Minnea

Hudpleie store porer (trenger tips til gave)

Anbefalte innlegg

Minnea

Jeg hadde tenkt å kjøpe Rituals-kalender til begge de vi arver barneklær fra, men så nevnte hun ene at hun ikke bruker noe ansiktskrem for tiden og at hun gjerne skulle hatt en dagkrem. Hun er typen som i utgangspunktet liker å dolle litt, men nå er hun alenemamma til tvillinger på 4, så hun har ikke tid eller økonomi til noe særlig egenpleie. Så da kom jeg til at jeg dropper kalender og heller kjøper en dagkrem og kanskje noe annet av lavterskel hudpleie. 

Hun har ikke tørr hud, normal til kombinert vil jeg si. Samme alder som meg (36). Og sier selv at utfordringen med huden hennes er store porer (jeg har aldri tenkt over det, men hun mener det er takket være sensai-pudderet hun er evig tilhenger av). 

Jeg vurderer å kjøpe Sans Soucis Daily Vitamins, anti age clear som dagkrem. Har den selv (men nattversjonen tror jeg), og den gir ikke nok fukt til daglig bruk på min fuktfattige hud. Men jeg synes den føles så herlig på, og lukter godt. En dagkrem gjør vel ikke noe fra og til på store porer uansett?

Men tenkte kanskje å kjøpe noe i tillegg som går direkte på porene. Der er jeg litt blank. Har lyst å gi en liten flaske glow tonic fra Pixi, den er jeg veldig fornøyd med selv. Leser at den kan ha virkning på store porer, men der finnes kanskje produkter som går ennå mer på dette? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg vet ikke hvor mye du har tenkt til å bruke, men Paulas choice 2% bha har hjulpet meg masse. Jeg har fortsatt litt store porer, men ikke på langt nær så ille som det var. Jeg bruker denne på dagen (og SPF 50) og Pixi tonic på kvelden. Bha virker nok bedre på porene enn Pixi. The ordinary har også 2% bha til en brøkdel av prisen, jeg har kjøpt den, men ikke testet den enda. Skal begynne på den når Paula er tom. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
12 minutter siden, Wasabi said:

Jeg vet ikke hvor mye du har tenkt til å bruke, men Paulas choice 2% bha har hjulpet meg masse. Jeg har fortsatt litt store porer, men ikke på langt nær så ille som det var. Jeg bruker denne på dagen (og SPF 50) og Pixi tonic på kvelden. Bha virker nok bedre på porene enn Pixi. The ordinary har også 2% bha til en brøkdel av prisen, jeg har kjøpt den, men ikke testet den enda. Skal begynne på den når Paula er tom. 

Den har jeg faktisk! Så kan lage en liten flaske av den til henne, for jeg bruker den lite. Hun var veldig opptatt av at jeg ikke skulle kjøpe noe dyrt, for da kom hun bare til å få dårlig samvittighet om hun glemmer å bruke det :P Takk for tips! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Og porestørrelse er genetisk betinget, og ikke forårsaket av produkter.  Bha kan hjelpe med å holde porene rene, og da blir de mindre synlige, men effekten er først og fremst optisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi
23 minutter siden, Minnea said:

Den har jeg faktisk! Så kan lage en liten flaske av den til henne, for jeg bruker den lite. Hun var veldig opptatt av at jeg ikke skulle kjøpe noe dyrt, for da kom hun bare til å få dårlig samvittighet om hun glemmer å bruke det :P Takk for tips! 

Så bra! Gjør det, da blir hun sikkert glad. :) Bare hyggelig vet du. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg er enig med Wasabi. De venninnene mine jeg har gitt syre til har blitt glade, og som Magpie sier så må man opprette holde illusjonenen men det trenger ikke være dyrt. Jeg liker veldig godt cosrx sine syreprodukter og de er ikke dyre. Hadde kjøpt BHA fra cosrx, lavterskel rens og krem kanskje? Og spf. Kanskje toner også, men det spørs på hvor mye du vil og kan legge ut. Jeg synes jo det finnes veldig mye billig og godt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg er enig i tipset om CosRX. Selv om jeg ikke har kjøpt noe derfra selv, er det ett av få Asia-merker jeg faktisk føler er OK ingrediensmessig (mange merker inneholder altfor mye parfyme og generelt ingredienser jeg mistenker ikke bidrar stort, men som øker sjansen for reaksjoner), og jeg ville i så fall satset på rens, BHA og kanskje en ren fuktighetskrem. Jeg har hørt gode ting om PHA-kremen, og PHA er en type syrer som øker fuktigheten i huden, noe alle hudtyper trenger på denne tiden av året.

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Nå selger dere PHA-kremen så jeg får lyst å bestille en til meg selv også! :giggle: Tusen takk for tips! 

Har noen erfaring med denne, når vi først er inne på CosRX?

https://skincarejunkie.no/kan-et-hudpleieprodukt-gi-deg-porelos-glasshud/

Og hvor foretrekker dere å bestille koreansk for tiden? Jeg har pleid å bestille på ebay tidligere, da har det oftest vært en og en ting. Og så tok jeg en samlebestilling på Jolse for litt siden. Men der har de ikke PHA-kremen. 

Rens foreslo jeg, men det trengte hun ikke. Forstod det sånn at hun hadde en hun var fornøyd med :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
katta

Bra tråd! Har ikke så mye å bidra med, men koreansk finnes vel på Iherb, og innimellom er er frakta derfra overkommelig. Eleven har vel også litt koreansk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på PHA-krem @Magpie og @Isabel. Har bodd i min egen hudpleiehule i årevis nå, og har ikke vært oppdatert på Korea-fronten på veldig lenge. 

Sånn ellers, så har jeg ikke så mange tips til deg @Minnea. Det eneste som har funket på porestørrelsen hos meg (som i at de ikke vises så mye - jeg er klar over at de fremdeles er like store :P ), er Epiduo + oljerens. En fuktighetsbombe er jo alltid bra, uansett hud. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg har ikke prøvd den selv, @Belle, for jeg kjører minimalprogram uten rom for å teste mye nytt (Jeg reagerer lett på hudpleie). Men jeg bruker et annet produkt med PHA-syre som jeg er veldig fornøyd med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har en boks med peelingpads med pha-syrer fra Kicks, de fulgte med i et sett jeg kjøpte ved juletider i fjor, men har ikke åpnet boksen før nå. Liker de veldig godt til nå, huden føles veldig klar, ren og frisk når jeg bruker dem, men er for tidlig å si om de gjør noe for huden enda. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Da er det pha cream på vei både til meg og venninna 😅

Bestilte fra iHerb. Hadde helt glemt den siden etter tiden med høy frakt på alt, men nå fikk jeg plutselig free shipping. Så var greit å bli minnet på den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider