Belle

Pudderfoundation

Anbefalte innlegg

tuffl
19 minutter siden, Azur said:

@tuffl  du finner den ikke i et Jane Iredale starter kit med flere reisestrprodukter, da? 

————

På meg er Iredale kjempefint på i ca en halvtime før det forsvinner ujevnt av. Samme problem med MSFN Natural som i tillegg føles tørt og stramt. 

Jeg er derimot veldig glad i Tarte sitt Amazonian Clay løspudder. Det første pudderet jeg har prøvd som funker like fint på alt fra lett til full dekk. Evig takknemlig for at @Isabel fikk overbevist meg. 

Skal sjekke :) Takk for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg kan ikke unngå å nevne klassikeren Sensai Total Finish i en tråd om pudderfoundation 😊 Jeg har testet uendelig mange andre for å finne en jeg liker like godt, men til nå har jeg ikke funnet noe. Det dekker godt, legger seg pent med tilhørende svamp (uten spesielt mye arbeid), og på meg varer det stort sett hele dagen (litt avhengig av underlaget). 

Fargene til Sensai kan være vanskelige, men hvis man først finner en match er det foreløpig ingen over, ingen ved siden!

(Hilsen inhabil sensai-elsker 😄)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
8 timer siden, Stjernefrukt said:

Jeg kan ikke unngå å nevne klassikeren Sensai Total Finish i en tråd om pudderfoundation 😊 Jeg har testet uendelig mange andre for å finne en jeg liker like godt, men til nå har jeg ikke funnet noe. Det dekker godt, legger seg pent med tilhørende svamp (uten spesielt mye arbeid), og på meg varer det stort sett hele dagen (litt avhengig av underlaget). 

Fargene til Sensai kan være vanskelige, men hvis man først finner en match er det foreløpig ingen over, ingen ved siden!

Da huden min likte flytende foundation, var Sensai Fluid Finish favoritten min. <3 Ser de har samme fargekode på pudderet som på foundation. Jeg skal jammen meg swatche litt om jeg får tid på utenlands i dag. :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
9 timer siden, Stjernefrukt said:

Jeg har så lyst på dette, men har aldri greid å bestemme meg for farge når jeg har sett det, ingen virker helt riktige... Hvilken farge bruker du og hva bruker du i andre ting? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Tone said:

Jeg har så lyst på dette, men har aldri greid å bestemme meg for farge når jeg har sett det, ingen virker helt riktige... Hvilken farge bruker du og hva bruker du i andre ting? 

Jeg synes det blir så tykt og synlig på huden, og fant aldri en fargematch. 202, som er den lyseste, er ganske rosa, og når det er såpass dekkende, blir det veldig synlig. Men hvem vet, det er noen år siden jeg sist prøvde det, så kanskje jeg plutselig hadde likt det nå? Jeg bruker i hvert fall pudderfoundation ni av ti dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt
4 timer siden, Tone skrev:

Ja si det. Jeg har 3 forskjellige (🙈) og varierer gjennom året. 203 er den jeg bruker oftest, så bruker jeg også 202 og 103 (?) når det passer seg. Var ikke det et godt og informativt svar? 😄 Av andre ting bruker jeg pr nå bare ELDW, og der bruker jeg Ecru.

Jeg tror man nesten bare må prøve for å finne ut av det.

3 timer siden, Magpie skrev:

Jeg synes det blir så tykt og synlig på huden, og fant aldri en fargematch. 202, som er den lyseste, er ganske rosa, og når det er såpass dekkende, blir det veldig synlig. Men hvem vet, det er noen år siden jeg sist prøvde det, så kanskje jeg plutselig hadde likt det nå? Jeg bruker i hvert fall pudderfoundation ni av ti dager.

Ja, det er forsåvidt ganske tykt, og gir god dekk. Det er jo sånn sett det jeg liker i mine foundationer, så for meg er det et pluss. Men det smelter fint inn i huden på min kombinerte/oljete hud. Ei venninne bor i dette pudderet, og hun har enda fetere hud enn meg. Så kanskje passer det best for de med fet hud? Jeg vet ikke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
On 22.11.2018 at 10.14, Magpie said:

Ah, rosa blir feil for meg og, og tykt og synlig hørtes heller ikke fristende ut, så da tror jeg i alle fall jeg holder meg til JI frem til jeg får testet det i butikk.

On 22.11.2018 at 13.41, Stjernefrukt said:

Ja si det. Jeg har 3 forskjellige (🙈) og varierer gjennom året. 203 er den jeg bruker oftest, så bruker jeg også 202 og 103 (?) når det passer seg. Var ikke det et godt og informativt svar? 😄 Av andre ting bruker jeg pr nå bare ELDW, og der bruker jeg Ecru.

Jeg tror man nesten bare må prøve for å finne ut av det.

HAha ja jeg har slått fullstendig fra meg å kjøpe uprøvd nå kjenner jeg, får se på det i butikk en gang jeg får mulighet :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cn89
On 21.11.2018 at 23.12, Stjernefrukt said:

Favoritten min før også! <3 Men de har byttet ut fargene, så de er helt anderledes! 😞😞 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider