Sign in to follow this  
Isabel

Milk Makeup Kush Maskara

Recommended Posts

Isabel

Siden vi alle nå vet at jeg faller lett for hype, og prøver å slutte med det så tenkte jeg å ta opp denne som snille Kaja plukket opp for meg i USA. :) 
Jeg har sett flere videoer som har lovpriset denne for lengde, og for hvordan vippene ser ut etterpå. Selvfølgelig putter alle av de etterpå falske vipper etterpå som alle beauty gurus må (det var sarkasme), og jeg tenkte at det denne maskaraen sier at den skal gjøre høres jo litt kult ut, og jeg skulle gjerne hatt en maskara som pleier litt ekstra. 

milkmascara.thumb.jpg.d8be9096b0416df0112ef23a00195c6c.jpg
Tenkte å legge ved noen bilder av hvordan den ser ut og hvordan børsten ser ut. Jeg vil kalle børsten den typisk gamle maskarabørsten om det gir mening. Husker aldri om man kaller de noe spesielt eller ei, men jeg tror jeg absolutt foretrekker denne type børste fremfrom plastikk børste men det kommer igjen an på hvilken formula det er. 

Prisen for denne er 24 USD så rundt 205 kroner, cirka. Maskaraen er vegansk, talc-fri (jeg aner ikke om maskaraer pleier å ha talc i seg og hva det engang kan bety...) og ikke dyretestet om noen skulle være interessert i det. 

Dette her sier Milk selv om maskaraen: 

Conditioning hemp-derived cannabis oil fuses heart-shaped fibers to lashes for thickness without the fallout. The hydrating formula also fills the hollow fibers for a double dose of volume.

Nå, jeg vet at noen av dere tenker med engang? Cannabis olje i maskaraen min? Ikke søren. Men hei, jeg tok en for laget her (og meg selv) og skulle sjekke ut. Og det er ikke akkurat som om vippene mine kan bli høye av det her heller.

Og Milk sier selv dette om bruken av det i maskaren her: 
Ever since the inception of Milk makeup, we wanted to create a product that provides the amazing properties of cannabis. When we started talking about coming out with vegan, high volume fiber mascara, we knew we couldn't use beeswas, a common binding component in mascara formulas. That's where hemp-derived cannabis oil comes in - it gives the formula a creamy texture that allows for smoother application on lashes and an easier, tug-free removal, as well as an additional conditioning benefit. Kush Mascara is the vegan way to get major volume and healthier looking lashes in one hit. (Ja, du ser språk bruken der)

Den lover masse volum. Det synes jeg helt ærlig ikke at den holdt. Kanskje litt, men hvis man sammenligner med andre maskaraer jeg bruker så ga denne lite. 
rsz_milk4.thumb.jpg.c8b9607b274a730782e015058a993ae2.jpg

rsz_milk.thumb.jpg.3fb6663daaf7f8a7ac8af7f648d5037e.jpg

Beklager at dere kommer så ukomfortabelt nærme øynene mine men føler dere fortjener å se hvordan den så ut på.  Siste bildet er tatt etter cirka 4.5 time med lett gåing i solskinn (ja, vi har det i Bergen også) og ingen svette men jeg rocka bare maskara den dagen. Jeg synes personlig jeg fikk noe helt ekstremt med fall-out, og det begynte egentlig rett etter at jeg hadde tatt den på. Den holdt ikke krøllen på vippene mine i det hele tatt i forhold til hva andre maskaraer gjør. Den føltes lett på vippene, men det hjelper ikke så mye når jeg personlig synes resultatet var slående dårlig. 
sephora-lash.jpg.9869915f032074d14cab53d94cc10a54.jpg
tfbs.jpg.3d16e98bb0d2c2f08600bea711f4a16b.jpg
Jeg velger også å legge ved to bilder av hvordan vippene mine pleier å se ut. Bilde nummer 1 er tatt etter time how brow rehab i Bergen og jeg som stressa løp i sentrum fordi bussen min var forsinka (og jeg var svett) og nummer to er en helt vanlig dag. 

Karakter: 1 av 6. Hadde gitt denne minus også om jeg kunne. For dyr til å være så dårlig. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lucce

Er enig i at de andre mascaraene på bildene under ser utrolig mye finere ut! Synd den ikke fungerte bedre, all god omtale og prisen burde jo vært lovende, men jeg tror jeg holder meg unna nå :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
På 22.11.2018 den 11.00, Isabel skrev:

Og det er ikke akkurat som om vippene mine kan bli høye av det her heller.

:giggle::giggle::giggle:

Dumt at den ikke funket for deg, var jo helt håpløs holdbarhet. Kanskje det er meningen at man skal se ut som en sliten rumisbruker etter et par timer?

Personlig synes jeg denne marihuana sminketrenden som er for tiden er ganske smakløs, men det er godt mulig det bare er jeg som er sær :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider