Merethe

God peeling til sensitiv hud?

Anbefalte innlegg

Merethe

Jeg har så kranglete hud om dagen😭 Det kommer nok mest av at jeg har så lite A-vitaminer i kroppen at de ikke fikk utslag en gang. Nå har jeg fått tilskudd, så jeg håper det snart bedrer seg.

Men det må jo være noe å gjøre fra utsiden også. Jeg får små gule kviser hver eneste dag, har mye "overflatiske" hudormer, og huden min blir lett irritert og er veldig tynn. Jeg føler veldig for å få vekk det ekle laget jeg syns jeg får, døde hudceller er det kanskje. Men jeg tør ikke bruke stort annet enn vann og aderma exomega. Nå som jeg har begynt med A-vitaminer vil jeg prøve meg frem med produkter sakte men sikkert.

Kan dere anbefale meg en budsjettvennlig peeling etc, som er mild men effektiv?🙏

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg ville brukt enten et syreprodukt, for eksempel fra The Ordinary, som har serum med melkesyre/lactic acid på H&M for under hundrelappen, eller en enzympeeling i pulverform som skummes opp med vann. Her finnes det masse å velge i, men jeg liker personlig Tosowoong som koster under 100 kroner på Ebay. Om du vil ha noe fra butikk, har Babor, Dermalogica eller Sensai liknende, men de koster raskt 500 eller mer. Jeg ville ikke brukt noe sterkere til huden din som du beskriver den. 

Eventuelt kan du forsøke å bruke en klut til å fjerne rensen? Det kan tenkes at det holder lenge uten at du trenger flere produkter, og det irriterer ike en sensitiv hud.

Velkommen tilbake, forresten! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Når det kommer til syrepeeling så har jeg testet noen få. Drunk Elephant sin Baby Facial er knallgod, men kan forstå at den blir litt sterk for de som er sensitiv. Mener dog å ha hørt at mange med sensitiv hud liker den, men at de ikke kan bruke den i 20 minutter i strekk...? Den røde fra The Ordinary er supersterk, og ikke anbefalt til sensitiv hud. Herbivore sin peeling derimot virker ganske så mild - jeg kjenner ingenting når jeg har på huden. Merker at den gjør noe, men kanskje ikke nok for elefanthuden min. Kanskje den er verdt å prøve ut? Den fra Herbivore er litt dyr, men du får kjøpt et lite sett med den + oljen fra samme merket til en billig penge, og masken i det settet holder i en god del uker, lenge nok til å få testet den ut ordentlig. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte

Emma s enzyme peel ❤️ Jeg har sensitiv hud og tåler nesten ingen peelinger, men endelig fant jeg en som funker for meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Jeg har veldig sensitiv hud: 

• Det eneste jeg tåler av daglige syrer er BHA. Jeg bruker Cosrx.
  • Eneste peeling med korn i som jeg har tålt: Ren Micro Polish Cleanser. 
  • Denne papayaenzympeelingen fra iherb er det eneste jeg har tålt å bruke ukentlig av masker. Har brukt den fast i mange år. 
  • Liker også Ren glycolactic radiance renewal mask en gang i blant, men da må jeg være veldig nøye med reparerende produkter etterpå. 

Annet: Anbefaler å alltid ha la roche posay cicaplast gel i hus. Den kan være god førstehjelp hvis noe blir for mye. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vimsefrøken

Denne er kanskje ikke den mest budsjettvennlig, men jeg elsker Elisabeth Arden Pro invigorating face & body scrub. Den inneholder syrer og veldig fine skrubbekorn, så jeg liker å påføre den i sirkulære bevegelser i dusjen, for så å la den være på huden noen minutter før jeg skyller den av slik at jeg får fullt utbytte av syrene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Merethe

Tusen takk for gode svar 😊

Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på Drunk Elephant, synes produktene virker interessante. Jeg liker best peeling uten store skrubbekorn, husker jeg brukte en god en for noen år siden, men jeg klarer ikke å huske navnet uansett hvor hardt jeg prøver - typisk 🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
På 9.9.2018 den 15.21, Maarte skrev:

Emma s enzyme peel ❤️ Jeg har sensitiv hud og tåler nesten ingen peelinger, men endelig fant jeg en som funker for meg. 

Prøvde denne for første gang idag, skal den lukte litt rart...? Ikke direkte vondt, men godt luktet den iallefall ikke😆

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85
10 timer siden, Veronica_ said:

Prøvde denne for første gang idag, skal den lukte litt rart...? Ikke direkte vondt, men godt luktet den iallefall ikke😆

Det er en rimelig sterk kjemisk lukt på den ja. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
28 minutter siden, Arenika85 skrev:

Det er en rimelig sterk kjemisk lukt på den ja. 

Okei, da er den sikkert som den skal være😁 tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
12 timer siden, Veronica_ skrev:

Den lukter litt rart ja. Føler den lukter litt svidd nesten😄😜

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
2 timer siden, Maarte skrev:

Den lukter litt rart ja. Føler den lukter litt svidd nesten😄😜

Ja, jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skulle beskrive den lukten😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider