Andrea

Syrehjelp

Anbefalte innlegg

Andrea

Jeg har vært av isotretinoin en stund, og er klar for å behandle huden med produkter i stedet for piller. Jeg har lest meg opp en del på syrer og whatever, men har føler ikke at jeg har nok oversikt enda.

Det jeg vil forbedre er tekstur og hyperpigmentering. Dersom noe kan hjelpe på nedsunkne arr også blir jeg glad, men jeg forventer ingen bedring på det. Jeg har mye røde arr etter tidligere kviser som er hovedproblemet for meg. Jeg vil også holde huden fin og klar, men per nå trenger jeg ikke aknebehandling. Helst vil jeg holde det så mildt som mulig, men effektivt nok.

Jeg har tidligere brukt niacinamid, og det reagerte jeg svært dårlig på. Ellers har jeg prøvd litt av hvert tidligere, uten å huske hva jeg likte. Nå bruker jeg kun Pixi glow tonic (utenom mild rens, basic fuktighetskrem og ansiktsolje). Er fornøyd med den, og ønsker å fortsette med den eller liknende. Huden min tåler i utgangspunktet mye, men pga isotretinoin bør jeg nok starte ganske lett. Pixi glow tonic sved såvidt de første gangene jeg brukte den, men etter et par ukers bruk responderer huden min veldig bra på den!

Budsjettet mitt er ikke så veldig stort, så jeg er gira på produkter fra The Ordinary eller nogenlunde samme prisklasse. Jeg er nysgjerrig på Lactic Acid, vitamin C, retinoider og Alpha Arbutin.

Er det noen som kan hjelpe meg i riktig retning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vimsefrøken

Jeg fikk Finacea krem på resept av hudlege for å hjelpe mot arrdannelser etter acne. Ettersom du har gått på ISO vil jeg tro dette er noe du kan få også. Min erfaring er at dette hjelper mer enn vanlig hudpleie, men best resultat får man da med god hudpleie og denne kremen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaroW

Det norske merket Elixir tilbyr flere produkter med ulike typer syrer. Min personlige favoritt er Anti acne-pads (hovedingrediens er salisylsyre), men jeg har og forsøkt Elixir-padsene (glykolsyre). De har også glykolsyre i kremform, og da kan man få ulik styrke: 10, 15 eller 20%. Jo høyere styrke, jo mer geleaktig krem. The holy grail blant syreprodukter er P50-lotion fra Biologique Recherche. Jeg går aldri tilbake til noe annet etter å ha begynt på denne. De har en europeisk versjon og en amerikansk versjon, fordi enkelte av ingrediensene ikke er tillatt i Europa (selv om den produseres i Frankrike..). De har en utgave for sensitiv hud, men den kan jeg ikke uttale meg om, for den har jeg ikke prøvd selv. 

En annen favoritt er Effaclar Duo fra La Roche-Posay, men om du ikke er fan av niacinamide, så er ikke denne noe for deg. 

Jeg har prøvd mye annet, så om det er noe du lurer på, spør gjerne! 

Lykke til! 😘

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anetten

Jeg har prøvd en del fra the Ordinary tidligere, men var ikke veldig imponert. Prøvde blant annet Lactic acid 10%+ HA, denne hadde liten effekt på meg, det samme med Retinoid 1%. Jeg ser utfordingen med budsjett, men hvis det er en mulighet ville jeg spart opp til P50 som nevnt over her fra Biologique Recherche. Det er den beste jeg har prøvd, og mange med meg. Jeg har prøvd både den originale og den for pigmentering, foretrekker den originale. Jeg har sensitiv hud, men tåler denne godt. Den lukter ikke så godt, men er utrolig effektiv. Elixir-padsene som nevnt over har jeg også prøvd, likte dem godt. Det finnes billigere alternativ, for eksempel First aid beauty sine. De har jeg ikke prøvd selv, men skal være bra. Ellers hører jeg mye bra om produktene fra Garden of Wisdom i en britisk gruppe jeg er med i, dette skal være et alternativ til the Ordinary som stadig flere boikotter pga lederens drøye utspill på instagram. Har ikke prøvd noe fra det merket selv ennå, men har planer om det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg er veldig fornøyd med The Ordinary, men jeg har heller spørsmålet om Brandon og han er verdt å støtte. Jeg har derimot sett store forskjeller med lactic acid-en deres. Har god erfaring med first aid beauty, men synes ikke at det var verdt det. Om noe så synes jeg first aid er bedre på fukt, og kan skikkelig anbefale de for det. (padsene er derimot veldig fine og gode, men jeg foretrekker pixi der) Deres retionl er grei, men jeg tenkte aldri noe spesielt over den. Og hadde ikke lyst til å gjenkjøpe, så det betyr at den ikke var god nok for meg.
Jeg har vært heldigere med c vitamin på akne arr, og jeg har egentlig ingen spesiell favoritt her. Jeg synes at drunk elephant sin er derimot grovt overpriset og ikke verdt det. Jeg liker Mad Hippie sin veldig godt og Korres sin. (denne er på salg på vita nå!) 

Jeg har veldig tørr hud da, så det kan hende at huden min er veldig annerledes enn din. :) Håper du finner noe som du liker Andrea.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martine
On 5.9.2018 at 13.00, Vimsefrøken said:

Jeg fikk Finacea krem på resept av hudlege for å hjelpe mot arrdannelser etter acne. Ettersom du har gått på ISO vil jeg tro dette er noe du kan få også. Min erfaring er at dette hjelper mer enn vanlig hudpleie, men best resultat får man da med god hudpleie og denne kremen. 

Jeg kan absolutt anbefale azelainsyre, og spørre om resept på Finacea (15%) eller Skinoren (20%) @Andrea. Hvis du vil starte mildere har The Ordniary 10%, men har ikke prøvd denne selv. Azelainsyre er ikke bare god på å motvirke nye kviser, men også veldig god på pigmentflekker og rød hud. En multitasker med andre ord 😊. Jeg har brukt Skinoren hver dag i et halv år nå, og jeg er veldig fornøyd med resultatene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Glemte visst å svare her, men leste alt!

Jeg begynte med TO Lactic Acid 10% på kvelden, og fortsatte med Pixi glow tonic på morgenen. Huden ble generelt litt finere, men jeg begynte å få litt kviser. Får alltid det utover vinteren :( Begynte da med TO Salisylsyre, og den tok hånd om kvisene. I det siste har jeg hatt mye å gjøre, og neglisjert huden, så den er ikke helt i balanse nå. Har gradvis sluttet å bruke Lactic acid. Lurer på om jeg skal fortsette med Pixi glow tonic på morgenen, og alternere mellom Lactic acid og salisylsyre på kvelden, eller om jeg skal prøve noe nytt igjen. Spent på Azelainsyre - kanskje jeg skal prøve det?

Jeg trodde huden min ikke likte niacinimide, men jeg har jo hatt et sporadisk kjærlighetsforhold til LRP Effaclar-duo. Den er alltid god for meg. Men huden min klikket totalt av Elixir Niacinamid (samt glykol-padsene), så jeg tørr ikke å prøve Elixir igjen med det første. Kanskje det rett og slett ble for sterkt for huden min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider