kommer helt sikkert til å klare å fucke det opp på en eller annen måte, men jeg krysser fingrene for at det går bra! :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Herregud, jeg glemte kremen på.. Så nå ser jeg ut som en idiot :frown-big: Hadde greid å dra det litt for langt ut på det ene øyebrynet også, så jeg ser ut som jeg har et monsterbryn og et normalt bryn. Jaja, samboer får seg en overraskelse når han kommer hjem fra jobb idag. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
1 time siden, Isabel said:

Herregud, jeg glemte kremen på.. Så nå ser jeg ut som en idiot :frown-big: Hadde greid å dra det litt for langt ut på det ene øyebrynet også, så jeg ser ut som jeg har et monsterbryn og et normalt bryn. Jaja, samboer får seg en overraskelse når han kommer hjem fra jobb idag. 

Hahaha, så søt! Du er sikkert kjempefin uansett! 

(Jeg skjønner jo at det kanskje ikke er perfekt tid for det nå i babyperiode, men barnløse meg pleier bare å bruke brynuhell som unskyldning for smokey eyes midt i uka :giggle:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider