Alba

Beste bb-cream

Anbefalte innlegg

Alba

Jeg er ute etter en bra bb-cream. Har prøvd mange nye foundation'er det siste året, men funnet ut at bb-cream dekker mine behov fremover. Jeg ønsker tips om gode bb-cream'er som er å få tak i i vanlige parfymerier ettersom vi ikke har all verdens utvalg i min lille by. Vi har Kicks og F&L, hovedsaklig, i tillegg til hudpleiesalonger og Vita.

Jeg er veldig lys i huden, tilsvarende Mac NC15, det meste av året. Tørr hudtype.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo
On 4.9.2018 at 20.57, Alba said:

Ser på nettsidene at den beskrives som rosa? Jeg må ha nøytral eller litt gul undertone.

Jeg er nøytral, og vil heller kalle den grå :giggle: Grå på den måten koreanske bb kremer ofte er. Den koster litt, men er drøy. Du kan sikkert teste den hvis du likevel er innom Vita. Den er blitt min holy grail, bruker den til hverdags. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alba

Jeg kjøpte den lille tuben i går, både bb og cc faktisk. Bare testet ut bb foreløbig, og likte den veldig godt! Litt sterk lukt til å begynne med, men den forsvant ganske fort. Fargen ble fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har Smashbox sin i fair, men har brukt den lite siden jeg trenger litt mer dekke. Liker den godt det lille jeg har brukt den. Vurderer å selge den siden den ikke brukes. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alba

Takk for tips. Er fremdeles veldig fornøyd med bb-kremen fra Erborian, fargen og finish og alt. Cc-kremen var derimot for oransje for meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
10 timer siden, Alba skrev:

Takk for tips. Er fremdeles veldig fornøyd med bb-kremen fra Erborian, fargen og finish og alt. Cc-kremen var derimot for oransje for meg. 

Jeg synes cc-kremen er superfin på, men for oransje til meg også. Men du mener bb-kremen er mindre oransje? Kanskje det er håp med den da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg passer heller ikke cc-kremen, men fikk en prøve som jeg endte opp med å bruke under bb-kremen og det funket supert! Jeg trenger litt dekk og den komboen gav mer dekk og masse glød :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall

Jeg har ikke allverden med bb-erfaring, men jeg har testet en i sin tid superpopulær en fra Missha(?) kjøpt på Ebay, som var veldig grå og helt ubrukelig, og Jane Iredale Glow Time. Sistnevnte har jeg ikke lenger, men plukket opp en prøve fra salong nylig, og vurderer å kjøpe igjen. Den dekker bortimot fullt med et tynt lag, så den blir ekkel med feil påføring, passer bedre til fest enn til hverdags, og er nok for glødende/våt for fet hud. Men ellers stemmer den både i farge og finish for meg. Bare synd den koster både skjorte og arm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider