Sign in to follow this  
Michelle

Hvilken øyeform har du?

Recommended Posts

Michelle

Spørsmålet er i tittelen. :) Jeg sliter veldig med å finne ut hvilken form jeg har på øynene. Har trodd jeg har hooded eyes, men er ikke så sikker på det lenger etter å ha sett en video av Wayne Goss... 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg trodde at man kan se litt av huden din når de er oppe? Kanskje du har mer deep set eyes? 

Jeg har aldri tenkt noe spesielt på åssen øyeform jeg har, men det ene øyet mitt er hakket mer deep set enn det andre men ikke noe man ser veldig med mindre man kikker veldig hardt. Og jeg tror de sitter nærme hverandre. Men det er jo veldig interessant 😆

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

@Isabel Jeg er så usikker! Altså, når man har hooded eyes så har man øyne alà Blake Lively. Og det har jeg ikke - tror jeg... Jeg har ikke mandelformede øyne, og øynene mine er ikke nærme hverandre. De er heller ikke store eller runde. Jeg vet ikke om mine er deep set. Når jeg ser dine øyne så syns jeg de ser deep set ut, ettersom du har så god lid space. Er så misunnelig på de som har det, jeg har jo nesten ikke lid space (mangel på norske ord her) i det hele tatt. Jeg har derimot god plass mellom lokk og øyebryn, men selve lokket er knøttlite. :P Interessant er det, men nødvendig å vite? Ikke alltid, men kan være greit å vite når man f.eks følger sminketutorials, noen ganger trenger man å ta hensyn til øyeformen sin. :) Når jeg ser rett frem så ser man lite av øyelokkene mine, så når jeg skal sminke meg med winged liner så er det viktig at streken på øvre vippekant ikke blir for tykk, blir den for tykk ser øyelokkene mine svarte ut når jeg ser rett frem. 

Edit: Kan slenge ved noen bilder for å demonstrere! Men gidder ikke la de ligge, så fjerner de snart. 

Edited by Michelle

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maiken

Ikke helt sikker på formen, men hooded er det iallefall ikke. Pene øyne, da, det er det viktigste. 😊

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg trodde i alle år at jeg hadde hooded eyes, men har innsett at de bare er deep set. Det forandrer jo ikke akkurat så mye da, siden metodene for å sminke de to er såpass like.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Jeg tror mine er både deep set og hooded. Jeg synes ikke de er vanskelige å sminke lengre (makeup artister synes de er det), men jeg må sminke dem på min måte. Det nytter ikke å kopiere looks. Om jeg ser til siden så forsvinner alt ytterst på lokket helt ned til vippene, så liner ser bare dumt ut fra den vinkelen med mindre den er duset ut (som jeg alltid gjør).  Mormor og søstrene hennes har alle fått operasjon dekket pga hooded eyes som blir i veien, regner med jeg havner der etterhvert. Jeg er veldig lik mormor da hun var yngre. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg er virkelig ikke sikker på øyenfasongen min. Har alltid gått ut fra at de er hooded, men kan godt være at de er både hooded og deep set. Jeg har lite øyelokkplass og lav globallinje, men en del plass fra globallinjen og opp til øyenbrynene. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Her ser dere hva jeg mener med når jeg ser til siden. Der er liksom et bein som buler litt ut ytterst på øyet over globale. Så den delen er det vanskelig å sminke bra.

IMG_20190113_204013.thumb.jpg.e430c2f26ffee30d361b16aa24a33472.jpg

IMG_20190114_203021.jpg.b54445d58061d966f6f66b65e5186f3e.jpg

Edited by Minnea

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider