Magpie

Lilla shampoo/balsam/kur?

Anbefalte innlegg

Magpie

For bleket hår som skal bli kaldest mulig, hva er best? Det gjør ingenting om det får litt grålillaskjær i samme slengen. Jeg har en kald, brunsvart farge i underhåret og bortimot sølvgrå striper i overhåret, og det er fint når det er nyfarget, men grusomt å vedlikeholde, og jeg føler at fargen aldri blir kald nok (selv om folk sier det motsatte). Jeg har prøvd Revlon fargebombe i 1002 White Platinum som gjorde ingenting fra eller til, annet enn å lukte sterkt. Nå sitter jeg med Wella Color Fresh i 10/89 i håret (Pearl Cendre), men selv om den er transparent lilla, gir den heller liten effekt (føler jeg). Frisøren har også blandet pigmenter i Evo Fabuloso Pro balsam, som er det jeg synes gir best effekt, men der er også effekten ganske diskret, og jeg vil ha mer, men helst uten å betale 500 kroner for glossing, som varer i to hårvasker. Om det har noen betydning, farges håret med Guy Tang Mydentity farger, mener hun brukte Silver Smoke nå sist. Jeg VET at dette er en vanskelig farge å vedlikeholde, også pga. den mørke bunnfargen, men jeg vil gjerne gjøre noe jeg føler har litt effekt.

Hva annet gir god effekt? 

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Fudge Clean Blonde. Altså.... Håret blir iskaldt og får et grålillaskjær som holder utrolig lenge. Den fungerer helt fantastisk, så jeg har egentlig ikke tenkt på å prøve noen andre merker. Eneste er at den er slem mot håret, kan virke litt uttørrende osv. Jeg har prøvd en sånn lilla treatment sak fra Evo som fungerte dårlig, og Maria Nila sin sjampo og balsam er rett og slett ikke sterk nok. R+Co sin serie for blondt hår gjør håret mitt merkelig nok litt rosa-ish. 

Fudge har forøvrig kommet med en ny lillasjampo og balsam som skal være mer pleiende for håret. Har ikke prøvd den serien enda. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85

Fanola no yellow Shampo og masken! Ingen over, ingen ved siden av! I mine øyne hvertfall....   håret mitt er iskaldt etter et minutt med shampoen i. Mer enn 3 minutter så får du lillaskjæret. Ikke blir håret mitt uttørket av den heller.... kjøpte.mine på loco... 

Mange frisører i USA sverger til den når de har kunder som skal ha kaldt hår. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Men Fanola lukter så ekkelt at den sensitive magen min ikke takler det. 🤐

Jeg kjøpte Clean Blonde i den nye utgaven for slitt hår, så får vi se om den funker bedre enn det jeg har prøvd til nå. Jeg er ikke så lys at det er noe problem med litt lilla, heller tvert imot.

@Michelle: Bruker du både shampooen og balsamen fra Fudge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Bruk gjerne engangshansker. Det gjør jeg, slipper at den stainer da. Jeg har balsamen også og bruker den de gangene jeg bruker sjampoen. Bruker de kanskje en gang på 2 uker, den kalde fargen sitter lenge! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg prøvde Clean Blonde Damage Rewind for første gang nå, og jeg ser i hvert fall noe farge, så det er lovende.  Den føltes ikke så veldig uttørkende, men jeg fulgte opp med R+co Palm Springs (skumkur), og deretter Olaplex balsam. Jeg tror nok jeg kjøper balsamen som hører til, også,  det føles mest "riktig".

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

@Magpie Så bra den fungerer. :) Hvor lenge hadde du den i? Jeg bruker å sitte noen minutter lenger enn anbefalt tid, og da blir resulttet naturligvis enda kaldere. Vasker håret, tørker det godt med håndkle og skummer inn sjampoen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Michelle said:

@Magpie Så bra den fungerer. :) Hvor lenge hadde du den i? Jeg bruker å sitte noen minutter lenger enn anbefalt tid, og da blir resulttet naturligvis enda kaldere. Vasker håret, tørker det godt med håndkle og skummer inn sjampoen. 

Jeg gav den bare noen få minutter, og tok den i vått hår i dusjen. Jeg har fortsatt opplevelsen fra i sommer friskt i minne, der jeg ødela den lekre roségullfargen med å bruke en rød fargebombe fra Revlon som tok noe så inn i granskauen, så da ble det to runder med helbleking på to måneder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda

Om du ønsker mer intensitet på fargen er et tips å ikke skumme produktene for mye. Hvert fall når det kommer til color fresh. 10/81 gjør lite til eller fra om den er skummet. Det blir så klart mindre drøyt i bruk, men det fungerer mye bedre.

jeg påfører det i tørt hår og går med det i 30-60 minuttet for best resultat. Lærte det av Wella sine "lærere". 

Mine favoritter er /89 og /6. Bruker også disse på extentionet mitt. Går fra gult til hvitt :in-love:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, Oda said:

Om du ønsker mer intensitet på fargen er et tips å ikke skumme produktene for mye. Hvert fall når det kommer til color fresh. 10/81 gjør lite til eller fra om den er skummet. Det blir så klart mindre drøyt i bruk, men det fungerer mye bedre.

jeg påfører det i tørt hår og går med det i 30-60 minuttet for best resultat. Lærte det av Wella sine "lærere". 

Mine favoritter er /89 og /6. Bruker også disse på extentionet mitt. Går fra gult til hvitt :in-love:

Takk :) Jeg bestilte 0/6 på nett før helga, så får vi se hva som skjer. Jeg skal også forsøke å ikke skumme dem opp, og ha produktene i hår som bortimot er tørt. Jeg er også spent på Color Butteret fra Joico, når det enn måtte dukke opp (jeg bestilte fra LF for et par uker siden, men juleposten er vel helt forstyrret).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda
1 hour ago, Magpie said:

Takk :) Jeg bestilte 0/6 på nett før helga, så får vi se hva som skjer. Jeg skal også forsøke å ikke skumme dem opp, og ha produktene i hår som bortimot er tørt. Jeg er også spent på Color Butteret fra Joico, når det enn måtte dukke opp (jeg bestilte fra LF for et par uker siden, men juleposten er vel helt forstyrret).

Color butter fra Joico høres interessant ut! Måtte Google den, og ser mange gode resultater og omtaler. Hvilken farge kjøpte du? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
21 minutes ago, Oda said:

Color butter fra Joico høres interessant ut! Måtte Google den, og ser mange gode resultater og omtaler. Hvilken farge kjøpte du? :) 

Jeg kjøpte Titanium, som skal være stålgrå. Tanken er jo å vedlikeholde det sølvfargede, om det går. Herregud, jeg ER high maintenance...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda
On 17.12.2018 at 11.17, Magpie said:

Jeg kjøpte Titanium, som skal være stålgrå. Tanken er jo å vedlikeholde det sølvfargede, om det går. Herregud, jeg ER high maintenance...

Den fargen ser veldig bra ut! Fant mange bra resultater på YouTube 🙌Tror det blir fint :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg tror jeg må være forsiktig framover, for stripene mine ble rett og slett knallblå av Fudge, og Color Butter hadde ekstremt god (for god?) effekt, og bør nok blandes med en vanlig balsam.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle

Finnes der egentlig en lillasjampo som er bedre enn Fudge sin? Er tom og skal kjøpe ny, men lurer på å prøve noe nytt. Fudge sin gjør håret mitt tørt, men effekten på fargen er helt perfekt. Bare så synd at den er laaangt ifra pleiende. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Min teori er at pigmenterte shampooer åpner skjellaget på huden mer enn andre shampooer, for at fargen skal ha en sjanse til å trekke inn. Ergo tror jeg man må leve med problemet og heller følge opp med kur etterpå. Jeg har nylig farget håret mørkt rosalilla (brunsvart i bunnen), og for å vedlikeholde bruker jeg Evo Fabuloso Pro som frisøren har blandet for å passe til fargen, og en lite dæsj Revlon fargebombe blandet med hårkur innimellom. Fargebombene fra Revlon er ganske pleiende i tillegg til fargekorrigerende, og 1002 er fin for blondt hår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
21 timer siden, Michelle said:

Finnes der egentlig en lillasjampo som er bedre enn Fudge sin? Er tom og skal kjøpe ny, men lurer på å prøve noe nytt. Fudge sin gjør håret mitt tørt, men effekten på fargen er helt perfekt. Bare så synd at den er laaangt ifra pleiende. 

Lurer på om den nye varianten av Fudge sin skal være mer fuktighetsgivende? Mener å huske at frisøren min sa noe om det hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michelle
1 hour ago, tuffl said:

Lurer på om den nye varianten av Fudge sin skal være mer fuktighetsgivende? Mener å huske at frisøren min sa noe om det hvertfall.

Stemmer. Det hadde jeg faktisk glemt av. Kanskje jeg går for den. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider