Krystall

Gua Sha/ansiktsrulle

Anbefalte innlegg

Krystall

Eller massasje av fjeset med polert (edel)sten, typisk rosenkvarts, ametyst eller jade.

Jeg vurderer å kjøpe meg en sånn. Jeg synes ansiktsrullene ofte er litt stygge og klumpete, og tar mye plass, men så er de også enklere å bruke. I mitt hode er bruksområdet og effekten sammenlignbar, og siden jeg ikke har prøvd før, trenger jeg i hvert fall ikke begge typene. I all hovedsak så ser jeg på dette som velvære og ikke en behandling- jeg forventer ingen tydelige resultater annet enn i sinnsro. Jeg har kronisk sinusitt og føler meg alltid som et nytt menneske etter neseskylling med saltvann, oljemassasje av huden og damp fra en varm klut til slutt.

P1030378-1.jpg.3b3ffebd06c71bde3550985975159f9b.jpg

Bilde lånt fra pureyou.no

Noen med bestemte meninger eller erfaringer fra enten det ene eller det andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

Jeg har begge deler, men til forskjellige formål. Ansiktsrullen blir brukt til avslapning og ikke så mye mer enn det. Gua Sha-steinene bruker jeg til å massere kjeven siden jeg har TMD og sliter med en del smerter. De hjelper virkelig på smertene, så jeg elsker dem! Jeg har har fire stk, slik at jeg alltid har en tilgjengelig :giggle:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider