Caramella

Olaplex

Anbefalte innlegg

Caramella

Håret mitt er så slitt og tørt, så nå har jeg kjøpt Olaplex shampo, balsam og kur (no 3). Noen som har erfaring med dette?

Fant ikke en lignende tråd, men hvis det finnes så kan de gjerne slås sammen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte

Jeg brukte Olaplex en periode, men følte ikke at det gjorde noe forskjell på håret mitt. Så var litt skuffa. Men mulig det er forskjell fra person til person. Hadde da bleika hår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Caramella

Kjedelig å høre, @Maarte. Har forstått at man må bruke fuktighetskur i tillegg, da Olaplex kun styrker håret. Håret mitt er for øvrig også bleket. Håper det hjelper for meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg elsker olaplex 🤗 Mitt hår er naturlig mellombrunt men blekes helt blondt og farges lilla. Jeg er flink til å kure det med både fukt og proteiner, men først når olaplex kom inn i rutinen fikk jeg resultat er som var som natt og dag (og mitt hår var ikke så gale som man skulle tro etter alt det har vært igjennom). Jeg har det i håret i timesvis og vasker det ut med mild shampo, kurer det og så balsam. Bruker ca 1 gang i uken, går det mer enn 3 uker kjenner jeg at det må en runde til :) Nå har jeg en del shampo og balsam som skal brukes opp, men jeg kjøper nok de som hører til på sikt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

I dag har jeg vært hos frisøren, og hun anbefalte meg Olaplex sjampoen og balsamen. Så nå har jeg bestilt de. :P Noen som har erfaringer her de vil dele? :) Ser Olaplex har kommet med en leave-in også, noen som har prøvd den? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg har brukt dem av og på siden de kom i fjor, og liker dem, men er ikke 100% forelsket. Håret mitt er egentlig slitt så det holder; fine hårstrå i stor mengde som er bleket og farget herfra til evigheten, ganske tørr hodebunn som lett blir irritert og klør, og hår som bortimot aldri blir fett. Produktene lukter litt sitrus-medisinsk (litt tannlege?), shampooen skummer ekstremt mye, og er veldig drøy i bruk. Balsamen har en tykk konsistens, som en tykk bodylotion? Den gjør ikke håret mykere eller veldig mye enklere å gre, så jeg klør meg litt i hodet over den. Om håret ditt trenger pleie, bør du garantert bruke andre produkter i tillegg. For min del mistenker jeg at disse produktene er i overkant hypet opp på grunn av effekten til Olaplex #1-3, og jeg føler at de ikke har noen wow-effekt på samme måte. Leave-inen har jeg ikke prøvd, men den skal visstnok være veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

@Magpie Huff, håpte sjampoen og balsamen skulle lukte som kuren, den lukter jo skikkelig godt. Frisøren min sa den var utrolig drøy, og var vell egentlig det som gjorde at jeg fikk lyst å prøve den - samt at den skal være mild nok til daglig bruk siden jeg ofte må vaske håret mitt daglig pga den ekstremt fete hodebunnen min. Jeg tror jeg prøver sjampoen og balsamen i første omgang, så leave-inen senere, er nysgjerrig på den også. Kommer til å bruke hårkur som vanlig + olaplex no. 3 + pleiende leave-in produkter som vanlig. Har høye forventninger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Den er ekstremt drøy, men balsamen trenger man til gjengjeld store mengder av. Shampoo og balsam lukter definitivt ikke som kuren, men lukta er såpass diskret at den forsvinner raskt, og jeg liker den, egentlig. #3 kan jeg ikke leve uten, disse er jeg mer usikker på. Av leave-in er jeg gift med Potion 9, og har ingen interesse av å prøve annet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
6 timer siden, Magpie said:

Den er ekstremt drøy, men balsamen trenger man til gjengjeld store mengder av. Shampoo og balsam lukter definitivt ikke som kuren, men lukta er såpass diskret at den forsvinner raskt, og jeg liker den, egentlig. #3 kan jeg ikke leve uten, disse er jeg mer usikker på. Av leave-in er jeg gift med Potion 9, og har ingen interesse av å prøve annet. 

Hvordan lukter Potion 9? Siden lukt er så vanvittig viktig for meg.... :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
9 hours ago, Michelle said:

Hvordan lukter Potion 9? Siden lukt er så vanvittig viktig for meg.... :P 

Tja, den lukter litt musk, pudrete og ikke søtt eller fruktig. Ikke så sterkt, men jeg tror folk enten elsker eller hater den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Førsteinntrykket mitt av Olaplex sjampoen og balsamen er skikkelig dårlig. Begge var drøye i bruk på mitt hår, men sjampoen var vanskelig å vaske ut og håret var skikkelig vanskelig å kamme ut etterpå, og det bruker ikke håret mitt å være. :/ Så får se hvordan det blir når det tørker. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
20 hours ago, Michelle said:

Førsteinntrykket mitt av Olaplex sjampoen og balsamen er skikkelig dårlig. Begge var drøye i bruk på mitt hår, men sjampoen var vanskelig å vaske ut og håret var skikkelig vanskelig å kamme ut etterpå, og det bruker ikke håret mitt å være. :/ Så får se hvordan det blir når det tørker. 

Jeg har lest at det er mange som har samme erfaring som deg. Jeg tipper disse hårtypene krever masse fukt og næring, mens Olaplex gir ingenting av dette=instant kaos.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Nå har jeg brukt Olaplex sjampoen og balsamen en stund, og jeg har fått de til å fungere for meg. :) Håret blir vanskelig å børste ut om jeg ikke har balsamen i håret lenge nok. Har jeg balsamen i håret i 2-3 minutter, så får den tydeligvis tid til å virke og håret blir mykere og lettere å ha med å gjøre. Sjampoen er fortsatt litt kinkig å vaske ut, men det går bra. Og den er helt vanvittig drøy i bruk! Håret mitt er litt vanskelig å få rent pga jeg bruker en del hårpudder i hodebunnen for å få volum, så ofte må jeg sjamponere håret to ganger - men det slipper jeg med denne sjampoen. So far so good, får se hvordan hårets tilstand er etter et par måneder med denne serien. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg er blitt veldig glad i serien! Den var litt uvant i begynnelsen, men nå elsker håret mitt den! Spesielt balsamen var uvant siden den ikke gir den veldig glatte effekten mens den er i håret, men nå er jeg så vant til det at jeg nesten syntes det er ekkelt å bruke andre balsamer som gir den veldig glatte følelsen for håret kjennes ikke rent ut da. 

Men det er når håret er tørt jeg merker den store forskjellen, for det er så mye sterkere og glattere, mindre brusete og generelt lettete å jobbe med. Stort pluss for at det holder seg rent lenge og ikke blir tungt!

Jeg kombinerer den med hårkur med både fukt og proteiner og har jeg ikke hårkur i det lar jeg balsamen sitte i mens jeg vasker kroppen og ansiktet, vanligvis rundt 5 minutter og da suger håret til seg "alt" så det føles nesten ikke ut som jeg skyller ut balsamen etterpå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider