Isabel

Primer

Anbefalte innlegg

Magpie
13 hours ago, helesy said:

Noen som vet om en god fuktighetsgivende primer? Huden min blir så tørr om vinteren,  og foundation fremhever den tørre huden I pannen ?

Foundationen vil aldri ligge fint om ikke huden under er OK, og ingen primere i verden vil da gjøre noe særlig fra eller til. Bruk en mild peeling, gjerne på enzym- eller syrebasis, og bruk en krem som inneholder både fukt og fett, og gjerne fuktserum under der. Etterhvert vil du se at behovet for primer blir mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk
23 timer siden, helesy said:

Noen som vet om en god fuktighetsgivende primer? Huden min blir så tørr om vinteren,  og foundation fremhever den tørre huden I pannen ?

MAC Natural Radiance skal gi fukt. Eg likar den ganske godt. 

Når det er sagt så syns eg det beste for å få bukt med tørr vinterhud er å bruke fuktserum og ansiktsolje i tillegg til fuktighetskrem. Indeed labs Hydraluron (Boots apotek) er eit godt og rimeleg fuktserum og L'Oréal Nutri Gold ei grei og rimeleg ansiktsolje som eg trur du kjem langt med :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg ble tørr av Natural Radiance selv om jeg brukte den i sommer, når huden min er mer normal. Det samme skjedde da jeg brukte Guerlain Meteorites-primeren, som er ganske lik Natural Radiance, men dobbelt så dyr. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hex

Er det noen her som har prøvd primeren til YSL? Har hørt at den skal være god for tørr hud og gi glød, men usikker på om den hjelper sminken med å sitte hele dagen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Slobodanka

Jeg er veldig fornøyd med Bare Minerals sin original primer, fyller porer og er ikke slik som med Smashbox sin Photo finish som dekker fint helt til jeg har tatt på foundation og sette pudder, også titter de største "problemporene" mine frem igjen.

Eneste som Smashbox vinner på er at den er "tørrere" enn Bare minerals sin, så jeg kan fint applisere foundation nesten rett etter jeg har påført primer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg har egentlig blitt veldig fan av å ha en glød for tiden. Og jeg har blitt forelsket i å ha Benefit Porefessional på nesa og bittelitt opp i t-sonen min mens jeg bruker Loreal Magi Lumi primeren i resten av ansiktet. Jeg klapper den forsiktig på, og det ser skikkelig bra ut. Jeg matter det ned i t-sonen med CoverGirl sitt settingpudder og jeg har fått så mange komplimenter om at jeg har fått sånn "glød" etter at jeg har fått barn. YEAH, right. Det er nok bare sminka skal jeg si deg ;) Men nå er jeg på leting etter en fra Asia som kan gjøre det samme, egentlig fordi jeg vil finne den hellige gral og jeg aldri blir fornøyd. Prisen på Magic Lumi er veldig god spør du meg. Kan jo hende jeg ikke finner noe også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

@Isabel jeg har brukt Magic lumi og likt den godt, men nå er jeg over på Estee lauder sin glødene primer og elsker den. Den er dyrere enn Lumi, men den sitter bedre på huden min (fet men fuktfattig), er hakket bedre over porer og kviser og gir nyyyydelig glød! Om du ikke finner HG i den asiatiske verdenen (korea er jo all about that glow, så de må jo ha noe!) anbefaler jeg absolutt den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

@ToneO: Du har brukt primere både fra Dermalogica og Glominerals? Jeg har jo tørr hud, men litt porer jeg vil skjule; hvilken av disse tror du er best til å bruke lokalt mot porer, under mineralfoundation?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO
1 hour ago, Magpie said:

@ToneO: Du har brukt primere både fra Dermalogica og Glominerals? Jeg har jo tørr hud, men litt porer jeg vil skjule; hvilken av disse tror du er best til å bruke lokalt mot porer, under mineralfoundation?

Nå måtte jeg faktisk teste! :P Etter Biore Perfect Face Milk kom i hus, og i kombinasjon med BareMinerals Blemish Remedy Foundation, som jevner ut porene veldig bra, har jeg ikke hatt det store behovet for å bruke primer.

Men jeg bestilte noen prøver på den nye Dermalociga Hydra-Blur primeren på ebay for en liten stund siden og er så langt veldig fornøyd med den! Den har en litt tykkere kremkonsistens en JI, som har en litt mer flytende gelekonsistens. Det samme er med den første Dermalociga-primeren som kom også, hvis jeg ikke husker feil.

Så nå testet jeg JI Smooth Affair for oily skin på venstre halvdelen av fjeset og Hydra-Blur på den høyre og tok JI Purepresssed Base over (siden det ikke jevner ut porene så mye av seg selv, ihvertfall ikke på meg). 

De har jo vidt forskjellig konsistens, Hydra-Blur er mattere mens JI kjenner du at gir mer fukt og "glød". Ser på porene at i pannen gjør Hydra-Blur en bedre jobb på å jevne de ut, mens på kinnene gjør JI en hakket bedre jobb. Men nå skal det sies at porene i kinnet på min høyre side er større enn på venstre og alltid skinner mer igjennom enn venstre side. På nesen og haken gjør de en like god jobb!

Har som sagt ikke brukt så mye primer etter at jeg oppdaget Biore Perfect Face Milk, som holder meg matt leenge,  og BM Blemish Remedy Foundation som jevner porene så bra alene. Med Holika Holika Aqua Petit BB Cream eller Clarins Ever Matte over Biore Perfect Face Milk,  trenger jeg heller ikke primer.

Men når jeg har brukt JI Purepresssed Base har jeg vært avhengig av primer for å jevne ut porene.

JI primeren for fet hud har veldig lik konsistens som den originale, legger med et bilde av JI og Hydra-Blur, så kan du sammenligne:

20160324_114633-1.thumb.jpg.dc469977c832

JI Smooth Affair og Dermalociga Hydra-Blur 

20160324_114816-1.thumb.jpg.51a8117e97d5

Blendet ut, vet ikke om det kommer fram på bildet, men Hydra-Blur er mye mattere, mens Smooth Affair er litt mer "fuktet" og gir mer glød. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Takk, @ToneO. :) Jeg har en liten størrelse av Smooth Affair, og synes den er OK, men ikke så mye at jeg kjøper den til fullpris. Jeg fikk også nylig en prøve på Hydrablur, og liker den egentlig ganske godt (pudderfoundation og porer er en dårlig match), men prisen er til å bli dårlig av. Samtidig er det knapt bedre å kjøpe primer etter primer, og bli mellomfornøyd eller misfornøyd.

Jeg har jo tørr og fuktfattig hud, men jeg føler at jo mer fuktfattig jeg er, jo større er tendensen til synlige porer. 

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO
12 minutter siden, Magpie said:

Takk, @ToneO. :) Jeg har en liten størrelse av Smooth Affair, og synes den er OK, men ikke så mye at jeg kjøper den til fullpris. Jeg fikk også nylig en prøve på Hydrablur, og liker den egentlig ganske godt (pudderfoundation og porer er en dårlig match), men prisen er til å bli dårlig av. Samtidig er det knapt bedre å kjøpe primer etter primer, og bli mellomfornøyd eller misfornøyd.

Jeg har jo tørr og fuktfattig hud, men jeg føler at jo mer fuktfattig jeg er, jo større er tendensen til synlige porer. 

Colorescience sin Mattifying Primer er også super på porer, den koster vel mellom 450 og 500 kr for 30 ml, hvis jeg ikke husker feil. De har primere for ulike behov, muligens verdt å sjekke? :)

https://www.colorescience.com/category/primers

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
4 minutes ago, ToneO said:

Colorescience sin Mattifying Primer er også super på porer, den koster vel mellom 450 og 500 kr for 30 ml, hvis jeg ikke husker feil. De har primere for ulike behov, muligens verdt å sjekke? :)

https://www.colorescience.com/category/primers

Jeg slo til på Ebay, 365 kr inkludert frakt, i motsetning til 695 i salong. Jeg har tenkt å bruke den på små partier, så forhåpentligvis er den ikke så udrøy i bruk. Dessuten har jeg aldri brukt opp en primer noensinne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ToneO
57 minutter siden, Magpie said:

Jeg slo til på Ebay, 365 kr inkludert frakt, i motsetning til 695 i salong. Jeg har tenkt å bruke den på små partier, så forhåpentligvis er den ikke så udrøy i bruk. Dessuten har jeg aldri brukt opp en primer noensinne.

Samme her også, skal lite til og bruker bare min på selve porene, så den er veldig drøy. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea
On 15. februar 2016 at 3.14, Isabel said:

Jeg har egentlig blitt veldig fan av å ha en glød for tiden. Og jeg har blitt forelsket i å ha Benefit Porefessional på nesa og bittelitt opp i t-sonen min mens jeg bruker Loreal Magi Lumi primeren i resten av ansiktet. Jeg klapper den forsiktig på, og det ser skikkelig bra ut. Jeg matter det ned i t-sonen med CoverGirl sitt settingpudder og jeg har fått så mange komplimenter om at jeg har fått sånn "glød" etter at jeg har fått barn. YEAH, right. Det er nok bare sminka skal jeg si deg ;) Men nå er jeg på leting etter en fra Asia som kan gjøre det samme, egentlig fordi jeg vil finne den hellige gral og jeg aldri blir fornøyd. Prisen på Magic Lumi er veldig god spør du meg. Kan jo hende jeg ikke finner noe også.

On 15. februar 2016 at 11.58, lykkelitenen said:

@Isabel jeg har brukt Magic lumi og likt den godt, men nå er jeg over på Estee lauder sin glødene primer og elsker den. Den er dyrere enn Lumi, men den sitter bedre på huden min (fet men fuktfattig), er hakket bedre over porer og kviser og gir nyyyydelig glød! Om du ikke finner HG i den asiatiske verdenen (korea er jo all about that glow, så de må jo ha noe!) anbefaler jeg absolutt den :)

Er magic lumi fuktgivende? Er ute etter en primer som gir glød og fukt, og som ikke koster skjorta :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anya

Prøvde Smashbox sin primer for et par år tilbake og hatet den med mitt hjerte. Den var så ekkel å ha på og teksturen var bare...fysj.

Mine to ABSOLUTT favoritter for sommeren (mest fordi sommeren i NY er til å smelte av) Hourglass Veil Mineral Primer og Make Up Forever Equalizer Primer Step 1 primer. 

Hourglass sin er silkemyk og påføres utrolig bra, den er vannavstøtende og holder sminken utrolig godt på. Den er så tynn at det føles ikke man har en primer på. Den er bra for folk med sensitiv hud og oljete t-sone men ellers tørr hud. Solen kan tørke ut huden samtidig som den gjør deg kanskje mer svett enn vanlig så denne primeren dekker de behovene. Elsker den. Min nye go-to primer.

Jeg kjøpte den på Sephora for rundt 54USD (uten skatt) om jeg husker riktig.

Make up forever sin er kjempebra for folk som får oljete t-sone og ellers kanskje svetter mer enn vanlig?:P Den holder sminken på plass kjempebra. Den har en litt annen konsistens enn Hourglass sin men den påføres lett, bare forsiktig for å ikke ta for lite på for da kan du begynne å tagge på huden. Jeg blander den vanligvis med Hourglass, siden jeg føler denne funker bedre for min t-sone mens hourglass sin bruker jeg på tørre områder av ansiktet.

Mener den vanlige størrelsen er rundt 37USD (uten skatt) men jeg kjøpte meg en mindre versjon for rundt 17USD. Jeg kjøpte mindre bare fordi jeg har Hourglass sin og fordi jeg er hjemme i Bergen for et par måneder før jeg drar tilbake til NY, og da er det allerede høst og kaldere. Så da skal jeg kjøpe meg en primer for den kalde vinteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH
På 29.8.2019 den 0.14, Kamilla skrev:

Fikk akutt lyst på en high-end primer, og har sett på Guerlain sine. Noen som syns de fungerer, eller andre luksusgreier? :beauty:

Jeg har brukt to flasker av Meteorites primeren, og liker den naturlig nok siden jeg kjøpte den på nytt. Jeg har kombinert hud, og jeg synes den gjorde huden litt matt, men ga likevel litt glød. To minus er høy pris og ikke så veldig drøy. Heldigvis får man ut hver eneste dråpe av flaska😆

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider