Minnea

Omtale foundation: Makeup Mekka Ideal skin finish

Anbefalte innlegg

Minnea

Jeg har nevnt det i andre tråder, men denne foundation en fortjener en egen omtale! Jeg har endelig falt fullstendig for en foundation. Huden min er fuktfattig og jeg er 36 år. Da jeg var i 20-årene med kombinert hud var preferansene mine annerledes. Men siden jeg bikket 30 har studio sculpt fra MAC vært beste match fordi den ikke tørker ut huden min i løpet av dagen. Denne gjør heller ikke det, men føles mindre silikon-aktig i konsistensen. Den er kanskje også hakket mindre dekkende, men til gjengjeld har den en veldig blurrende effekt på min hud. Litt sånn magisk ☺️ Fargen neutral light kan sammenlignes med MAC NW15.

Her er den på, uten annen sminke enn paint pot painterly på lokkene og en ørliten ert strobe cream. Uredigert bilde uten filter

IMG_20181126_165151.thumb.jpg.e14e9118195c70495ae9d8a3311b0ef1.jpgIMG_20181126_165136.thumb.jpg.e07c2ca106697a2fbf231d62ac885596.jpg

Endret av Minnea

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Den ser utrolig nydelig ut på @Minnea😍 enten så er den bare helt fantastisk, eller så har du ett veldig godt utgangspunkt!

Hvordan syns du holdbarheten er på den? Og forsvinner den jevnt når den først forsvinner? Må innrømme at den frister litt ☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
2 timer siden, Lucce said:

Den ser utrolig nydelig ut på @Minnea😍 enten så er den bare helt fantastisk, eller så har du ett veldig godt utgangspunkt!

Hvordan syns du holdbarheten er på den? Og forsvinner den jevnt når den først forsvinner? Må innrømme at den frister litt ☺️

Jeg har nok et godt utgangspunkt i ytre hudlag, men samtidig er huden min så lys og transparant at alt under liksom skinner igjennom. Og vanligvis kommer alt av ujevnheter i underhuden mer frem på bilder enn i virkeligheten. Jeg pleier å ha bedre hud i speilet. På bilder forsvinner øyenskygger og annet av farger, og så fremheves rødhet og pigmentflekker. Men noen produkter motvirker det. Som denne, og the balm sitt mattende pudder. Jeg har også lette rynker rundt øyene og i pannen, som i alle fall ikke blir mer synlige av denne. 

Vurderte å skrive noe om holdbarhet, men jeg er ikke den rette til å uttale meg om det. Jeg sliter sjelden med holdbarhet på foundation, og foundationer som andre synes er holdbare forsvinner heller inn i huden min og etterlater seg tørre flak 😛 Dessuten sminker jeg meg sjelden for en hel dag for tiden. Så jeg har ikke testet den godt på den måten. Men den har holdt fint de gangene jeg har brukt den. Like fin noen timer etter :)

Jeg har forresten brukt Sans Soucis sin dagkrem i sensitiv serien (krauter balm) under. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_

Testet denne idag for første gang, og den virker utrolig bra😃 holdbarheten gjenstår å så, men alt annet ved den er iallefall bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Så kjekt at flere liker den! Jeg er ikke typen som hamstrer sminke i det hele tatt, men dette er mitt siste innkjøp fra makeup mekka 😅

IMG_20190113_204152.thumb.jpg.4be9db6ae3288f839922720da5304ba1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_

Jeg kjøpte når den var på tilbud til 40kr, og jeg skal passe på å slå til neste gang det er tilbud også. Kjøpte de to lyseste, den lyseste passet perfekt. Nr 2 var endel mørkere, det burde vært et alternativ mellom de to syns jeg. 

Har du prøvd illuminator'n? 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken

Takk for fin anmeldelse @Minnea😁Har alltid brukt pudderfoundation, men merker at huden begynner å bli for tørr for det, så veldig greit å prøve noe nytt som ikke koster flesk (hurra for Klarna og forhåpentligvis bedre økonomi neste mnd.). 😂

@Veronica_ Hva bruker du i andre foundations? Lurer på om jeg må gå for den lyseste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
54 minutter siden, Maiken skrev:

Takk for fin anmeldelse @Minnea. 😁Har alltid brukt pudderfoundation, men merker at huden begynner å bli for tørr for det, så veldig greit å prøve noe nytt som ikke koster flesk (hurra for Klarna og forhåpentligvis bedre økonomi neste mnd.). 😂

@Veronica_ Hva bruker du i andre foundations? Lurer på om jeg må gå for den lyseste.

Bourjois healtymix 50 (bittelitt for mørk), the ordinary sin 1.0N, maybelline fit me 110 og UD all nighter 0.5. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken
1 minutt siden, Veronica_ said:

Bourjois healtymix 50 (bittelitt for mørk), the ordinary sin 1.0N, maybelline fit me 110 og UD all nighter 0.5. 

Takk, da blir det den lyseste på meg også. 🙃

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_
2 minutter siden, Maiken skrev:

Takk, da blir det den lyseste på meg også. 🙃

Idag var den på fullpris så jeg, den kommer kanskje på tilbud igjen snart. Jeg bestilte akkurat camouflage foundation som var på tilbud, håper fargene er lik som den andre🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken

Denne funket ikke optimalt på meg, synes den la seg fryktelig stygt i de tørrere partiene og fremhevet porene mine. Skal teste med forskjellige primere, så kanskje det går bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea
On 13.1.2019 at 20.50, Veronica_ said:

Har du prøvd illuminator'n? 🙂

Ja, men har så langt kun brukt den på overleppa. Jeg har veldig smal overleppe, så mitt alternativ til fillers er å legge noe som virkelig popper langs kanten. Har brukt en utgått fra smashbox i lignende farge som denne, og den var helt perfekt bortsett fra at den kom i pumpeflaske som gir mye mer enn jeg ønsker i hvert pump. Så har jeg brukt strobe cream (jeg har hvit) en stund. Den har veldig grei tube, men litt svakere effekt enn jeg ønsker, og så savnet jeg rosatonen i smashbox sin. Becca sin flytende highlight i moonstone har fin farge og god tube, men jeg synes den tørker ut leppene litt. Bruker denne som highlight i resten av ansiktet, da er den perfekt. 

Denne popper ordentlig, så det er bra. Men den har en irriterende flaske. Helt håpløst dette her, finner ikke noe som er perfekt på alt 😛 Som highlight i resten av ansiktet må den nok mikses med foundation, ellers blir den litt mye og vanskelig å blende ordentlig. Det finnes så mange gode liquid highligthere, så synes ikke denne er verdt å kjøpe. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider