Isabel

Primer

Anbefalte innlegg

Isabel

Jeg trenger en ny primer. Kanskje en som virker også denne gangen. Hvilken primer bruker du og merker du noen forskjell? :)

Jeg har brukt flere, men de eneste som funker på meg er fra benefit. Jeg trenger tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Kjem an på kva du er ute etter då. Eg likar best primere som gir fukt og glød. MAC Prep + Prime Natural Radiance er fin til det. Clarins Beauty Flash Balm er også fin under litt lettare foundations.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg er egentlig ute etter det meste. Jeg liker ikke Clarins sin. Kanskje det er fordi jeg sliter med å finne riktig mengde med produkt.

Takk for tips til MAC. Den har jeg ikke prøvd før :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anja

Jeg har lyst å prøve en av de fra Tarte, er det noen som har testet dem?

Ellers er det Benefit Porefessional jeg også har vært mest fornøyd med :)

Jeg har poreless og brightening primerne fra Tarte og føler ikke de gjør sånn veldig mye for huden min. Liker Benefit Porefessional bedre enn den for porer fra Tarte.

Jeg har skikkelig, skikkelig lyst til å teste Smashbox Pore Minimizing Primer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg har prøvd en del ulike primere, men ingenting fungerer nevneverdig på min hud som sliter med holdbarhet på ansiktssminke. Det eneste som hjelper på akkurat det er mattende pudder under og over foundation - men det fungerer til gjengjeld veldig godt!

Hva er du ute etter i en primer? Holdbarhet, glød, nedmatting, poreskjuling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loekaas

Jeg har prøvd en del ulike primere, men ingenting fungerer nevneverdig på min hud som sliter med holdbarhet på ansiktssminke. Det eneste som hjelper på akkurat det er mattende pudder under og over foundation - men det fungerer til gjengjeld veldig godt!

Bruker du pudder under flytende foundation? Hvilket pudder bruker du da?

Har aldri prøvd det, greier ikke helt å se for meg at det skal funke så bra :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg er egentlig hovedsakelig ute etter nedmatting og holdbarhet. Hadde vært fint å ha en med glød også til fest. :)

Skal prøve med mattende pudder over og under foundation! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Jeg er egentlig ute etter det meste. Jeg liker ikke Clarins sin. Kanskje det er fordi jeg sliter med å finne riktig mengde med produkt.

Takk for tips til MAC. Den har jeg ikke prøvd før :)

Trikset med Beauty flash balm er å ikkje bruke for mykje, og så smøre den raskt utover ansiktet (ikkje gni så mykje) og så svosje på foundation i høg hastighet. Då syns eg det blir veldig fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Beauty Flash Balm! Den må jeg jo hente frem og gi en sjans igjen!!

Jeg er egentlig hovedsakelig ute etter nedmatting og holdbarhet. Hadde vært fint å ha en med glød også til fest. :)

Skal prøve med mattende pudder over og under foundation! :)

Skjønner - da vil vi ha omtrent det samme  :)

Bruker du pudder under flytende foundation? Hvilket pudder bruker du da?
Har aldri prøvd det, greier ikke helt å se for meg at det skal funke så bra  :P

Jeg bruker theBalm Sexy Mama i et tyynt lag under foundation, og sveiper lett over etterpå også. Synes det hjelper veldig! Skal nevnes at jeg påfører foundation med fuktig BeautyBlender, det er mulig det ville blitt for mye "drag" med kost - men jeg ser ikke bort fra at det kunne fungert det også! Verdt et forsøk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Jeg har enda ikke funnet en primer som fungerer på min kombinerte hud, jeg har rett og slett gitt opp jakten og har innsett at det sannsynligvis ikke finnes en primer som holder meg matt dagen lang. Tror jeg må gjøre litt endringer i hudpleierutinen... Jeg bruker Estèe Lauder Matte Perfecting Primer for tiden, denne har jeg brukt opp en tube av fra før og den fungerer greit. Jeg får ikke kviser av den og den holder meg matt litt lengre enn 2-3 timer. Holdbarheten på sminken er også bedre om jeg bruker denne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lene

Jeg sliter og med å finne en primer som gjør jobben skikkelig. Har den "vanlige" fra Smashbox, men den gir meg ikke så mye, foundation er ksnskje litt lettere å legge om jeg må nevne noe. Skal nå teste primer fra UD, den som sksl dekke porer og matte ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Ikke akkurat primer, men dette tror jeg gjør ca samme nytten for meg. Jeg smører først på et lag Embryolisse Lait-creme Concentraite (eller hva det heter), lar det tørke bittelitt og sprayer over UD Chill Setting spray. Så sminke og et nytt lag setting spray. Sånn får jeg nok fukt i huden, sminken holder seg mye bedre og lengre, foundationen blir mye enklere å legge og ser mye jevnere ut. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO

Jeg har fremdeles ikke funnet noe som på magisk vis holder meg matt hele dagen, så om noen har et genialt tips her, så hyl ut!;)
Men jeg bruker primer for å jevne ut porene i panne og kinn og for at foundationen skal legge seg finere. Mine favoritter er EmerginC Red Carpet Primer, GloMinerals Face Primer og Dr. Brandt Pores No More primeren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Har vært veldig fornøyd med Paulas Choice Shine Stopper Instant Matte når jeg har sminket andre med oljete hud. Funker også uten sminke over. 

Reviews på makeupalley:

http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=141411/Shine-Stopper-Instant-Matte-Finish/Paula-s-Choice/Primer/-Corrector

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sunnivator

Jeg er veldig glad i MAC Prep + Prime Natural Radiance og NARS Pro Prime. Da sitter foundation som støpt på huden min og legger seg fint. Og huden min får en fin glød.  :) Har også UD Pore Perfecting men jeg er ikke så veldig glad i primere som gir en sånn silikonfølelse. Men utenom det så er den også veldig god. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MariaK

Jeg har én primer jeg merker forskjell med: Hourglass Mineral Veil Primer! Den er fantastisk. Har hatt den i en prøvestørrelse som nå er tom, og jeg skal kjøpe fullsize etterhvert nå. Sminken holder seg merkbart bedre med denne, og jeg har ikke et problem med at sminken forsvinner uten primer. Den er fantastisk altså :) Ganske dyr, men veldigveldig verdt det. :) Jeg har også Loreal sin shimrende primer, den gjør ikke noe med holdbarheten men gir en veldig fin glød :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie

Jeg er veldig glad i MAC Prep + Prime Natural Radiance og NARS Pro Prime. Da sitter foundation som støpt på huden min og legger seg fint. Og huden min får en fin glød.   :) Har også UD Pore Perfecting men jeg er ikke så veldig glad i primere som gir en sånn silikonfølelse. Men utenom det så er den også veldig god. :)

NARS Pro Prime, er det den stiften? 

Vi har ganske lik smak når det kommer til primere, så lurer på om jeg skal prøve den Pro Primen :D Jeg kan ikke fordra primere med silikonfølelse  :thinking:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Monica

Jeg bruker opp den fra Lancome jeg har nå. Helt grei men ikke noe fantastisk. Savner POREfessional fra Benefit. Føler den jevner ut porene mine. Så når den andre nærmer seg slutten skal jeg ha den igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg er veldig nysgjerrig på Kat Von D Lock-It Featherweight primeren. Noen som har prøvd den eller hørt noe om den? :)

Jeg har bestilt en prøve på den faktisk :) Kan si ifra om jeg liker den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sunnivator

NARS Pro Prime, er det den stiften? 

Vi har ganske lik smak når det kommer til primere, så lurer på om jeg skal prøve den Pro Primen :D Jeg kan ikke fordra primere med silikonfølelse  :thinking:

Nei den er på tube, NARS Pro Prime Pore Refining Primer er vel hele navnet. :) Det er egentlig favoritten min men siden MAC er hakket enklere å få tak i så blir det ofte den jeg kjøper. Men jeg anbefaler virkelig den fra NARS altså. :)

Husker jeg kjøpte en primer fra Smashbox en gang siden alle skrøt sånn av den. Verste silikontryne følelsen jeg noen gang har hatt. Den ble fort gitt bort for å si det sånn. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie

Nei den er på tube, NARS Pro Prime Pore Refining Primer er vel hele navnet. :) Det er egentlig favoritten min men siden MAC er hakket enklere å få tak i så blir det ofte den jeg kjøper. Men jeg anbefaler virkelig den fra NARS altså. :)

Husker jeg kjøpte en primer fra Smashbox en gang siden alle skrøt sånn av den. Verste silikontryne følelsen jeg noen gang har hatt. Den ble fort gitt bort for å si det sånn. :P

Aha, den ja! Får kjenne litt på den på Sephora :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider