Nora

Anti-haul tråden

Anbefalte innlegg

tuffl

Alt fra Morphe 😂Spesielt produktene som er i samarbeid med Jaclyn Hill. Jeg har heller ikke tenkt å kjøpe noe fra Jeffree Star. Har en liquid lipstick, men that's it. Ellers så ser jeg aldri for meg at jeg kommer til å kjøpe feks Naked Heat fra UD, siden jeg helst bruker nøytrale eller kalde farger. Vil heller kjøpe dupen fra Rimmel (scandaleyes eller noe i den duren). Det samme gjelder Modern Renaissance fra ABH (og forøvrig Subculture og Norvina og).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

James Charles, Jeffree Star er de to som jeg tenker på med engang. Og han Thomas noe. Irriterer meg over alle tre, og finner noe veldig problematisk med dem. Jeg unngår også egentlig beauty guru samarbeid med merker, egentlig fordi det har vært så mange i lav / dårlig kvalitet. Jeg prøver å fokusere mer på å kutte ned kjøpingen og heller kjøpe meg ting jeg vet jeg vil ha, uansett om dd koster 650 kroner eller 119 kroner. Vil også legge til folk som er anti-vaxxere, kjente rasister, nazister, kvinnehatende rasshøll. Ikke søren om jeg støtter når jeg har blitt klar over at de er det. 

Også de jævla Farsali oljene. Om noen gang jeg får en sånn, så skriker jeg. 😂

Endret av Isabel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeffree Star, James Charles og det meste av av beautyguru-samarbeid med merker. Kommer heller aldri til å kjøpe subculture og modern renaissanse fra Anastasia. UD Naked hest syns jeg egentlig er dødsfin, men jeg kler ikke så varme farger, så kommer aldri til å kjøpe den heller. Kjøpte petite heat, men jeg kler ikke fargene, så vurderer å selge den selv om den er veldig fin. 

Ellers kjøper jeg ingenting som er dyretestet selv om produktene er aldri så fine og god kvalitet. Gjør nesten vondt å se alt det lekre Mac kommer med, men blir de dyrevennlige igjen er jeg fus i køen til å kjøpe masse stæsj. 😂 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg er ikke så veldig opplyst om hva som rører seg i den sprø sminkeguru-verden, men jeg HAR fått med meg at Jeffree Star er vemmelig med sine rasistiske utsagn, og at Kat Von D er antivakser. Så de holder jeg meg unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Jeg er litt treig av meg, så alt som er nytt og hypet er kun interessant når det begynner å bli en stund siden og folk jeg stoler på (dere ;)) fortsatt liker det. Jeg er fortsatt "ny" på korea-hudpleie og la nettopp inn min første bestilling på makeup-mekka liksom. Følger ikke noen på youtube, så aner ikke hva som er det store i sminkeguru-verden for tiden. Hver gang jeg har forsøkt en video (med diverse guruer) så blir jeg bare helt stresset av måten de snakker og beveger seg på, og så klarer jeg ikke se mer enn et par minutter før jeg gir meg. Jeg skulle til å falle for anastasia-pallett hypen, men landet og nå tror jeg ikke det blir noe derfra. Cushion-foundations er jeg heller ikke så nysgjerrig på. Morphe har aldri fristet, uten at jeg har noen grunn for det. 

Jeg har egentlig mye sminke jeg er fornøyd med etterhvert, og så går jeg mye uten sminke for tiden. Så interessen har nok skiftet litt mer over på hud og kroppspleie, og å bruke opp ting jeg har. Svigerinnen min får tilsendt mye av det hypede fordi hun har samarbeid med eleven.se, men hun har også landet på at hun egentlig foretrekker f.eks inglot-pallettene hun har kjøpt selv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg følger ikke med i sminkeguru-verdenen jeg heller, med at Jeffree Star er en vemmelig, rasistisk tulling har jeg fått med meg. James Charles måtte jeg helt ærlig Google og fant ut at han var en type jeg ikke vil støtte. Kat von D og Jacklyn Hill styrer jeg også unna. Jeg har prøvd å se litt på sminkeguruer på YouTube for å få tips, men har aldri sett en hel video, for de er så slitsomme. Så vil helst ikke støtte samarbeid med dem. Eneste youtuberne jeg følger er vår egen @iheartpenguins og venninna hennes Ida pida, de liker jeg veldig godt og de er ikke slitsomme. Morphe frister ikke meg heller, ei heller Huda Beauty. Cushionfoundation har jeg prøvd, men det kjøpes aldri igjen siden det ikke funket på meg. Anastasiapalettene har ikke fristet meg før Sultry kom, den syns jeg er så fin, så den måtte jeg ha! :) Men ville hatt den om den var fra Isadora og, så har ingenting med at det er Anastasia og at det er så populært å gjøre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Alt fra Kat Von D. Jeg er ikke typen til å boikotte sminkemerker. Jeg kjøper sminken og bryr meg ikke om dramaet rundt. Men å sette folk sine liv i fare er hakket værre enn å være rasistisk, drittsekk eller ha en moralsk skrantende business-strategi. Så da er ikke KVD noe jeg er intressert i å støtte. Men sånn generelt liker jeg ikke å boikotte merker kun fordi en person rundt det er smakløs. Flere av disse merkene har masse folk som jobber for dem, som ikke nødvendigvis står for noe av det eieren/frontfiguren til merket gjør og det påvirker langt mer enn bare den ene personen man faktisk ønsker å boikotte om man føler man må dra det så langt. Så jeg gidder ikke følge med på drama og slikt og kjøper de productene jeg faktisk intresserer meg for. Da har jeg jo gjort ett like unntak for Kat Von Death da.

Og alt fra hvem som helst i Kardashian-klanen. Om det nå er Kylie eller KKW eller noen av de andre. Har bare aldri hatt sansen for det opplegget den familien representerer og min generelle lave interesse for reality program, hva som skjer med dem i media etc, smitter over til at produktene virker flate for min del. Ingen bevist boikotting egentlig, og har ingeting med det moralske og gjøre. Jeg syns bare the kardashians er så uintressante på generelt basis at alt de lanserer virker like dølt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg har så mange prinsipper og regler jeg forholder meg til, at det ikke skal så veldig mye til før et merke kommer på boikottlista mi. Kvinnefiendtlig reklame, holdninger overfor minoriteter og generelt dustete oppførsel, eller overeksponering i SoMe gjør at jeg som oftest mister lysten til å teste ting fra et merke, altså stikk i strid med det som sikkert var intensjonen.

(Nå er jeg sannsynligvis uansett ikke i målgruppen for influencere, men jeg kjenner at det bryr meg eksepsjonelt lite.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider