katta

Kviser og hyaluronsyre

Anbefalte innlegg

katta

Er det noen som har erfaring med at anti-age ansiktskremer med dennne syren gir utbrudd? Har forsøkt to ulike fra La Roche Posay og et annet apotekmerke, og jammen popper det ikke opp med urenheter. Kan jo legge til at jeg ellers kun bruker Rose Hip Seed oil som fungerer helt fint. Spørsmålet blir hva skal jeg ellers bruke som en krem/olje til voksen hud? 

Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Det har jeg aldri opplevd! Huden min hadde aldri overlevd uten hyaluronsyre, så heldigvis for det sier jeg. :giggle: 

Hvilke kremer er det du har du prøvd? Og hvordan er huden din sånn ellers? Fet? Tørr?

Jeg bruker Epiduo, så trenger ikke noe mer anti-age enn det, og fokuserer heller på fukt, fukt og litt mer fukt. Akkurat nå bruker jeg Burt's Bees Intense Hydration Day Lotion. Den er helt nydelig, men kan være for fet for noen. Muligens. Den er veldig fuktgivende og gir meg ikke urenheter.

Nå vet jeg ikke akkurat hva det er du trenger, men jeg hadde heller fokusert på anti-age i andre produkter enn fuktighetskremen. Fuktighetskrem er mest for å forsegle inn de andre godsakene du har hatt på huden din, som rose hip. Det er jo et knallbra produkt som du fint kan bruke under fuktighetskremen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg tenker at kviser har en underliggende årsak, men hyaluronsyre trenger å "kapsles inn", og må brukes sammen med andre fuktbinder samt noe som holder fukten inne i huden for at det skal fungere. Ellers kan det lett bli en ond sirkel der hyaluronsyren trekker fukt ut av huden, som så blir enda mer uttørket/dehydrert enn før, og da kan det bli ubalanse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta
10 timer siden, Belle skrev:

Det har jeg aldri opplevd! Huden min hadde aldri overlevd uten hyaluronsyre, så heldigvis for det sier jeg. :giggle: 

Hvilke kremer er det du har du prøvd? Og hvordan er huden din sånn ellers? Fet? Tørr?

Jeg bruker Epiduo, så trenger ikke noe mer anti-age enn det, og fokuserer heller på fukt, fukt og litt mer fukt. Akkurat nå bruker jeg Burt's Bees Intense Hydration Day Lotion. Den er helt nydelig, men kan være for fet for noen. Muligens. Den er veldig fuktgivende og gir meg ikke urenheter.

Nå vet jeg ikke akkurat hva det er du trenger, men jeg hadde heller fokusert på anti-age i andre produkter enn fuktighetskremen. Fuktighetskrem er mest for å forsegle inn de andre godsakene du har hatt på huden din, som rose hip. Det er jo et knallbra produkt som du fint kan bruke under fuktighetskremen.

Jeg bruker også Epiduo sånn innimellom når jeg ser at det er urenheter på vei. Jeg har hatt mye voksenkviser tidligere, nå er de stort sett borte, men innimellom slår det til. Jeg har i utgangspunktet fet hud, som jeg mistenker å være fuktfattig. Jeg har kun brukt rose hip oil, ikke noe krem over, men tenker kanskje at med kuldegrader må noe annet til. Lurer også på et fuktserum, og så en krem over. Kanskje jeg burde prøve den du bruker?

9 timer siden, Magpie skrev:

Jeg tenker at kviser har en underliggende årsak, men hyaluronsyre trenger å "kapsles inn", og må brukes sammen med andre fuktbinder samt noe som holder fukten inne i huden for at det skal fungere. Ellers kan det lett bli en ond sirkel der hyaluronsyren trekker fukt ut av huden, som så blir enda mer uttørket/dehydrert enn før, og da kan det bli ubalanse.

Aha! Jeg lurer også på om jeg burde teste noe fra the Ordinary, men jeg er så lat når det kommer til å lese meg opp på ulike merker, og bytte rutiner er noe herk. Hvorfor er ikke hudpleie like gøy som parfyme??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
11 timer siden, katta said:

Jeg bruker også Epiduo sånn innimellom når jeg ser at det er urenheter på vei. Jeg har hatt mye voksenkviser tidligere, nå er de stort sett borte, men innimellom slår det til. Jeg har i utgangspunktet fet hud, som jeg mistenker å være fuktfattig. Jeg har kun brukt rose hip oil, ikke noe krem over, men tenker kanskje at med kuldegrader må noe annet til. Lurer også på et fuktserum, og så en krem over. Kanskje jeg burde prøve den du bruker?

Aha! Jeg lurer også på om jeg burde teste noe fra the Ordinary, men jeg er så lat når det kommer til å lese meg opp på ulike merker, og bytte rutiner er noe herk. Hvorfor er ikke hudpleie like gøy som parfyme??

Da høres det ut som om vi har ganske lik hud. Jeg har fet og fuktfattig hud.

Min rutine, som jeg har hatt i evigheter nå:

Kohaku Hada Lotion (hyaluronsyre-toner)

The Ordinary Niacinamide

Goodal Waterest Lasting Water Oil der jeg er tørrest. Dette er ikke en olje, men et fuktserum.

Burt's Bees fuktighetskremen jeg snakket om over her.

På kvelden bruker jeg rose hip (fra The Ordinary, men når det kommer til denne oljen er den ganske lik uansett hvor du kjøper den - dyr som billig) og så fuktighetskrem over. Jeg prøver å bruke opp litt diverse som funker greit, men som jeg ikke er helt forelska i.

Jeg har også begynt å bruke anti-age øyekrem, fordi jeg aldri klarte å tilføre nok fukt til det området. Prøver meg på Exuviance Age Reverse Eye Contour og er veldig (!) fornøyd allerede.

Om du har lyst til å prøve The Ordinary, kan jeg forresten anbefale fuktighetskremen deres på det aller høyeste. Den føles nesten FOR rik ut når du tar den på, men den smelter så fort inn i huden at den er en fryd å bruke. Moisturizing Factors + HA heter den. (HA står for hyaluronsyre...)

Endret av Belle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta

Kjære @Belle, tusen takk for masse bra tips! Jeg skal definitivt sjekke ut øyekrem fra Exuviance, samt ting fra the Ordinary! Hurra !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg ville aldri brukt enten hyaluronsyre eller oljer av noe slag uten å bruke en krem i tillegg, for de tilfører ulike ting til huden, og uten noe å forsegle med i tillegg, kan du risikere at huden blir enda mer dehydrert. En dehydrert hud er en hud som er ute av balanse, og som trenger ekstra hjelp for å komme i balanse igjen. Derfor trenger du milde produkter som ikke tørker videre ut, og som bidrar til å gjenopprette fuktbalansen i huden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
18 timer siden, katta said:

jeg er så lat når det kommer til å lese meg opp på ulike merker, og bytte rutiner er noe herk. Hvorfor er ikke hudpleie like gøy som parfyme??

Slik var jeg også. Hud (og hår) var liksom det feltet der jeg holdt meg til noe som funket noenlunde. Zzzz å lese om, og jeg brukte heller penger på duft og fine farger. Men vips, så er det omvendt og hudpleieingredienser og lag på lag oppbygging av hudpleierutinen er like interessant som duftnoter :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta
28 minutter siden, Magpie skrev:

Jeg ville aldri brukt enten hyaluronsyre eller oljer av noe slag uten å bruke en krem i tillegg, for de tilfører ulike ting til huden, og uten noe å forsegle med i tillegg, kan du risikere at huden blir enda mer dehydrert. En dehydrert hud er en hud som er ute av balanse, og som trenger ekstra hjelp for å komme i balanse igjen. Derfor trenger du milde produkter som ikke tørker videre ut, og som bidrar til å gjenopprette fuktbalansen i huden.

Krem over roseoljen altså? Blir jeg ikke Per Margarin i hele ansiktet da? Men den hualuronsyren var jo i en krem, må man da ha en krem i tillegg? Ja jeg spør og spør...😆

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
4 hours ago, katta said:

Krem over roseoljen altså? Blir jeg ikke Per Margarin i hele ansiktet da? Men den hualuronsyren var jo i en krem, må man da ha en krem i tillegg? Ja jeg spør og spør...😆

Nyperosekjerneoljen er ganske tørr, og gir ikke noe fukt eller særlig med fett, så du blir neppe fettglinsende selv om du bruker krem over. Om du forsøker oljen, og deretter krem, kan det hende du blir fornøyd. 

Jeg tenker uansett at de fleste kviser er forårsaket av ting som hormoner, stress osv, og ikke av produkter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider