Sign in to follow this  
Wasabi

Depotting av øyenskygger, tips, triks og hjelp

Recommended Posts

Wasabi

Jeg har bestilt en tom øyenskyggepalett fra nyx for å prøve å depotte nyx-skyggene mine og legge dem i en palett i stedet for å ha en haug med single skygger. Men jeg har aldri prøvd å depotte før og er ikke verdens mest tålmodige sjel, så er forberedt på både banning og riving i håret. :rotfl: Noen steg for steg-tips å komme med?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla

Mitt tips hvis du bruker rettetang og bakepapir feks er å vente til du er heeeeeelt sikker på at limet har løsnet orntlig. Jeg har mer enn en gang vært litt for kjapp der og øyenskygge har «flydd» rundt i rommet 🙈 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg har akkurat samme erfaring som @Frøken Lilla :P Har absolutt ødelagt noen øyeskygger. Hadde sjekka godt åssen den er festa, om du kan kutte den opp (cardboard) eller om det er best med rettetang og bakepapir. Finne noe skarpt og tynt så du får lirka den fint ut uten å ødelegge skyggen. Jeg hadde nok prøvd med en lignende palett som jeg ikke hadde vært så redd for, før jeg hadde begynt på en palett jeg var glad i. Snakker av erfaring 🤣

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Tusen takk, dere. :) Har dere en oppskrift steg for steg hva dere gjør? Jeg har virkelig ikke peiling. :P starter med skygger det ikke er så farlig med, ja. Har et par fra nyx jeg er veldig glad i, venter med de til slutt. Har ikke fått den tomme paletten enda, men tror den kommer idag eller imorgen. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider