Sign in to follow this  
Belle

Pudderfoundation

Recommended Posts

Belle

Tenkte vi kunne ha en egen tråd for dette, hvor vi kan diskutere litt løst og fast - pun intended :giggle: - om pudderfoundation. Hva er DIN favoritt? Hva kan du anbefale, og hva kan du AV-befale til din hud? Og hvilken kost bruker du til formålet?

----------------

Jeg har innfunnet med med at huden min ikke liker flytende foundation, og jeg har sluttet å prøve. Rett og slett. Jeg gidder ikke bruke tid på noe som får huden min til å se verre ut enn den er i utgangspunktet. Mitt problem er nemlig at huden min er så himla fuktfattig, SAMTIDIG som den er veldig oljete, så jeg flasser her, og sklir av der. Jeg har aldri møtt en foundation som klarer å ta seg av begge de to ytterpunktene. 

Mine favoritter til min hud, som til info er en veldig gul NC20 (NC15 på sitt lyseste):

Smashbox Halo. Tror ikke det er noen hemmelighet for noen hvor glad jeg er i dette pudderet. :P Jeg har det i Light og Fair/Light. Førstnevnte passer meg siste halvdel av året, mens sistnevne passer meg frem til sommeren ca. Det er relativt udrøyt i bruk, men jeg fortsetter fremdeles å kjøpe det fordi det er så bra. Legger seg ikke i tørre partier, og holder seg forholdsvis u-blank og fin i lengre tid. Det er ikke et matt pudder i den forstand, men for meg er det magisk. Det gjør tørr hud glødende og fin, mens det gjør oljete hud mattere. <3 

Everyday Minerals Matte Base. Denne har jeg i Golden Ivory 1W, og maken til fargematch har jeg aldri vært borti. Den er gul nok! Det opplever jeg nesten aldri. Finishen er også utrolig fin - silkemyk. Den smelter fint inn i huden, og er enkel å ha med å gjøre. Sånne produkter liker jeg. Man skal ikke trenge å ''jobbe med'' sånne ting synes jeg. De skal nesten legge seg i ansiktet av seg selv. :giggle: 

Smashbox Photo Filter Powder Foundation. Denne har jeg i 02, som er en ok fargematch til meg. (De som er lysest i huden kommer ikke til å finne fargematch dessverre - noe jeg synes Smashbox generelt er dårlige på.) Jeg har et litt hat/elsk-forhold til dette pudderet. Noen ganger er det helt ok, andre ganger er det OMG....helt til jeg ved en nødvendighet påførte det med den tilhørende svampen. Altså, jeg bruker jo ALDRI svamp til påføring sånn ellers, men i krisesituasjonen akkurat der og da måtte jeg. Og altså... :in-love: Finishen ble så utrolig fin! Så det anbefales å prøve altså, selv om kost er foretrukken påføringsmetode.

Andre jeg har prøvd som ikke har nådd helt opp:

Bare Minerals, i sin tid. Mistenker at jeg ikke fant rett farge til huden min.

Av verktøy, så bruker jeg Sigma sin F80 Flat Kabuki brush. Har prøvd andre typer, men det er denne jeg alltid kommer tilbake til. <3 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg bruker fast den pressede basen fra Jane Iredale, i litt ulike farger alt ettersom. Jeg er en nøytral/oliven N15, og blander for tida Ivory og Amber, men har også brukt Radiant (sommer), og Warm Silk. Jeg foretrekker å bruke svamp til påføring for å få bedre dekkevne, mindre søl og et mindre pudrete resultat. Jeg har også pudderfoundation fra Glo Skin Beauty, men den er ikke like fin i finish og farger, og etter den siste oppdateringen er den blitt utrolig hardt presset.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
1 minutt siden, Magpie said:

Jeg bruker fast den pressede basen fra Jane Iredale, i litt ulike farger alt ettersom. Jeg er en nøytral/oliven N15, og blander for tida Ivory og Amber, men har også brukt Radiant (sommer), og Warm Silk. Jeg foretrekker å bruke svamp til påføring for å få bedre dekkevne, mindre søl og et mindre pudrete resultat. Jeg har også pudderfoundation fra Glo Skin Beauty, men den er ikke like fin i finish og farger, og etter den siste oppdateringen er den blitt utrolig hardt presset.

Bruker du våt eller tørr svamp? Jeg har aldri engang tenkt på å bruke svamp, fordi jeg er så fornøyd med kost, men jeg skal jammen sjekke ut dette om kost svikter meg igjen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg bruker tørr svamp (sånn rund, flat fra MAC). Av og til sprayer jeg fuktspray over, men det er ikke alltid jeg gidder. Det fine med JI, er at man får kjøpt refiller, og stort sett kjøper jeg dem hos Blivakker, Blush eller Lyko om de har tilbud, for butikkprisen er ublu.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg bruker Jane Iredale Pure Pressed Base. Uansett hva jeg skal går jeg for den, som oftest. Den gir et lett medium dekk på min hud påført med kabuki børste (flat børste med tette hår, bruker en fra Zoeva). Det jeg liker med den er at den gir et naturlig resultat, det ser ikke ut som jeg bruker noe på ansiktet - og huden ser mye bedre ut med den påført. Jeg liker ikke følelsen av mye produkter på ansiktet, og jeg kjenner ikke at jeg har den på. 

Noen ganger bruker jeg MAC Studio Fix, men om jeg bygger opp det pudderet til medium dekk kjennes det tungt på huden, og jeg blir fort fet av den også. Jeg liker godt Urban Decay sin pudderfoundation, men den lyseste fargen er dessverre for mørk. Cover FX sin pressede pudderfoundation har jeg i feil farge, og jeg brukte den en periode men har ikke brukt den på lenge - husker ikke hvorfor. Tror den også ble litt for tung for huden min. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Frister å prøve Jane Iredale sin pressede base en gang. Jeg brukte bare mineralpudder før og den jeg har likt best er mineral hygienics sin. Har brukt opp flere bokser av den. Har fortsatt noen store prøver på denne liggende, må ta den frem en dag. Kosten jeg brukte er Sigma F80. Har den fortsatt, elsker den. 

Ellers har jeg prøvd Tikei, LA minerals, T’erre D’oc (eller noe sånt), Everyday minerals, den matte og bismuthfrie til Bare Minerals og Glo Minerals. Glo la seg veldig fint og ga fin glød, men den klødde så voldsomt. Muligens pga at den inneholder spor av bismuth. Jeg vet ikke om det er derfor, men det kan hende. Har ikke brukt noe annet med spor av bismuth i, så vet ikke om jeg reagerer på det eller ikke. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
24 minutes ago, Belle said:

Hvilken farge er det du bruker i Jane Iredale @Michelle? Det frister alltid å prøve noe nytt som mange er så fornøyd med.

Jeg solgte i hvert fall mine to siste refiller i Bisque til henne, men den blir nok for lys for deg. Du kan teste ut enten Warm Silk, Amber eller Warm Sienna, jeg tipper sistnevnte passer best om du er et hakk mørkere enn meg. Warm Silk er litt brunere, Warm Sienna ganske gul og rundt NC20. Men fargene er troverdige og fine, og man kan som oftest bruke mer enn bare en.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
1 minutt siden, Magpie said:

Jeg solgte i hvert fall mine to siste refiller i Bisque til henne, men den blir nok for lys for deg. Du kan teste ut enten Warm Silk, Amber eller Warm Sienna, jeg tipper sistnevnte passer best om du er et hakk mørkere enn meg. Warm Silk er litt brunere, Warm Sienna ganske gul og rundt NC20. Men fargene er troverdige og fine, og man kan som oftest bruke mer enn bare en.

Takk for svar, og for anbefalinger.

Warm Sienna høres helt ut som min farge altså. Det kan nesten ikke bli for gult for meg. :giggle: Hvor pleier du å kjøpe? Kanskje noe godt kan komme ut av Black Week for meg? :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Min favoritt er Mac Studio Fix Powder! Tror jeg har den i 4 farger? Eneste foundationen jeg har til hvert steg av selvbruningsprosessen, haha. Jeg har også pudderfoundation fra Kat Von D, men nesten aldri brukt det - foretrekker Mac sin.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
51 minutes ago, Belle said:

Takk for svar, og for anbefalinger.

Warm Sienna høres helt ut som min farge altså. Det kan nesten ikke bli for gult for meg. :giggle: Hvor pleier du å kjøpe? Kanskje noe godt kan komme ut av Black Week for meg? :P 

Jeg kjøper litt fra Blivakker og litt fra Blush. Sistnevnte har 30% på Jane Iredale akkurat nå.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Slenger med meg i JI-klubben! Jeg kjøpte den vel for første gang like over nyttår, og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte den tidligere. Jeg har noen få flytende foundations som fungerer for meg, og burde egentlig bare sluttet å lete, for JI er helt super. Jeg har ganske grei hud for tida så jeg bruker bare vanlig pudderkost for å jevne ut litt, men har også brukt svamp for å få skikkelig dekkevne. 

Har også vært veldig fornøyd med Tarte Amazonian Clay Airbrush Foundation (?) men fargen jeg har nå kjøpte jeg i tro at den skulle bli enda bedre enn den forrige, men den føles litt feil tror jeg, for jeg bruker den ikke så mye lengre. Hjelper nok ikke at JI er presset og sååå enkel å bare klæsje på!

Bruker Warm Silk i JI forresten. Tarte har jeg hatt flere av i Light Neutral, og selv om den var ørlite mørk var den veldig fin likevel, og den jeg har nå som jeg tror heter Fair føles av uvisse grunner litt feil. Kanskje for lys, kanskje feil undertone, trolig en kombinasjon. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Den eneste som funker på meg er Tarte sin, og der bruker jeg bare lett lag. Jeg har flere ganger tenkt at jeg burde prøve JI, men jeg ser prisen og skriker inni meg hver gang. 

Jeg fortrekker flytende foundation sterkt da, men med veldig lav dekk. Og mye glød, og det føler jeg forsvinner veldig med pudder. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
1 hour ago, Kamilla said:

Skal kjøpe Purepressed base fra JI på svart-tilbud :) Troor jeg går for Bisque, men ble plutselig usikker på hvor lys den er.. Er den som NC15 MAC?

Bisque er lysere enn NC15, for NC15 blir for mørk til meg - og Bisque fungerer på min hud. Bisque er nok hakket mørkere enn NC10. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

En kombinasjon av blush (pudder) og blivakker (kompaktetui) med forumrabatt gir en totalpris på 442 kroner. Selv med gode tilbud synes jeg det er avsindig dyrt. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludde
12 timer siden, Magpie said:

Jeg kjøper litt fra Blivakker og litt fra Blush. Sistnevnte har 30% på Jane Iredale akkurat nå.

Med koden blushhost2018 får man 10% rabatt i tillegg på alle varer hos Blush 😊

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Dere frister meg med Jane Iredale sin pressed base!! Hvilken farge burde jeg valgt når jeg er NC10, 110 i Fenty, Siberia i Nars osv?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
12 minutes ago, tuffl said:

Dere frister meg med Jane Iredale sin pressed base!! Hvilken farge burde jeg valgt når jeg er NC10, 110 i Fenty, Siberia i Nars osv?

Sannsynligvis Ivory, men den er helt nøytral, uten gult. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
Just now, Magpie said:

Sannsynligvis Ivory, men den er helt nøytral, uten gult. 

Jeg bruker også 008 i Lancome Ultra Wear og den er mer nøytral, så burde kanskje gå greit? Blir Bisque for mørk eller?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
Just now, tuffl said:

Jeg bruker også 008 i Lancome Ultra Wear og den er mer nøytral, så burde kanskje gå greit? Blir Bisque for mørk eller?

Bisque er veldig gul i mine øyne, og for meg ble den FOR gul selv om Siberia egentlig er god match for meg, også. Jeg bruker nå Amber, som også er gul, men mistenker at jeg må blande den med Ivory (som jeg også har...) når det nærmer seg midtvinters. Jeg følte meg veldig Marge Simpson med Bisque, men @Michelle liker den jo, så det er sikkert også litt smak og behag, for jeg har null og niks rosa i hudtonen min (går mer mot oliven, altså mer kjølig enn gul).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
9 minutter siden, Magpie said:

Bisque er veldig gul i mine øyne, og for meg ble den FOR gul selv om Siberia egentlig er god match for meg, også. Jeg bruker nå Amber, som også er gul, men mistenker at jeg må blande den med Ivory (som jeg også har...) når det nærmer seg midtvinters. Jeg følte meg veldig Marge Simpson med Bisque, men @Michelle liker den jo, så det er sikkert også litt smak og behag, for jeg har null og niks rosa i hudtonen min (går mer mot oliven, altså mer kjølig enn gul).

Åhhh, så vanskelig! Fryktelig kjedelig om det blir bomkjøp og, siden den er så dyr :( 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
3 timer siden, Magpie said:

Ja, den er ganske gul. Jeg er relativt gul, men har litt rosa i huden også. Den fungerer iallefall for meg, heldigvis!

3 timer siden, tuffl said:

Åhhh, så vanskelig! Fryktelig kjedelig om det blir bomkjøp og, siden den er så dyr :( 

Den er dyr ja, så om du skulle ende opp med å kjøpe refill for å teste ut og ikke like den, så kan jeg godt kjøpe den av deg. Naturligvis ikke til fullpris siden den da er brukt, men da slipper du å tape flere hundre kroner på å prøve den. :) Jeg må snart skaffe meg back-ups, så! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

@tuffl  du finner den ikke i et Jane Iredale starter kit med flere reisestrprodukter, da? 

————

På meg er Iredale kjempefint på i ca en halvtime før det forsvinner ujevnt av. Samme problem med MSFN Natural som i tillegg føles tørt og stramt. 

Jeg er derimot veldig glad i Tarte sitt Amazonian Clay løspudder. Det første pudderet jeg har prøvd som funker like fint på alt fra lett til full dekk. Evig takknemlig for at @Isabel fikk overbevist meg. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider