Kamilla

Flytende foundation

Anbefalte innlegg

Kamilla

Skulle gjerne hatt en flyende foundation med lett-medium dekk som kan bygges opp og dekke røde områder. Har sett på Estee Lauder Double Wear stay in place som er på tilbud på kicks på mandag. Har noen noe tanker om den eller andre flytende foundation som er deres favoritter? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Double Wear er både heldekkende og veldig matt, så det høres ikke ut som det du er ute etter. Muligens kunne enten Double Wear Light eller Double Wear Nude (husker ikke eksakt navn) være verdt et forsøk om du er ute etter noe som skal ha god holdbarhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Guerlain lingerie de peau er nok en av mine storfavoritter når jeg vil ha naturlig hud. Den har lett dekkevne som kan bygges opp til medium. Ligger veldig fint på huden, ser egentlig mest ut som hud bare, holder godt og når den begynner å forsvinne syns jeg den falmer ganske fint ☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Min favoritt for naturlig hud er Armani Luminous Silk. Dyr, men den gir et annet utsende enn noen annen foundstion jeg har prøvd. Ca medium dekk, ikke helt matt, men heller ikke blank, og den ser ut som hud. Ser skikkelig bra ut på bilder også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce
11 minutter siden, Nora said:

Min favoritt for naturlig hud er Armani Luminous Silk. Dyr, men den gir et annet utsende enn noen annen foundstion jeg har prøvd. Ca medium dekk, ikke helt matt, men heller ikke blank, og den ser ut som hud. Ser skikkelig bra ut på bilder også!

Jeg er ikke så sikker på om denne er naturlig, iallefall ikke på alle. Jeg har brukt min 4 ganger, og alle gangene har folk bemerket at jeg har foundation på (4 forskjellige folk vel og merke), noe som får meg til å tenke at den ikke er spesialt naturlig når folk ser det og påpeker det. Jeg har egentlig blitt litt avskrekket fra å prøve den etter det, for folk bruker ikke påpeke at jeg har foundation så jeg tolket det ikke helt som noe bra 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarte
På 29.11.2018 den 21.03, Lucce skrev:

Guerlain lingerie de peau er nok en av mine storfavoritter når jeg vil ha naturlig hud. Den har lett dekkevne som kan bygges opp til medium. Ligger veldig fint på huden, ser egentlig mest ut som hud bare, holder godt og når den begynner å forsvinne syns jeg den falmer ganske fint ☺️

Enig. Dette er min favoritt. I tillegg til Guerlain Aqua nude. Men den har enda mindre dekk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
1 time siden, Lucce skrev:

Jeg er ikke så sikker på om denne er naturlig, iallefall ikke på alle. Jeg har brukt min 4 ganger, og alle gangene har folk bemerket at jeg har foundation på (4 forskjellige folk vel og merke), noe som får meg til å tenke at den ikke er spesialt naturlig når folk ser det og påpeker det. Jeg har egentlig blitt litt avskrekket fra å prøve den etter det, for folk bruker ikke påpeke at jeg har foundation så jeg tolket det ikke helt som noe bra 😅

Så merkelig! På meg ser den ut som et retusjert lag med hud. Jeg sliter med mye rødhet + at jeg blir blank. Denne fjerner mesteparten av rødheten, men jeg blir ikke utvasket og livløs. Den holder også relativt bra på meg, men er ikke den beste jeg har prøvd på holdbarhet.

Hvordan har du påført den?

Edit: kanskje fargen er feil for deg enten for mørk eller lys, eller bare feil undertone?

Endret av Nora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

De har endelig fått Armani sminke i Ålesund og jeg tror jeg har funnet min farge (3). Jeg har likt Luminous Silk godt tidligere, har bare ikke helt funnet min farge. Jeg kommer nok til å kjøpe den i løpet av desember. 

Jeg har normal mot kombinert hud som lett blir blank. Jeg liker ikke foundation med full dekk, liker at de er semi-matt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk

Er det nokon som veit om noko som liknar på Estee Lauder Double Wear light? Ser ut som den gode gamle er utgått, i alle fall er det ein annan eg no ser på kicks.no. Den har andre fargekodar... Eg fekk jo kjøpt den ikkje så lenge før jul, men tydelegvis ikkje no. Snufs. Det er favoritten min!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Veronica_

Jeg har akkurat prøvd makeup mekka skin finish foundation, og er ganske imponert over resultatet. Har også endel røde partier i ansiktet, men jeg bruker alltid concealer over eller under foundation. Den gir et veldig fint naturlig resultat, og den setter seg ikke i tørre partier😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alba

Jeg liker best Dior Forever av flytende foundation, den bruker jeg til fest. Men den jeg liker best i det daglige er Erborian BB-cream.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken

Liker Thrive Causemetics sin CC-krem. Har fått mye tørrere hud i det siste og den er den eneste jeg har prøvd som ikke ser helt jævlig ut på de tørreste partiene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
På 18.1.2019 den 7.23, vakkerlakk skrev:

Er det nokon som veit om noko som liknar på Estee Lauder Double Wear light? Ser ut som den gode gamle er utgått, i alle fall er det ein annan eg no ser på kicks.no. Den har andre fargekodar... Eg fekk jo kjøpt den ikkje så lenge før jul, men tydelegvis ikkje no. Snufs. Det er favoritten min!

Jeg måtte avbryte siste videoen til Sharon Farrell fordi hun nevnte at hun synes Marc Jacobs Shameless Foundation var veldig lik Double Wear Light. Jeg vet at Double Wear Light er en av hennes favoritter, så Shameless Foundation kan jo være verdt å prøve? Vet ikke om den er så lett å få tak i her i Norge, men har de ikke en Marc Jacobs butikk i Oslo? Jeg har innbilt meg at de selger sminke der, men det kan hende bare er ønsketenkning. De har jo et greit fargeutvalg hvis man finner den, så det burde jo gå an å finne en fargematch.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vakkerlakk
3 hours ago, Nora said:

Jeg måtte avbryte siste videoen til Sharon Farrell fordi hun nevnte at hun synes Marc Jacobs Shameless Foundation var veldig lik Double Wear Light. Jeg vet at Double Wear Light er en av hennes favoritter, så Shameless Foundation kan jo være verdt å prøve? Vet ikke om den er så lett å få tak i her i Norge, men har de ikke en Marc Jacobs butikk i Oslo? Jeg har innbilt meg at de selger sminke der, men det kan hende bare er ønsketenkning. De har jo et greit fargeutvalg hvis man finner den, så det burde jo gå an å finne en fargematch.

Tusen takk for tips. Det ser ut til at Marc Jacobs tok inn sminke frå mai 2018, så då kan eg jo ta ein tur innom ein dag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alba

Jeg kjøpte nylig Dior Backstage foundation, og likte den overraskende godt. Lett dekke som passer meg bra, og et godt fargeutvalg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
37 minutter siden, Alba skrev:

Jeg kjøpte nylig Dior Backstage foundation, og likte den overraskende godt. Lett dekke som passer meg bra, og et godt fargeutvalg.

Jeg liker den også godt! Den minner meg ganske mye om Armani Luminous Silk, men denne har bedre fargeutvalg og jeg liker innpakningen mye bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall

@NoraKan jeg spørre hvilken farge du har i Dior Backstage? (Den som også heter Face and Body, sant?) Jeg skal absolutt teste i butikk først, men jeg pleier å være blind og velge en farge som er for lys eller rosa uansett, fordi de varme og gule ser så skremmende ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

0N er nok veien å gå, @Krystall, den er ikke så lys som du skulle tro, og mørkner på huden. Men på min hud ble den helt umulig, og sugde ut all fukt så huden ble seende ut som papir. Jeg burde kanskje teste igjen nå som jeg bruker solkrem hver dag, men i vinter var jeg absolutt ikke særlig imponert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
8 timer siden, Krystall skrev:

@NoraKan jeg spørre hvilken farge du har i Dior Backstage? (Den som også heter Face and Body, sant?) Jeg skal absolutt teste i butikk først, men jeg pleier å være blind og velge en farge som er for lys eller rosa uansett, fordi de varme og gule ser så skremmende ut.

Jeg har 0W, og den passer meg egentlig veldig godt. Jeg har en prøve på 0N, så jeg kan sikkert swatche de for deg med noen andre foundations om du vil? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alba

Jeg er veldig lys i huden, men har denne i 2N.  Den ser veldig oransje ut før påføring, men blir fin på huden. Den blir ikke mørkere hos meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider